کد خبر: ۸۰۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۲ دی ۱۳۸۹

با شفاف شدن فضای پس از انتخابات و روشدن چهره‌ی واقعی سیاسیون فعال در فضای سیاسی فرهنگی، ملت ایران در حماسه‌هایی چون 9دی و 22بهمن خواستار مرزبندی روشن سیاسیون با فتنه‌گران شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، سید محمد خاتمی کسی که در تحرکات جدیدش در راستای فرار به جلو برای عدم پاسخ گویی به افکار عمومی به جهت همراهی با سران فتنه و برای باقی ماندن در عرصه سیاسی، به جای مرزبندی با دشمنان ملت شرط و شروط تعیین کرد.

این اقدام خاتمی در حالی است که مردم ایران در 9دی حتی خواستار محاکمه وی به همراه دیگر سران فتنه یعنی موسوی و کروبی بودند.

با این حال تلاش برخی سیاسیون و رسانه‌های تابعه برای تثبیت این تحلیل که خاتمی به جای پاسخگویی، شرط و شروط برای بازگشت تعیین کند، جای تامل دارد چه اینکه برخی سایت‌ها آگاهانه و برخی نیز ناآگاهانه با مغالطه صحبت های آیت‌الله جنتی مبنی عدم حضور سران فتنه و فتنه گران در عرصه سیاسی انتخاباتی کشور، زمینه را برای سوءاستفاده فتنه‌گران فراهم آوردند.

آيت‌الله جنتي در نماز جمعه این هفته با اشاره به فتنه گری سران فتنه با تاکید بر اینکه "سران فتنه هم در اين ماجرا فهميدند كه با مردم روبرو هستند نه با حكومت" گفته بود: "اين افراد فهميدند كه بايد براي هميشه بروند و خواهند رفت، هرچند كه برخي از آنها هنوز هم اين مسئله را درك نكرده و براي بازگشت خود شرايطي اعلام مي‌كنند كه بايد گفت وقاحت هم حد و مرزي دارد، مردم شما را قبول ندارند."

وي در ادامه خطاب به اين افراد گفت: مردم شما را قبول ندارند، افرادي كه آمريكا براي حضورشان فرش قرمز پهن مي‌كند، درحالي كه دانشمندان ايراني اجازه حضور در سمينارهاي علمي اين كشور را ندارند، جايگاهي در بين مردم ايران ندارند.

این سخنان که صراحتا شخص خاتمی و سران فتنه موسوی و کروبی را مدنظر دارد البته دست‌مایه برخی سایت ها شد.

پس از آن خبرگزاری مهر با پوشش خبری جهت دار سخنان آیت الله جنتی در حاشیه همایش مسئولان ستادهای دهه فجر انقلاب درباره شرط و شروط خاتمی برای حضور در انتخابات آینده را با تیتری تحریف شده منتشر کرد.

با اینکه آیت الله جنتی با اشاره به سران فتنه گفت "اصلا نیازی به حضور این عده در انتخابات نیست و آنها خواب های بی تعبیری را دیده اند. در حالیکه مردم و مسئولان آنها را به هیچ وجه قبول ندارند." خبرگزاری مهر این سخنان را با تیتر "نیازی به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیست" منتشر کرد.

هر چند این سخنان معطوف به سران فتنه بود اما برخی تحلیل‌گران به اشتباه با بیان اینکه "گفته های ایشان به عنوان دبیر شورای نگهبان تلقی می شود و نه یک رجل سیاسی یا عالم دینی" به اصل بی طرفی شورای نگهبان حمله کردند چه اینکه حتی این افراد نیز معترف آنند که سران فتنه جایگاهی در نظام ندارند.

شرط و شروط خاتمی برای حضور مجدد در عرصه انتخاباتی در حالی است که اتمام حجت مردم در 9دی بر آن شد تا اصلاح‌طلبان به جهت سابقه سیاسی خود و بعضا همراهی با جریان فتنه بایستی تکلیف خود را با چهار رکن مهم روشن کنند و در این صورت طبیعی است که هیچ منعی برای حضور نداشته باشند.

در ماجرای فتنه با فتنه‌انگیزی سران فتنه چهار رکن اسلام، انقلاب اسلامی، امام و رهبری و قانون اساسی مورد خدشه قرار گرفت و این اصول از جانب این افراد مورد اهانت قرار گرفت.

لذا به نظر می رسد طبیعی است که خواسته ملت ایران مرزبندی اصلاح‌طلبان با سران فتنه و روشن شدن حدود این چهار رکن اساسی برای اقبال مجدد در عرصه سیاسی باشد و اصلاح طلبان بهتر است به جای فرار از پاسخگویی و پروراندن اظهارات خاتمی از سران فتنه اعلام برائت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها