کد خبر: ۸۱۱۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
وکیل مهدی هاشمی گفت: براساس صحبت‌هایی که من با آقای اکبر هاشمی رفسنجانی داشتم ایشان مدعی شدند که مسئولان دستگاه قضایی در طول 3 سال گذشته بارها از او خواسته‌اند که مهدی هاشمی به کشور بازنگردد.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از  فارس سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران حاضر در مقابل دادسرای امنیت درباره روند بازگشت مهدی هاشمی به کشور گفت: براساس صحبت‌هایی که من با آقای اکبر هاشمی رفسنجانی داشتم ایشان مدعی شدند که مسئولان دستگاه قضایی در طول 3 سال گذشته بارها از او خواسته‌اند که مهدی هاشمی به کشور بازنگردد.

وی گفت: اما سرانجام روز گذشته مهدی تصمیم گرفت با توجه به بی‌گناهیش و اینکه می‌دانست جرمی متوجه‌اش نیست به کشور بازگشت.

علیزاده طباطبایی گفت: من هیچ دخالتی در حوادث بعد از انتخابات نداشتم و در هیچ کدام از میتینگ‌ها و تظاهرات پس از انتخابات نیز حضور نداشتم.

وکیل مهدی هاشمی با اشاره به این مطلب که براساس قانون وقتی به یک متهم تفهیم اتهام می‌شود و بازجویی صورت می‌گیرد باید توسط قاضی قراری مناسب صادر شود، گفت:‌اگر بیم فرار متهم و همچنین تبانی با سایر متهمان وجود داشته باشد قاضی می‌تواند متهم را بازداشت موقت کند.

در حالی که کسانی که به عنوان سایر متهمان پرونده مهدی هاشمی شناخته می‌شوند پیش از این به اتهاماتشان رسیدگی شده و بعضا حبس خود را نیز تحمل کرده و آزاد هستند.به این ترتیب بیم تبانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مهدی هم خودش به کشور بازگشته و قصد فرار نداشته و به این ترتیب می‌توان از قرار بازداشت وی صرف نظر کرد هرچند این نگرانی وجود دارد که این موارد مد نظر قرار نگیرد و از سوی بازپرس مهدی بازداشت شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: ساعت هشت و نیم صبح به دادسرا آمده اما هنوز سرپرست دادسرا حضور نداشت و منتظر ماندیم.

وی گفت: با توجه به نظر سرپرست دادسرا از حضور من در حین بازجویی خودداری به عمل آمد که البته این اقدام سرپرست دادسرا قانونی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۲
پسرم یکماه تو انفرادی بود اخرش هم با دعوا و درگیری لفظی سند قبول کردن . تازه جرمش هم یک هزارم اقازاده لندنی نبود . من بشخصه هیچ اعتقادی به این قوه قضاییه ندارم تا خلافش ثابت شود . ضمنا مطمئن باشید هاشمی دروغ نمی گوید و گفته مقامات قضایی در مورد نیامدن واقعی است
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۲
جرمی متوجه وی نیست!!!!!!!!!!!!!
اگر پاراگراف اول درست باشد تف بر ...
پاسخ
شیرین صفوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
غبار فتنه هنوز برزمبن ننشسته ودر هوا معلق است ومن هیچ چیز نمی بینم .واقعا بعد از این غبار چه چیز دیدنیست ؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۳
۲
بازم نقشه های خانواده ....... شروع شد انتخابات درپیش است بوی غارت می اید
پاسخ
روح اله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۳
۲
شما خانواده هاشمی واقعاً پر رو هستید! همه شما در فتنه سال 88 دست داشتید . از پدر و مادرتان گرفته تا خودتان.فکر می کنید مرد مسخره شما هستند و نمی فهمند چه خبره!؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۴
۳
هه ! همون موقع که فائزه رو گرفتن گفتم گرفتنش که مهدی بفهمه هوا پسه نیاد! فرداش بود فاطمه خودش هم شب دستگیری مهدی همین رو گفت!
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۲
خانه از پای بست ویران است
این ها خوارجند زنده بمانند ابن ملجم می شوند این ها اصحاب شیطانند آزاد بمانند حاکم می شوند امام علی شمشیر برداشت و فرمود به خدا قسم 10 تن شما زنده نخواهد ماند و اینقدر منحرف بودن که همان کمتر از 10 تن ها علی (ع) با حجت شرعی خواندن و وظیفه دانستن عملشان در محراب شهید کردند!!! می خواهید باورد کنید و یا نه واقعیت همین است که دیر یا زود همگی خواهید دانست.
خدا لعنت کند خوارج دیروز و امروز را و خدا لعنت کند ابوموسی های دیروز و امروز را
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
هاشمی رفسنجونی 33 سال به ملت ایران دروغ گفت آقای وکیل .
اگر تو و موکلت راست میگویید نام مسئولین قوه قضاییه را که درخواست عجیب کردند به ملت بگویید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها