کد خبر: ۸۰۶۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۱ مهر ۱۳۹۱
كادر فني سراسر پرتغالي پرسپوليس اگرچه در همه اين هفته‌هاي بعد از استعفاي عاشوري مورد انتقاد بوده اما قرار است از اين پس همانگونه باشد كه منتقدان مي‌گويند. از روزي كه محسن عاشوري- بعد از بازي با صبا در هفته چهارم- به دليلي كه هرگز گفته نشد با پرسپوليس خداحافظي كرد و كادر فني را سپرد به پرتغالي‌ها، يك انتقاد را هر روز به تكرار مي‌شنيديم و آن اينكه : «مشكل بزرگ پرسپوليس، نبود يك مربي ايراني است كه رابط ژوزه و بازيكنان باشد.» 
به گزارش رجانیوز ، انتقادي كه مانوئل ژوزه هرگز پذيرايش نشد. مي‌گفت نه كادر فني تيمش به عضوي جديد نياز دارد و نه خودش اعتقادي به همكاري با يك مربي ناآشنا. در واقع مخالفت او جاي محسن عاشوري روي نيمكت را تا امروز خالي نگه داشته اما سر آخر خود ژوزه بود كه تسليم خواسته باشگاه شد تا آغازگر تحول باشد براي فراري دادن پرسپوليس از اين بحران خودساخته. 
 
ژوزه به همكاري با دستيار ايراني رضايت داد و باشگاه هم بلافاصله نام سه گزينه را گذاشت پيش روي او، يحيي گل‌محمدي، مهدي تارتار و هومن افاضلي. براي مرد پرتغالي اما انتخاب يك گزينه معتمد از اين جمع ناشناخته شايد همان قدر سخت باشد كه به سامان رساندن اين پرسپوليس. 
 
از همين‌رو انتخاب را سپرده به باشگاه و مديرعامل. پس از آن البته در يك كنفرانس مطبوعاتي تارتار را از ليست گزينه‌ها حذف كرد و گفت كه اجازه نمي‌دهد او را به كادرش تحميل كنند. باشگاه هم مذاكراتش با اين مربي را همان موقع قطع كرد تا مهدي تارتار بگويد: «صحبت‌ها خوب پيش مي‌رفت اما همين كه گفتم بايد شرح وظايفم مشخص شود ديگر تماس نگرفتند.» 
 
رويانيان اما تنها دليل اين قطع ارتباط را مخالفت سرمربي عنوان مي‌كند: «معتقدم تارتار مي‌تواند هدايت يك تيم بزرگ را برعهده بگيرد و كاش مي‌توانستيم به او كمك كنيم تا روحيه‌اش برگردد اما شرايط مهيا نبود.» نام افاضلي هم دو روز پيش به ميان آمد.
 
مربي كه پيش‌تر در تيم برانكو نقش آناليزور را داشته و مي‌گويد كه مشورت‌هايش به ژوزه باب‌ آشنايي را با او باز كرده. پيش‌تر قرار بود هومن افاضلي به سرمربي پرسپوليس مشاوره فني بدهد كه تكرار چند باره تماس‌ها، پيشنهاد مربيگري در پرسپوليس را هم براي او به ارمغان آورد و حتي شنيديم كه شانس او از دو گزينه ديگر بيشتر هم هست! 
 
برخلاف اين شنيده‌ها اما يحيي گل‌محمدي از همه به پرسپوليس نزديك‌تر است و شاهدش، حرف‌هاي مديرعامل پرسپوليس كه: «مربي ايراني كه قرار است به پرسپوليس بيايد الان هم در ليگ برتر فعاليت مي‌كند.» يحيي كه پيش‌تر هم يك بار از سرمربيگري صبا استعفا كرده بود حالا ديگر جدايي‌اش از اين تيم قطعي شده اما نه به خاطر بيماري، بلكه براي حضور در كادر فني پرسپوليس.
 
اين را حتي مديرعامل صبا هم تاييد مي‌كند: «گل‌محمدي باز هم خواسته كه به خاطر مشكلات جسماني‌اش با جدايي او موافقت كنيم و ما هم از اين موضوع استقبال كرده‌ايم؛ هم براي كمك به او و هم كمك به پرسپوليس! امروز هم براي آخرين بار با او صحبت خواهيم كرد تا جدايي‌اش قطعي و جانشين او مشخص شود.» 
 
اين يعني پرسپوليسي شدن يحيي گل‌محمدي همانقدر جدي است كه جدايي‌اش از صبا. حالا سوال اينجاست كه چه فاكتوري باعث شده گل‌محمدي قيد نفر اول بودن در صبا را بزند تا به دستياري در اين پرسپوليس بحران‌زده برسد؟ آن هم در حالي كه تا امروز بهترين عملكرد را در صبا داشته! 
 
بدون شك پرسپوليسي‌ها سرمربيگري بعد از ژوزه را هم به يحيي پيشنهاد كرده‌اند كه او حاضر به از دست دادن سرمربيگري صبا شده و حرفي هم از شرح وظايف و اينگونه مسائل نزده است! پرسپوليس هم در واقع با اين انتخاب با يك تير دو نشان زده؛ هم براي فرار از انتقادها جاي خالي مربي ايراني را در كادر فني‌اش پر كرده و هم اينكه ديگر خيالش از بابت بركناري احتمالي مانوئل ژوزه و انتخاب جانشين او آسوده است.
 
مديرعامل باشگاه البته همچنان به حمايت از سرمربي پرتغالي اصرار دارد و اين شايعه را هم كه «ژوزه اگر سپاهان را نبرد، بركنار مي‌شود» نمي‌شود باور كرد؛ اما در صورت تكرار ناكامي‌ها در هفته‌هاي پيش‌رو چاره‌اي نمي‌ماند جز خداحافظي با مانوئل ژوزه و جايگزيني يحيي گل‌محمدي به جاي او. نشست نهايي او با مديران پرسپوليس هم همين امروز و فردا انجام مي‌شود تا يحيي بتواند بعد از بازي با سپاهان همكاري‌اش با مانوئل ژوزه و پرسپوليس را آغاز كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها