کد خبر: ۸۰۱۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
کسانی که تا دیروز بی بی سی، ام القری آنها محسوب می شد، امروز به خوبی از ریاکاری رسانه های وابسته به انگلستان آگاه شده اند
به گزارش «ندای انقلاب»، انتشار تصویری از «کیت میدلتون» همسر شاهزاده ی انگلیسی بر روی جلد یک مجله فرانسوی و نحوه ی برخورد خاندان سلطنتی انگلستان با این مسئله باعث شد تا نه تنها رسانه های غربی بلکه ضد انقلاب خارج نشین نیز به وجود تبعیض در مفهوم آزادی بیان در غرب اعتراف کنند.

به طوریکه یکی از رادیو های اینترنتی وابسته به ضد انقلاب در این باره می نویسد « روزنامه‌های انگلیسی البته اعلام کرده‌اند که حریم خصوصی خاندان سلطنتی را حفظ خواهند کرد و در این اقدام (چاپ تصاویر عروس ملکه) شریک نخواهند شد... اما آیا این موضوع به این معناست که مطبوعات بریتانیایی علاقه‌ای به چاپ تصاویر خانم‌ها ندارند؟ نه ابدا...آن‌چه که در ظاهر برای انگلیسی‌ها مهم است اینست که این تصاویر متعلق به چه کسانی است، عروس خاندان سلطنتی و یا یک هنرپیشه؟ مردم این کشور بارها و بارها شاهد عکس‌های خصوصی بوده‌اند که پاپاراتزی‌های زبل انگلیسی از خصوصی‌ترین لحظه‌های زندگی نویسندگان، هنرمندان و ورزش‌کاران به ‌نام برایشان به ارمغان آورده‌اند و البته هیچ وقت هم شکایت این افراد ره به جایی نبرده است.»



نویسنده این رادیو ضد انقلاب در ادامه می نویسد « همه‌ی این‌ها به جای خود اما چیزی که ماجرا را احمقانه‌تر می‌کند این است که این استاندارد دوگانه فقط درباره‌ی عکس‌های برهنه‌ی این خاندان صدق می‌کند و در جاهای دیگر نه. بگذارید مثال روشن‌تری بزنم. خاندان سلطنتی و به ویژه شاهزاده و همسرش در ماه‌های اخیر چندین سفر به کشورهای اسلامی داشته‌اند و در حاشیه‌ی این سفرها عکس‌های جور و واجوری از «کیت میدلتون» به چاپ رسید که او را در حالی نشان می‌داد که حجاب بر سر به اماکن و نشان‌های اسلامی ادای احترام می‌کرد. این درست که ممکن است برخی بر این باور باشند که هر جایی و مکانی شان و منزلت خود را داشته باشد اما برخورد دوگانه با این مساله قابل پذیرش نیست. خاندان سلطنتی انگلستان می‌توانند به هر نیتی از احترام به فرهنگ اسلامی گرفته تا ریاکاری و جلب توجه مسلمین حجاب بر سر کنند اما نمی‌توانند مانع این شوند که چشم و گوش‌های جوامع مدرن و دموکراتیک آن‌ها را در وضعیت‌های دیگرشان به تماشا نگذارند. چرا همه‌ی مطبوعات و رسانه‌ها این اجازه را دارند که عکس‌های محجبه‌ی زنان این خاندان را که وضعیتی غیرمعمول برای آنان است به چاپ برسانند اما نتوانند آن‌ها را با لباس های دیگر نشان دهند؟ »

این سایت در پایان چنین نتیجه می گیرد که « به نظر می‌رسد که مطبوعات و رسانه‌های بریتانیا به یک نوع سانسور نانوشته محکومند و آن حفظ چیزی است که شان و منزلت خاندان سطلنتی نامیده می‌شود!»

نکته جالب توجه این اظهارات در گوینده ی چنین سخنانی است. کسانی که تا دیروز رسانه هایی نظر بی بی سی، ام القری آنها محسوب می شد، امروز به خوبی از ریاکاری رسانه های وابسته به نظام سیاسی انگلستان آگاه شده اند و علنا به آن اعتراف می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها