کد خبر: ۸۰۱۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
بعضا برخی از دانشگاه ها از نظر رفاهی و خدماتی فاقد امکانات می باشد به طور نمونه در یکی از خوابگاه های دانشجویی در تبریز در حق دانشجویان بسیار اجحاف شده است که براستی مسئولین با سهل انگاری، شان و منزلت دانشجویان را زیر پا لگد مال کرده اند.
به گزارش همراهان نیوز ، دانشجویان به رغم امکانات رفاهی محدود هر ساله افتخارات زیادی را برای میهن اسلامی کسب نموده اند و با وجود پشتیبانی و سرمایه گذاری اندک  این قشر باز هم از تلاش خود نا امید نشده و پیوسته با عزم راسخ در پیمودن مسیر های پیشرفت علمی و تکنولوژی فعال می باشند.

رهبر انقلاب فرمودند:دولت و مسئولان بايد قدر اين ها را بدانند و برايشان امکانات فراهم کنند. برجسته هاي ذهني و فکري، فقط هم آن ها نيستند؛ در ميان دانشجويان و اساتيد جوان و غيرجوان افراد زايدي داريم که اين گونه اند که در امتحان ها و تجربه ها و مسابقه هاي گوناگون، اين برجستگي کاملا آشکار شده است. دولت بايد قدر اين ها را بداند و وسائل را براي پيشرفت علمي اين ها فراهم بکند تا نيازي احساس نکنند که از محيط خودشان دور بشوند.


با وجود اینکه دانشگاه قطب پیشرفت علمی و تکنولوژی جامعه می باشد همچنان شاهد کوتاهی مسئولین نسبت به این قشر می باشیم اما دانشجویان از کوتاهی و کاستی امکانات اعتراضی نکرده و با کمترین امکانات رفاهی به کار خود ادامه می دهند.


بعضا  برخی از دانشگاه ها از نظر رفاهی و خدماتی فاقد امکانات می باشد به طور نمونه در یکی از خوابگاه های دانشجویی در تبریز در حق دانشجویان بسیار اجحاف شده است که براستی مسئولین با سهل انگاری خود ، شان و منزلت دانشجویان را زیر پا لگدمال کرده اند.

این خوابگاه دانشجویی که پیش از این گرمابه عمومی بوده ، از "همت مسئولین مربوطه" بدون کوچک ترین تغییراتی تبدیل به خوابگاه دانشجویی شده است.

متاسفانه در خوابگاه دانشجویی که بهتر است بگوییم "حمام عمومی"  ، فضایی به عنوان پنجره تعبیه نشده و  زمانی که وارد این مکان می شوید "بوی نم " سراسر فضای این خوابگاه را گرفته ، و فضای بسیار نامناسبی برای زندگی دانشجویان است.

عکاس: علی قنبرلو

فاجعه تر از این همه کمبود و امکانات رفاهی این خوابگاه با وجود قریب به یقین 200 دانشجو ، تنها یک سرویس بهداشتی دارد که فاقد بهداشت لازم می باشد و همچنین دانشجویان در صف های طولانی انتظار می کشند تا بتوانند از  آن استفاده کنند.
 
حال جای سوال این است که آیا بودجه ای از دانشگاه آزاد به این خوابگاه تعلق نمی گیرد؟
 
مسئولین دانشگاه های شهر تبریز علی الظاهر از  این مشکلات در غفلتند و یا اطلاع دارند و نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند که در هر دو صورت بی کفایتی مسئولین را می رساند که نسبت به مسئولیت خود اهمال می کنند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.
 
آیا این عدالت است که پول بیت المال در یک گوشه میلیاردها صرف یک تیم ورزشی شود و از این خرج های گزاف نتیجه قابل قبولی به دست نیاید و از سوی دیگر دانشجویان در گرمابه مشغول به تحصیل کردن باشند؟ براستی با این پول های میلیاردی می توان چندین دانشگاه بزرگ با امکانات رفاهی کامل ایجاد کرد؟

 

فاطمه آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها