کد خبر: ۸۰۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۳ دی ۱۳۸۹
یک پایگاه خبری صهیونیستی از لشگرکشی ناوهای آمریکا و فرانسه به مرزهای آبی لبنان خبر داد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری صهیونیستی دبکا فایل وابسته به محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو ناو آمریکایی و فرانسوی تحرک خود در دریای مدیترانه را به سوی آب‌های منطقه‌ای لبنان آغاز کرده است.
این پایگاه خبری مدعی است که این اقدام برای جلوگیری از درگیری نظامی میان حزب‌الله و اسرائیل در پی فروپاشی دولت لبنان روی می‌دهد.
بر اساس اعلام منابع نظامی آمریکایی در واشنگتن، آمریکا به نیروهای دریایی هجومی خود موسوم به "اینتر پرایز" دستور داده است که برای حرکت به سوی سواحل لبنان آماده باشند، البته این پایگاه خبری با شیطنت در این خبر مدعی شده که آمریکا علت این موضوع را جلوگیری از درگیر شدن ایران و رژیم صهیونیستی در خاک لبنان اعلام کرده است.

اسرائیل با تهدید حزب‌الله آشکارا خود را وارد بحران لبنان کرد
یک مقام سیاسی در رژیم صهیونیستی امروز برای بحرانی کردن عرصه سیاسی لبنان وارد عمل شد و به حزب‌الله لبنان درباره تشدید اوضاع هشدار داد.
رژیم صهیونیستی در ادامه سناریو خلق بحران در لبنان که با مشارکت کشورهای غربی مانند فرانسه و آمریکا ادامه دارد، عملا وارد صحنه شد و با هدف تشدید کردن تنش و بحران در عرصه سیاسی لبنان، حزب‌الله لبنان را تهدید به اقدام نظامی کرد.
پایگاه خبری رادیو رژیم صهیونیستی گزارش کرد که اسرائیل به حزب‌الله هشدار داد که در صورت تشدید وضعیت در مرز شمالی فلسطین اشغالی، دست روی دست نخواهد گذاشت.

محافل امنیتی-سیاسی اسرائیل به تکاپو افتادند
رادیو رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که از شب گذشته تاکنون نشست‌هایی متعدد در نخست‌وزیری، وزارت خارجه و محافل امنیتی-سیاسی رژیم صهیونیستی و غربی برای بررسی بحران لبنان برگزار شده است.
رادیو رژیم صهیونیستی در خبری اعلام کرد که بحران لبنان سب شده است که محافل امنیتی سیاسی اسرائیل نشست‌هایی متعدد برای بررسی و تحلیل آن برگزار کنند.
بر اساس این گزارش، از شب گذشته تاکنون در دفتر نخست وزیری، وزارت خارجه و محافل امنیتی-سیاسی اسرائیل جلساتی برای تحلیل وضعیت لبنان برگزار شده است.
منابع مسئول در فرماندهی منطقه شمال [فلسطین اشغالی] با اشاره به عملکرد حزب‌الله در این بحران، اعلام کردند که حزب‌الله لبنان خوب می‌داند که اسرائیل درس‌های زیادی از جنگ دوم لبنان گرفته است و باید از تحریک اسرائیل دوری کند.

تلاش فرانسه برای بین‌المللی کردن بحران لبنان
فرانسه با وجود تاکید گروه‌های داخلی لبنان بر راهکارهای داخلی برای حل بحران این کشور با دخالت در امور داخلی لبنان به دنبال بین‌المللی کردن این مشکل است.
روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات چاپ لندن نوشت که "نیکولا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه از دوشنبه شب تلاش‌های خود را برای برگزاری دیداری با حضور رهبران کشورهای فرانسه، ‌آمریکا، عربستان، سوریه و لبنان آغاز کرده است، وی این ایده را با شاه عربستان نیز مطرح کرده و ملک "عبدالله بن عبدالعزیز " نیز با آن موافقت کرده است.
بر اساس این گزارش ارتباطات در این زمینه ادامه دارد و گفته می‌شود که ترکیه و قطر نیز به این پنج کشور اضافه خواهند شد، این در حالی است احتمال حضور مصر در این مذاکرات نیز می رود، اما هنوز قطعی نشده است.
الحیات می‌افزاید که سارکوزی این تلاش را بعد از آن آغاز کرده که شاه عربستان به وی ابلاغ کرده که تلاش‌های سوریه و عربستان برای حل بحران لبنان به بن بست خورده و وی از ارتباطات در این زمینه دست کشیده است.
در همین راستا نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان بعد از دیدار خود با "باراک اوباما " بلافاصله راهی فرانسه شد تا با وی به مذاکره بپردازد، از سوی دیگر بر اساس اعلام رسانه‌های خبری سارکوزی با "بشار اسد " رئیس‌جمهور سوریه نیز درباره تحولات اخیر در لبنان به صورت تلفنی صحبت کرده است.
این در حالی است که تماس‌های بین‌المللی برای کنترل بحران در لبنان با اعلام رسمی شکست توافق شدت گرفته است، در همین راستا "رجب طیب اردوغان " نخست‌وزیر ترکیه و شیخ "حمد بن خلیفه آل ثانی " امیر قطر با "بشار اسد " در این زمینه تماس گرفتند.
از سوی دیگر آمریکا و فرانسه نیز با پیشنهاد این نشست متشکل از کشورهای مختلف سعی دارند تا حضور خود را در مذاکرات آینده لبنان حفظ کرده و مانع از هرگونه ضربه زدن به روند دادگاه سیاسی حریری و منافع خود و صهیونیست‌ها در لبنان شوند.

اعلام آمادگی ترکیه برای میانجیگری در بحران سیاسی لبنان
همزمان با بحران سیاسی در لبنان دولت ترکیه برای میانجیگری درباره حل این بحران اعلام آمادگی کرد.
به گزارش شبکه الجزیره، شیخ "حمد بن جاسم آل ثانی " وزیر امور خارجه قطر همزمان با سقوط دولت حریری در لبنان از عدم آمادگی دوحه برای میانجیگری درباره بحران سیاسی لبنان خبر داد.
وی دراین‌باره ابراز داشت: در وضعیت کنونی برنامه‌ای فوری برای میانجیگری در بحران سیاسی لبنان نداریم.
وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از تلاش‌های عربستان سعودی حمایت می‌کنند.
از سوی دیگر شبکه الجزیره اعلام کرد که دولت ترکیه برای حل بحران سیاسی در لبنان اعلام آمادگی کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها