کد خبر: ۷۹۶۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
قهرمان وزنه‌برداری ایران در المپیک سیدنی گفت: نمره خوب و قابل قبولی به تیم ملی در لندن می‌دهم اما هنوز هم معتقدم که المپیک سیدنی دوران طلایی ما بود.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص قطع همکاری با تیم ملی وزنه‌برداری عمان گفت: از آنجایی که مسئولان این کشور درک کاملی از مسابقات حرفه‌ای و بزرگ نداشتند، با این تیم قطع همکاری کردم و قرار است بر حسب دوستی و رفاقتی که با مسئولان ورزش این کشور دارم، از این پس تنها با عنوان مشاور با وزنه‌برداری عمان همکاری کنم، ضمن اینکه در این خصوص، خیلی مباحث مالی برایم مطرح نیست.

وی ادامه داد: سطح توقع عمانی‌ها بسیار پایین بود و از دید محدود و کوچکی برخوردار بودند، با این حال خیلی به عنوان ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران و قهرمان سابق المپیک سعی کردم تا به دیدگاه آنها وسعت بدهم که کار سختی بود.

توکلی یادآور شد: از چند کشور آسیایی و اروپایی پیشنهاد همکاری دارم و به دنبال این هستم که اگر می‌خواهم با تیمی همکاری کنم، باید هدف‌شان حضور و درخشش در مسابقات جهانی و المپیک باشد. در حال حاضر روی این پیشنهادات فکر می‌کنم و تا قبل از نهایی شدن خیلی علاقه‌ای ندارم اسم این کشورها را رسانه‌ای کنم.

وی افزود: با این ورزش بزرگ شده‌ و زندگی کرده‌ام و بیشتر هدفم این است که از گود وزنه‌برداری به دور نباشم. بنابراین هدفم ادامه مربیگری است و نمی‌توانم آن را کنار بگذارم.

قهرمان وزنه‌برداری ایران در المپیک 2000 سیدنی در خصوص ارزیابی‌اش از ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در المپیک 2012 لندن گفت: باید حرفه‌ای فکر کرده و به این موضوع بیاندیشیم که المپیک لندن با یک نتیجه بسیار خوب برای کشور ما دیگر به پایان رسید، هرچند که نتایج می‌توانست بهتر هم باشد. باید از یک روز پس از المپیک برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کرده تا کار به اما و اگرها کشیده نشود.

وی افزود: نتایج خوبی در وزنه‌برداری به دست آمد و فقط کیانوش رستمی و سهراب مرادی به عنوان قهرمانان جهان و آسیا نتواستند انتظارات را برآورده کنند. واقعا نمی دانم در روز مسابقه چه اتفاقی برای آنها افتاد و این دو در روز مسابقه خودشان نبودند. به جز این دو، سایرین خوب کار کردند و شاید فقط انتظار می‌رفت که بهداد سلیمی در دوضرب بهتر عمل کند.

توکلی تأکید کرد: نمره خوب و قابل قبولی به تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک 2012 لندن می‌دهم اما هنوز هم معتقدم که المپیک سیدنی دوران طلایی ما بوده است، چراکه کسب دو مدال طلای وزنه‌برداری در یک المپیک بسیار با ارزش است.

وی در خصوص کادر فنی تیم ملی گفت: خیلی نمی‌خواهم به این موارد ورود کنم. بیرون گود نشستن و نظر دادن در این مورد اشتباه است. هرچند که معتقدم کادر فنی می‌توانست وزنه‌های بهتری را در برخی مواقع انتخاب کند، اما همه این موارد بستگی به شرایط روز مسابقه و وزنه‌برداران داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها