کد خبر: ۷۹۶۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
به نوشته ی این مجله ی آلمانی، اوباما از همان اول به راه حل های غیرنظامی امیدوار بوده است، اما این حق را هم به اسرائیل می دهد تا از اهداف خود دفاع کند. / اوباما روز شنبه در این باره گفته بود که شاید بعدها به حمله ی نظامی نیاز پیدا شود اما نه قبل از آنکه تمام راه های غیر نظامی را امتحان کنیم.

باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو اختلاف نظرات خود را بر سر برنامه ی هسته ای ایران به صورت آشکارا به روی میز مذاکره گذاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، بنابر گزارش رسانه های صهیونیستی اوباما در یک گفتگوی تلفنی با خاخام های آمریکایی اعلام کرده است که هیچ کسی نمی تواند برای من تعیین تکلیف بکند، اما من همیشه صریحا گفته ام که مانع آن می شویم تا ایران به بمب هسته ای دست پیدا کند.

به نوشته روزنامه ی اورشلیم پست، نتانیاهو مجددا تأکید کرد که باید پیامدهای حمله ی نظامی را به طور واضح به ایران گوش زد کرد. از سوی دیگر لئون پانهتا (وزیر جنگ آمریکا) در مجله ی فارین پلیسی چنین خط و مشی های قرمز را خاص معرفی کرد.

به گزارش مجله ی فوکوس، نتانیاهو با کشیدن این گونه خط های مرزی مجازی در مقابل برنامه ی هسته ای ایران قصد دارد تا حتی الامکان از حمله ی نظامی جلوگیری کند. نتانیاهو اعلام کرده است که به اعتقاد من باید خطوط قرمز برای ایران کشیده شوند، تا تبعات تجاوز از آن مرزها را درک کند. از دیدگاه او تحریم ها و فشارهای دیپلماسی تا به حال ناکارآمد بوده اند.

به نوشته ی این مجله ی آلمانی، اوباما از همان اول به راه حل های غیرنظامی امیدوار بوده است، اما این حق را هم به اسرائیل می دهد تا از اهداف خود دفاع کند.


اوباما روز شنبه در این باره گفته بود که شاید بعدها به حمله ی نظامی نیاز پیدا شود اما نه قبل از آنکه تمام راه های غیر نظامی را امتحان کنیم.

به نوشته این مجله، از نظر وی برای راه حل دیپلماسی هنوز فرصت باقی است، اما در این باره نیز متذکر شده است که ایران نباید درباره ی این تصمیم دچار خیال پردازی شود.

پانهتا نیز مخالف یک راه حل ثابت است و به مجله ی فارین دیپلماسی گفته است: باید در نظر گرفته شود که تصمیم گیری های یک رئیس جمهور آمریکایی یا سردمداران اسرائیل یا رؤسای دول دیگر کشورها ، توسط چندین خط قرمز کوچک و مجازی منحصر نمی شود و با وجود چنین خط های قرمزی، مدارک مربوط به کشورهای دیگر پیش روی آنها قرار می گیرد تا بر اساس آنها تصمیم گیری کنند. این دنیای حقیقی است و خط های قرمز بیشتر استدلال های سیاسی هستند تا افراد را به چالش بکشاند.

گفتنی است؛ سالهاست که دول استکباری بویژه رژیم نامشروع صهیونیستی از ابزار تهدید ایران برای توقف فعالیتهای هسته ای و سایر پیشرفتهای کشورمان استفاده می کنند اما مردم و مقامات کشورمان نه تنها از این تهدیدها به وحشت نیفتاده اند بلکه محکمتر از قبل اعلام کردند که هرگونه تحرکی از سوی رژیم صهیونیستی مساوی با محو شدن این رژیم از روی زمین می باشد.


صهیونیستها که خود به تنهایی قدرت چنین اقداماتی را علیه ایران ندارند، بارها دست به دامان سایر کشورها برای حمله به ایران شده اند اما آمریکاییها و سایر دول استکباری از آنجا که به خوبی قدرت نظامی ایران را می شناسند به این خواست احمقانه مقامات صهیونیست پاسخ منفی داده اند و این امر بارها موجب اختلافات شدید و دلخوری در بین آنها گردیده است اما آمریکاییها همواره سعی کردند با اظهارات دیپلماتیک و همراهی لفظی با صهیونیستها دل آنها را به دست آورند اما در عمل حتی یک قدم در راستای کابوس حمله نظامی به ایران بر ندارند.

مترجم: کیوان فاضلی

لینک های اقتباس خبر:

http://www.focus.de/politik/ausland/konflikte-netanjahu-teheran-braucht-klare-rote-linie_aid_820522.html

http://www.abendblatt.de/politik/ausland/article2397144/Netanjahu-fordert-weiter-Fristen-im-Atomstreit-mit-Teheran.html

http://www.n-tv.de/politik/Barack-Obama-bleibt-standhaft-article7228161.html

http://www.badische-zeitung.de/dpa-news/netanjahu-teheran-braucht-rote-linie--63790520.html

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها