کد خبر: ۸۰۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۳ دی ۱۳۸۹
رئيس‌جمهوري لبنان در بيانيه‌اي با توجه به عدم حد نصاب قانوني دولت لبنان در پي استعفاي 11 وزير، بركناري دولت لبنان را رسما اعلام كرد.
به گزارش فارس به نقل از النشره لبنان، اداره كل كاخ رياست جمهوري لبنان اعلام كرد كه با توجه به احكام بند يك از ماده 69 قانون اساسي لبنان در زمينه مستعفي شدن دولت بويژه با توجه به مورد "ب " از بند مذكور و از آنجائيكه دولت لبنان بيش از يكم سوم اعضاي مقرر خود در زمان تشكيل را از دست داده است، "ميشل سليمان " رئيس‌جمهور لبنان از رئيس كابينه و ساير وزرا تشكر و قدرداني كرده و خواستار ادامه روند كابينه به صورت پيشبرد امور شده تا زماني كه دولت جديد تشكيل شود.

پس از آنكه سه‌شنبه شب عربستان و سوريه (در پي فشار آمريكا) بن بست مذاكرات براي حل مشكل لبنان را اعلام كردند، وزراي مخالف دولت بازگشت هر چه سريعتر نخست‌وزير براي تشكيل نشست فوق‌العاه كابينه را خواستار شدند، اما با نپذيرفتن اين موضوع از سوي سعد حريري سرانجام ديروز بعدازظهر، وزراي معارضان دولت لبنان در مقر فراكسيون تغيير و اصلاح گرد هم آمدند و پس از اين جلسه، استعفاي خود را رسما اعلام كردند و به اين ترتيب دولت لبنان از اكثريت خارج و از رسميت افتاد.

"جبران باسيل " وزير انرژي وابسته به جريان آزاد ملي لبنان در كنفرانس خبري با اعلام اين موضوع تصريح كرد كه با توجه به تعطيل شدن تلاش‌ها براي كنترل بحران در لبنان از سوي جريان حاكم و تسليم شدن آنها در برابر فشارهاي آمريكا بر عليه منافع داخلي لبنان، وزراي مخالف دولت اين تصميم را گرفته‌اند.

به اين ترتيب ده وزير عضو كابينه كه از اعضاي هشت مارس هستند بعلاوه "عدنان سيد الحسين " وزير مشاور كه از سوي رئيس‌ جمهور انتخاب شده‌اند، از كابينه خارجه شدند. در پي اين اقدام كابينه لبنان از رسميت خارج شد و رئيس‌جمهور مي‌بايست در اسرع وقت به صورت رسمي سقوط كابينه را اعلام مي‌كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها