کد خبر: ۸۰۵۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۱
از فردا، پس از نزدیک به ده سال دوباره تهران میزبان یک رخ‌داد بزرگ فوتبالی‌ست
javanan team iran

سایت گل - سال دو هزار بود که تهران میزبانی مسابقات فوتبال جوانان آسیا را داشت. سالی که تیم ایران با هدایت مهدی مناجاتی تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت و در آنجا با دو شکست متوالی چهارم شد. کاپیتان آن تیم جواد کاظمیان بود و از ستاره‌هایش ایمان مبعلی و حمید شفیعی؛ که این آخری بعدها درگیر داستان دوپینگ شد و از ستاره‌های سوختۀ فوتبال ایران.
این واپسین میزبانی ایران از یک تورنمنت بزرگ فوتبالی بود. همزمان با تیم مناجاتی، حمید درخشان تیم نوجوانان ایران را در مسابقات قهرمانی آسیای ویتنام هدایت کرد و دوم آسیا شد؛ با شکست مقابل عمان که در مرحلۀ گروهی مغلوب ایران شده بود. تیمی که ستاره‌هایش بعدها در کنار خوب‌های تیم جوانان اسکلت تیم رویایی برانکو را در آن چهار سال دوست‌داشتنی تشکیل دادند. حسین کعبی کاپیتان آن تیم بود. هرچند که بعدها ماجرای صغر سن بازیکنان تیم آبروریزی به پا کرد امّا هر چه که بود حضور هر دو تیم جوانان و نوجوانان در جام جهانی سال بعد دورۀ پرشور فوتبال ایران در دهۀ هشتاد را آغاز کرد.


 در میانۀ همان سالهای خوب، علی دوستی‌مهر تیم دوست‌داشتنی جوانی ساخت و قهرمان دانش‌آموزان جهان شد! همان تیم با هدایت دوستی‌مهر در روزهای سرد فوتبال ایران راهی ازبکستان شد و با نمایش قدرتمند مقابل حریفان، از جمله کرۀ جنوبی در بازی پایانی، برای نخستین بار قهرمان نوجوانان آسیا شد.
از امروز ، پس از نزدیک به ده سال دوباره تهران میزبان یک رخ‌داد بزرگ فوتبالی‌ست؛ و البته در سکوت خبری رسانه‌های ایرانی. نمی‌دانم به چه دلیل در کشوری که حضور خارجی‌ها خیلی مطلوب است، مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیای 2012 تهران چندان مورد توجّه نیست. شاید بابت اجازۀ حضور بانوان در ورزشگاه که بنای AFC بر آن بوده مصلحت در سکوت است.. .
 جدای از این در روزگاری که فوتبال ایران در پایین‌ترین سطوح تاریخ خودش به سر می‌برد، می‌توان به علی دوستی‌مهر و تیمش دل بست. می‌شود امیدوار بود به ستاره‌های نوظهور دوستی‌مهر که ستاره‌شناس خوبی‌ست؛ منتظر باشیم کعبی و مبعلی و کاظمیان تازه‌ای رو کند.
 با تمام دل‌سردی‌ها و تیرگی‌های این روزها، از هر جهت ارزش این اتّفاق بیشتر از این سکوت خبری‌ست. نه به اندازۀ رئیس خندان امّا، لطفا کمی هیجان‌زده باشید؛ تهران جام ملّت‌ها دارد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها