کد خبر: ۸۱۱۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
اعضاي مخالفان داخلي سوريه در حال برگزاري کنفرانسي در دمشق به منظور يافتن راه‌هاي خاتمه دادن به ناآرامي‌هاي خونين چند ماه گذشته در اين کشور هستند
پرس تی وی، اين نشست که «کنفرانس نجات سوريه» نام دارد از سوي «مجمع هماهنگي ملي» سازمان‌دهي شده است. نمايندگان ايران، روسيه و چين نيز نشستی را در روز جمعه (۳۱ شهريور) برگزار کردند.

طبق بيانيه‌اي که بين خبرنگاران منتشر شد، شرکت‌کنندگان در اين کنفرانس بر روي يک سري اصول از جمله راه حل سياسي مسالمت‌آميز براي ناآرامي‌هاي اين کشور و آتش بس فوري توافق کردند.

اين بيانيه مي‌افزايد که مخالفان و نمايندگان دولت سوريه در پي اين آتش بس مذاکرات را آغاز خواهند کرد.

عظمت گلمحمداف، سفير روسيه گفت: «هدف اصلي اکنون پايان فوري خشونت در سوريه است؛ چه از سوي دولت يا گروه‌هاي مسلح.»

وي افزود: «از اهداف ديگر که از اهميت کمتري برخوردار نيستند تغيير چالش فعلي به يک راه حل سياسي مسالمت‌آميز است.»

این درحالی است که گروه‌هاي تحت حمايت خارج و تروريست‌هاي موسوم به ارتش آزاد سوريه از حضور در اين نشست سر باز زدند.

رجا الناصر عضو مجمع هماهنگي ملي گفت که مقامات دمشق به همه شخصيت‌هاي سياسي سوري «بدون محدوديت» اجازه حضور در اين کنفرانس را دادند. مجمع هماهنگي ملي مخالف قيام خشونت‌آميز مانند هرگونه مداخله نظامي خارجي و راغب به مذاکرات براي حل مسالمت‌آميز بحران ۱۸ ماهه در سوريه است.

سوريه از مارس سال ۲۰۱۱ تا کنون صحنه ناآرامي‌هاي خونين است. دمشق خرابکاران، شورشيان و تروريست‌هاي مسلح را مسئول اين ناآرامي‌ها مي‌داند، و عقيده دارد تمامي اين هرج و مرج‌ها از خارج اين کشور رهبري و کنترل مي‌شوند.

دمشق همچنين برخي کشورهاي غربي و کشورهاي منطقه از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به حمايت تسليحاتي و مالي شورشيان متهم مي‌کند.

بر پايه برخي از گزارش‌ها، تعداد زيادي از شورشيان مسلح از اتباع خارجي هستند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها