کد خبر: ۷۹۵۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
فلسفه تشکیل جریان سلفی در گفتگوی ۵۹۸ با دکتر عباسی:
القاعده تا الآن یک عملیاتِ به قول خودش انتحاری علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده است. ولی حداقل در ده سال گذشته، تعداد عملیات انتحاری وهابی‌ها در عراق علیه شیعیان و در سفرهای زیارتی مردم به کربلا و نجف و یا در بغداد و حلّه و کوفه و کاظمین و سامرا یا اقداماتی که در سیستان و بلوچستان ما یا در پاکستان علیه شیعیان انجام می‌‌شود را ببینید. اساساً رفتار طالبان و القاعده و جریان وهابی، حمله کردن به این استراتژی امام بود که حریّت و آزادگی را در «هیهات من الذّله» رقم می‌زدند.
به گزارش پایگاه 598، اهانت اخیر صهیونیست ها به محضر پیامبر اعظم اسلام موج تازه ای از انزجار و اعتراض مسلمانان را علیه آمریکا و صهیونیسم در جهان به راه انداخت. اما آمریکا چون گذشته برنامه های فراوانی را برای به انحراف کشاندن موج اسلام خواهی و بیداری اسلامی در نظر داشت و با اصلی نشان دادن جریان آمریکایی سلفی ها در منطقه و خشونت طلب خواندن مسلمانان تمامی تلاش خود را برای منحرف نمودن جریان اسلام خواهی در جهان به کار گرفت.

حال پایگاه 598، به منظور بررسی فلسفه تشکیل جریان سلفی در جهان اسلام که به نظر بسیاری از کارشناسان جریان سلفی ها به نوعی پیاده نظام بدون هزینه برای آمریکا محسوب می شود در مصاحبه ای با دکتر حسن عباسی رئيس اندیشکده یقین به این موضوع پرداخته است.



حسن عباسی در خصوص جریانات منحرف در منطقه اظهار داشت: همانطورکه می دانید، سه جریان انگلیسی‌ساز در منطقه داریم: قادیان‌گری در هند و پاکستان، بهایی‌گری در منطقه‌‌‌‌‌ی ایران و وهابی‌گری در شبه جزیره‌ی عربستان. جریان وهابی‌‌ها برای مأموریت «اقدام موازی» آن‌ها که تخریب چهره‌ی اسلام و حمله به استراتژی جمهوری اسلامی (که همان عملیات شهادت‌طلبی در نوع خالص خود بود) بوجود آمد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: لذا شما دیدید که این‌ها آمدند نوعی از عملیات انتحاری به شکل منفی را با همان سازوکاری که وهابی‌ها دنبال می‌کنند پیاده کردند و سعی کردند عملیات استشهادی که یک ظرافت‌ها و زیبایی‌های داشت را با این سازوکار تخریب کنند.

وی گفت: در مقابل شما ببینید کسانی که توسط حزب الله لبنان برای عملیات استشهادی می‌رفتند، با صورت های گشاده و کاملاً ملکوتی جلوی دوربین می‌ایستادند و دعای خود را می‌خواندند و می‌رفتند و فقط به واحدهای نظامی رژیم صهونیستی می‌زدند.

عباسی تصریح نمود: یعنی حرکتی کاملاً حساب شده در سرزمین‌های اشغال شده‌ی لبنان. امّا یک باره موجی از عملیات انتحاری توسط کسانی شروع شد که صورت‌های خود را می‌بستند، جلوی دوربین‌ها سر می‌بریدند و یک چهره‌ی خشن از اسلام نشان می دادند و بعد هم افراد متهجری که آن‌ها را تعقیب می‌کردند و می‌آمدند و بمب به خود می‌بستند و به جای این‌که به سراغ اسرائیل بروند، در خاک خودی مردم بی گناه را می کشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: القاعده تا الآن یک عملیاتِ به قول خودش انتحاری علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده است. ولی حداقل در ده سال گذشته، تعداد عملیات انتحاری وهابی‌ها در عراق علیه شیعیان و در سفرهای زیارتی مردم به کربلا و نجف و یا در بغداد و حلّه و کوفه و کاظمین و سامرا یا اقداماتی که در سیستان و بلوچستان ما یا در پاکستان علیه شیعیان انجام می‌‌شود را ببینید.

عباسی گفت: اساساً رفتار طالبان و القاعده و جریان وهابی، حمله کردن به این استراتژی امام بود که حریّت و آزادگی را در «هیهات من الذّله» رقم می‌زدند. این‌ها آمدند به یک شکل دیگری و با یک سازوکار دیگری این را عملیاتی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۷
۲۷
سوریه چی؟ آیا یکی از این موشکها و بمبارانهایی را که بر روی ملت و شهرهای سوریه می ریزد، کی از اینها را به سوی اسرائیل شلیک کرده است؟؟؟؟؟!!! در حالی گه بلندیهای جولان سالهاست که در اشغال اسرائیل قرار دارد.
پاسخ
haman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
پس ایران هم که تا حالا رسما به سمت اسرائیل موشک و بمب شلیک کرده با اسرائیل مشکل نداره برادر من لطف کن در مورد چیزی که اطلاع نداری نظر نده .
یک مورد کوچک از کمکهای سوریه به مقاومت لباسها وجلیقه های سربازان گمنام حزب الله است.
در ضمن در مورد تحولات سوریه بیشتر تحقیق کن تا بفهمی داخل سوریه کی به کیه!
masoud RQ170
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
دوست من کمی واقع بینانه به اطراف خودت نگاه کن . الان دشمن کشور عزیزمان ایران کیست. از کی باید دفاع کنی و از کی نباید دفاع کنی . دشمن دشمن ما دوست ماست و دوست دشمن ما دشمن ماست. پس سوریه چون دشمن اسراییل است پس دوست ماست . و عربستان و قطر و ... چون دوست دشمن ما هستند پس دشمن ما هستند . الان متوجه شدید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
به فرمود سيد حسن نصرالله؛ تمامي موشك هايي كه مقاومت اسلامي در جريان جنگ سي و سه روزه بر روي شهر حيفا و مابعد حيفا شليك كرد از طرف كشور سوريه و فرماندهان شهيد آن داود راجحه مسيحي، آصف شوكت و حسن تركماني مسلمان بوده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
حزب الله لبنان چطور؟
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۱۶
۱
تحلیل خوبی بود.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲۰
هیچ وقت سوریه طرفدار فلسطین و لبنان نبوده.فقط چون از ایران چول هنگفت می گیره.ظاهرا مخالف اسرائیله.یادمون نرفته که چند سال پیش سوریه برای رابطه با اسرائیل له له می زد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
اگر سوريه حاضر شود كه روابط راهبردي خودش را با ايران كاهش دهد آل سعود، آل نهيان، آل ثاني و... صدها، بلكه هزاران برابر پولي كه الان ايران به سوريه مي دهد را به آن خواهند داد.
چه خوش گفت احمد شوقي شاعر مصري كه: ان حيات عقيده و جهاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
آن روز که حافظ اسد پدر بشار اسد در جریان جنگ ایران و عراق به ایران کمک میکرد که به دست صدام نیوفتد و در جنگ 33 روزه و 22 روزه به حماس و حزب الله کمک کرد تا اسرائیل در زمین گیر شود شما کجا بودی؟ که الان راحت پشت اینترنت بشینی و نظر بدهی
sadegh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
عزیزم توی 8سال دفاع مقدس هیچ کشوری اندازه سوریه به کشور عزیزمون کمک نظامی نکرد و یکی از حافظ اسد پرسید که چرا مثل بقیه کشورهای عربی بجای کمک کردن به عراق یک کشور عربی است به ایران کمک می کنی که او هم جواب داد در زمانی که همه کشورهای عری مقابل سوریه قرار می گیرند ایران پشت سوریه را خالی نمی کند
در ضمن اگه بشاراسد دنبال پول بود دلارهای آل سعود خیلی بیشتر از کمک های گروه های طرفدار مقاومت است
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
سوریه با کمک به ایران در زمان جنگ انزوای سیاسی و اقتصادی خود را هم پذیرفت که همین امر لطمات زیاید به کشوری عربی بدون منابع درآمدزای خاص می زد در حالیکه می توانست با پشت کردن به ایران و رو کردن به کشورهای ثروتمند عربی به منافع بسیار بیشتری دست پیدا کند
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۷
۲
درود بر دکتر!!!!
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۲
۸
بسم الله قاسم الجبارین
برادران خواهش دارم تا درباره طالب با مهربانی بیشتر نظاره کنید ما از آغاز بنای جهاد با صهیونیست و دیگر کفار که مسلمین را به سختی و فلاکت کشیده داشته ایم
طالب یک گروهیست که حقیقتا بر آقاو سرورمان محمد (ص) پیروی داشته شیهد بزرگ شیخ اسامه هرزمانه ای توصیه به جهاد با کفار اشغال کننده زمینهای مسلمین داشتند ای کاش در کشور قوی و اسلامی و باعزت ایران پناهی برای شیخ بود که امریکایی ترسو ایشان را نمیکشت
نصرت برای مومنین میباشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
چرا جناب شیخ اسامه و گروهش گلوله ای به سمت اسرائیل شلیک نکردند؟
محسن یزدان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۷
۰
تحلیل جالبی بود
پاسخ
هشترود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱۴
۲
دکتر عباسی نعمت بزرگی در زمره اندیشمندان عالم در کنار بزرگانی مانند جوادی ، رحیم پور و مصباح و ... می باشند.
قدر ایشان را می دانیم از همینجا ابراز ارادت می کنیم.
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۶
۰
وقتی میگیم منافق بدتر از کافر است یعنی صهیویست،القاعده وحامیانشان امریکا،انگلیس،فرانسه وجوجه شیخکهای منطقه عربستان وقطر همه درردیف کافرند ومهدورالدم
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱۵
یادت باشه که تو ایران هم عملیات نداشته.
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
میگم شما سیستان و کردستان و ... رو جزء ایران نمیدونی؟!!!
پراست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱۲
۲
اردتمند دكتر عباسي ... خدا سايه ايشونو از سر ما كم نكنه.
پاسخ
ساروی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
۹
۲
مگر چاقو دسته خودش را هم می برد؟؟؟؟؟؟
پاسخ
سامورایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۴
۰
اصلاً کی گفته کشتنش؟ فیلم بود احمد ساده
برا انتخابات میخاستن ازش استفاده کنن. ی بار از خودت پرسیدی پس جنازش کو؟
آمریکایی که از هرنوع توهینی به پیامبر عظیم الشأن علناً حمایت میکنه از نشون دادن جنازه بن لادن میترسه؟ "جون مادرت یکم فکرکن"
پاسخ
reza45
SWITZERLAND
۰۷:۴۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۴
۰
با سلام
القاعده و طالبان و وهابيون ساخته و پرداخته و سگ دست آموز انگليس و آمريكا هستن و به عنوان ابزار و ستون پنجم در بين امت اسلام عمل ميكنند آنها اجازه ندارن كه عمليات انتحاري بر عليه صهيونيست انجام بدهند شما اگر يك مقايسه بين افرادي كه در حزب الله عمليات استشهادي انجام دادند و كسانيكه در القاعده عمليات انتحاري انجام دادني داشته باشيد متوجه مي شويد كه چه فرقي بين گروه هدف آنهاست و عمليات انتحاري آنها فقط متوجه افراد بيگناه وزنان و كودكان و افراد بي دفاع هست در حاليكه گروه هدف حزبالله صهيونيستها و نظاميان آمريكايي بوده است.
...حزب الله همالغالبون.وبراي شادي تمام شهدا وامام شهدا و شهداي عملياتهاي استشهادي صلوات.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱
۱
۴
یاد اون شب مناظره شمخانی در برنامه رو به فردا افتادم. شمخانی : این آقای عباسی حتی یک روز (حتی یک روز) در جنگ نبوده.
حالا شده وارث نظام و امام و اسلام و قرآن و خدا. چقدر خنده داره
شاید فکر کنید که ربطی نداره ولی اگه دقیق فکر کنید ربطش رو می فهمید
پاسخ
بهمن رهنما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
سلام ما را لینک کنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها