کد خبر: ۸۰۰۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
سخنگوی اشتون:
سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای، نشست رئیس این اتحادیه با مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در کنسولگری تهران در «استانبول» را سودمند و سازنده توصیف کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر «کاترین اشتون» پس از اولین گفت‌وگوهای مستقیم شب گذشته اشتون و «سعید جلیلی» مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران از ماه ژوئن تا کنون اعلام کرد که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نظر دارد در روزهای آتی به منظور ارزیابی موقعیت و راههای پیش رو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با قدرت های جهان دیدار کند.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه «انگلیس»، «چین»، «روسیه»، «آمریکا» و «آلمان» در صدد هستند تا در 24 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است در نیویورک برگزار شود، حضور پیدا کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که اشتون در نظر دارد با وزرای خارجه کشورهای مذکور در حاشیه گفت‌وگوهای سازمان ملل، در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، هیچ بیانیه‌ای در ابتدای دیدار جلیلی و اشتون که روز گذشته در کنسولگری ایران در «استانبول» پشت درهای بسته برگزار شد، صادر نشد.

«مایکل مان» سخنگوی اشتون با انتشار بیانیه‌ای در خصوص نشست اشتون و جلیلی اعلام کرد: در حالیکه این یک نشست رسمی نبوده است، اما سازنده و سودمند و همچین یک فرصت مهم بود تا یکبار دیگر به ایران بر نیاز فوری برای حصول پیشرفت (در خصوص برنامه هسته‌ای ایران) تأکید کنیم.

جلیلی اوایل روز سه‌شنبه با «احمد داوداغلو» وزیر خارجه ترکیه در خصوص از سرگیری مذاکرات بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها