کد خبر: ۸۱۲۵۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۲     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از نامه، استاد علم ارتباطات با اشاره به علت فیلترشدن جی‌میل گفت: از یک طرف دغدغه‌های دینی، ارزشی و انقلابی اقتضا می‌کند با رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که به پیامبر(ص) توهین کردند مقابله کنیم و به گونه‌ای واکنش نشان دهیم که آن‌ها متوجه شوند توهین به مقدسات برایشان هزینه‌دار خواهد بود.

محکی، افزود: مردم به صورت خودخواسته استفاده از گوگل و یوتیوب را برای چند روز تحریم کردند و این را از طریق پیامک‌ها به اطلاع هم رساندند. این حرکت بسیار زیبا بود و می‌توانست نشان دهنده اعتراض مسلمانان به این توهین باشد.

وی با بیان اینکه فیلتر شدن جی‌میل و گوگل راه‌حل مناسبی برای مبارزه نیست گفت: اینکه از طرف دولت این فیلتر صورت بگیرد ارزش و زیبایی ندارد. بویژه درباره جی‌میل که در حوزه ارتباطات جایگاه ویژه‌ای باز کرده است و فیلتر شدن آن مشکلات زیادی برای کاربران آن ایجاد خواهد کرد. دولت باید اجازه می‌داد مردم به شکل خودخواسته استفاده از جی‌میل و گوگل را برای چند روز تحریم کنند.

محکی در ادامه گفت: اهمیت جی‌میل برای کاربران اینترنتی تا اندازه‌ای است که فیلتر کردن آن بدین صورت آنی نمی‌توانست جزو اولویت‌های مقابله با فیلم موهن علیه پیامبر(ص) باشد.

استاد علم ارتباطات در ادامه با اشاره به شکل‌گیری اینترنت ملی گفت: با توجه به ملاحظات امنیتی، حقوقی و مصالح ملی استفاده از اینترنت ملی ایده خوبی است و بایستی قوی‌ترین امکانات برای آن در نظر گرفته شود.

به گفته محکی در صورتی که استفاده از اینترنت ملی در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و حکومتی فراگیر شود و امتیازها‌ی آن مشخص شود زمینه تشویق مردم فراهم می‌شود گفت: اگر بخواهیم دسترسی مردم را از شبکه ارتباط جهانی قطع کنیم و به اجبار از آن‌ها بخواهیم از اینترنت ملی استفاده کنیم حتما شکست خواهیم خورد. راهکارهای بسیاری برای دور زدن اینترنت ملی شکل خواهد گرفت. باید مردم خود به این نتیجه برسند که استفاده از اینترنت ملی برای آن‌ها مفید است.

محکی در پایان تجربه گوگل برای جذب کاربر را تجربه مفیدی برای استفاده از اینترنت ملی دانست و افزود: جی‌میل از طریق توسعه هرمی توانست جایگاه خود را افزایش دهد. به گونه‌ای که هر کاربر می‌توانست کسانی را دعوت کند و افراد از طریق دعوت‌نامه می‌توانستند از جی‌میل استفاده کنند. جی‌میل از این طریق برای خود محبوبیت به دست آورد. در ارتباط با اینترنت ملی نیز باید بر این اساس اقدام کنیم که مردم استفاده از آن را نه از روی اجبار بلکه بر اساس امتیازهایی که دارد بپذیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
بابا چه عجب
دستتون درد نکنه واقعا حرف مردم رو زديد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها