کد خبر: ۸۱۱۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
وکیل مهدی هاشمی درمتن توزیع شده به دلایل بازگشت مهدی هاشمی به کشور پرداخته و عدم بازگشت او در این مدت را تحصیل و توصیه بزرگان خوانده است.

به گزارش خبرنگار فارس از مقابل داسرای امنیت شهید مقدس در متن توزیع شده بین خبرنگاران توسط همراهان مهدی هاشمی آمده است: به دلیل پایان یافتن بخش مقدماتی تحصیلی مهدی هاشمی در دوره دکترا و مشکلات ناشی از تحریم برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این فرد به کشور بازگشته است.البته آقای هاشمی در طول سه سال گذشته بارها تصمیم به رفت و آمد به کشور داشته است که عمدتا به دلیل توصیه بعضی از بزرگان و دلسوزان نظام از این رفت و آمد منصرف شده‌اند.

در اظهاران مکتوب محمود علیزاده طباطبایی امده است: این عدم تردد به کشور باعث بعضی از سوء تفاهمات نیز شد و در این رابطه بزرگنمایی انجام شد که خوشبختانه با حضور این فرد در کشور انشاء‌الله این سوء‌تفاهمات برطرف می‌شود.

مطمئنا ایشان با نظر خودش مراجعت کرده و براساس گفته‌هایش دیگر هیچ توصیه‌ایی را برای نیامدن نپذیرفته است و اعلام کرده که هیچ حجتی برای ماندن در خارج از کشور ندارد و امیدوار است حال که کشور در شرایط حساس قرار گرفته و آماج فشارهای ناجوانمردانه خارجی است با حضور خود التزام عملی خود را به حفظ و سربلندی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دهد.

در ادامه این اظهارات مکتوب می خوانیم: متأسفانه در این مدت انواع اکاذیب و تهمت‌ها از تریبون‌های مختلف به صورت غیرقانونی به موکل من نسبت داده شده است که مطمئنا این گونه رفتارها مغایر فرمایشات مقام معظم رهبری و رفتار و اخلاق اسلامی است.امیدوارم با حضور ایشان در کشور به این گونه رفتارها نیز رسیدگی و خاتمه داده شود و انشاء‌الله رفتارها در آینده طبق ضوابط قانونی انجام پذیرد و با برخورداری از حقوق قانونی پاسخگویی به اتهامات مطرح شده و سوء‌تفاهمات برطرف شود.امروز موکل من آقای هاشمی برای رسیدگی به سوء تفاهمات در دادسرا حضور یافته است.وی همچنین افزود: بعد از انتخابات خرداد سال 88 موکل من چند ماهی در کشور بود و هرگز توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی مورد سؤال یا احضار قرار نگرفت و هیچ گونه اتهامی مطرح نبود.

وی افزود: پس از خروج قانونی این فرد از کشور که برای فعالیت‌های برون‌مرزی دانشگاه آزاد بود ابتدا اتهامات و بحث‌هایی در رسانه‌های خاص مطرح شد و سپس در انتهای سال 88 احضاریه‌ایی ناقص به آدرس منزل ایشان ارسال شد.

من به عنوان وکیل قانونی در شعبه چهار بازپرسی حاضر شدم و اعلام کردم که این فرد در خارج از کشور مشغول به کار و تحصیل است و اگر نیاز است ایشان می‌تواند به داخل کشور بازگردد. ولی بازگشت وی نیازمند احضاریه‌ایی قانونی به آدرس موکلم در خارج از کشور است.

وی گفت: بازپرس محترم چنین ضرورتی را تشخیص ندادند و دادستان تهران هم در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که احضار متهمان خارج از کشور مراحلی دارد که باید انجام گیرد. ولی هرگز این مراحل انجام نشد. در حالی که اکنون همان احضاریه سابق را قانونی می‌دانم.

علیزاده خاطر نشان کرد: موکل من تا روز رأی‌گیری فعالیت‌هایی که انجام داده همگی در جهت ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بوده که خوشبختانه هیچ یک از این فعالیت‌ها خارج از چارچوب قانونی نبوده است.

وی گفت: بدیهی است به دلیل حضور موکلم در کشور و حجم گسترده تبلیغات نسبت به فعالیت‌های وی در اعلام اتهامات بزرگنمایی رخ داده است و امیدوارم در هنگام حضور وی از این گونه تبلیغات جلوگیری و خودداری شود تا بازپرس و قاضی بتوانند در جو کاملا عادی و بدون فشار تصمیم‌گیری کنند.

وی همچنین درباره اتهام استات‌اویل گفت: این مربوط به سال‌ها پیش و ده‌ سال قبل است و دولت و مجلس با حساسیت ویژه‌ای به مورد رسیدگی شد و نسبت به موکلم اعلام برائت شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها