کد خبر: ۸۱۱۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۷     ۲۵ دی ۱۳۸۹

رئيس شوراي عالي استان‌ها گفت: در همه شهرهاي كشور شايسته است كه ميدان و خياباني با نام "9 دي " نامگذاري شود.

به گزارش فارس، مهدي چمران در چهلمين جلسه عمومي شوراي عالي استان‌ها در خراسان رضوي، اظهار داشت: هدف ويژه شوراي عالي استان‌ها و شوراي شهرها فقط آباداني صوري و ظاهري شهرها نيست بلكه مدينه طيبه و فاضله در كنار آباداني دل و قلب مردم تجلي پيدا مي‌كند.

رئيس شوراي عالي استان‌ها ادامه داد: اگر دل و قلب مردم شهري آباد باشد آن شهر زودتر حاكم مي‌شود و اين اصل بر تمام شهرها و روستاهاي كشور صادق است كه اعضاي شوراي شهر و روستا بايد به اين مهم توجه داشته باشند.

وي با بيان اينكه شورا ريشه در مكتب اسلام و سنت ديرين كشور دارد تأكيد كرد: در قانون اساسي فصل 7 و اصل 100 تا 107 آن به شوراها پرداخته و كدخدا منشي كه از ديرباز در ايران رواج داشته نشانگر اهميت و توجه اين موضوع مهم در دين وكتب ايرانيان دارد.

چمران تصريح كرد:همه اعضاي شورا بايد جايگاه شورا را ارج بنهند و با عمل و كار مضاعف خود باعث حفظ جايگاه شوراها شوند كه اين امر در از خودگذشتگي، اجراي صحيح امور، زير پاگذاشتن غرورها و انجام كارها براي رضايت خداوند متجلي مي‌شود.

وي افزود: اعضاي شواراها بايد خدمت صادقانه و آگاهانه خود را براي رضاي خدا مدنظر داشته باشند.

رئيس شوراي عالي استان‌ها با اشاره به اين موضوع كه مبحث نظارت در شوراي جدي گرفته مي‌شود، تصريح كرد: در برخي از شوراها مشكلاتي ديده مي‌شود كه بايد دامان شوراها را از وجود افراد ناخالص پاك كرد و بهترين عمل براي انجام اين امر پررنگ كردن نظارت قانوني بر عملكرد شوراهاست.

وي روز 9 دي را روز بصيرت مردم ايران دانست و اظهار داشت:در اين روز به مردم ايران نشان داده شد ايران، رهبري، ولايت فقيه و مردم زنده و آگاه هوشيار هستند و براي زنده ماندن اين روز بايد ميدان، خيابان و يا مكان ارزنده‌اي در هر شهر با نام 9 دي نامگذاري شود.

چمران دستگيري قاتل شهيد عليمحمدي را به مردم شهيد پرور ايران تبريك گفت:افشاي جنايات شبكه تروريستي موساد و دستگيري قاتل شهيد عليمحمدي نشان توان بالاي جوانان غيور سازمان اطلاعات كشور است كه با اين اقدام وسيع توانمندي نظام در حمايت از دانشمندان كشور به همه جهانيان نشان داده شده است.

وي با اشاره به مسئله انتخاب شهرداران توسط وزارت كشور تاكيد كرد: انتخاب شهردار توسط شوراي شهر مديريت محلي است و اين مديريت بايد به افرادي كه با ويژگي‌هاي شهر و مديران توانمند آن آشنا هستند سپرده شود.

چمران تصريح كرد: شوراي شهر مشهد با وجود مشكلات زياد و نداشتن بودجه پايدار مسير خوب و متعادلي در پيشرفت اعتلاي شهر داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۲۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
يك خيابان هم در مجلس خبرگان به نام 9 دي بگذارند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
در سبزوار هم به مناسبت حماسه 9 در بلوار منتهی به فرودگاه بین اللملی این شهر به نام بلوار نه دی نام گذاری شده است .که کار بسیار در خور شانی است .
از تمامی مسولین بخصوص شهرداری و شورا شهر سبزوار تشکر می کنم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها