کد خبر: ۷۹۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۶ دی ۱۳۸۹
سرویس رادیو و تلویزیون صدای آمریکا در صدد عقد قرارداد با شرکتی است که قادر به ارسال پیام کوتاه و ارائه اخبار هدفمند به شهروندان کشورهای مخالف آمریکا از جمله ایران باشد.

به گزارش 598 به نقل از مشرق، شهیئت مدیره دولتی پخش برنامه های بین المللی آمریکا BBG اعلام کرد : دولت آمریکا در جستجوی ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه به تلفن های همراه  برای پخش خبر در داخل جوامعی است که اینترنت را کنترل می کنند. این کار نیازمند در اختیار داشتن تکنولوژی لازم برای مقابله با اختلالات ایجاد شده توسط دولت های مخالف آمریکا، در زمان تشدید کنترل بر شبکه های موجود تلفن همراه یا محدود کردن خدمات رسانه های اجتماعی نظیر فعالان حفظ آزادی در اینترنت است. 

 هیئت مدیره دولتی پخش برنامه های بین المللی آمریکا  BBG ، یک آژانس به ظاهر مستقل فدرال است که بر تمام رادیو و تلویزیون های دولتی نظارت می نماید، و درحال حاضر خواستار عقد قرارداد با شرکتهایی است که بتوانند چنین خدماتی را ارائه دهند.
"رابرت گوئرا"، مدیر برنامه آزادی اینترنت در بنیاد آزادی گروه حقوق بشر، گفت: "اگر آژانس BBG بتواند یک شبکه جایگزین دیگر ایجاد نماید در این صورت قادر خواهد بود تا در مواقع لزوم از طریق این کانال ارتباطی پیام کوتاه خبرهای لازم را به مردم بدهد. اگر شما یک شبکه تلفن همراه را با موفقیت راه اندازی کنید مردم می توانند از طریق تلفن خود به خبرها دسترسی پیدا کنند."
وی در ادامه افزود: "در ایران، هر دو اینها غیر قانونی بوده و لذا به نظر می رسد فرستنده های کوچک بهترین انتخاب باشد. شما می توانید از آن در یک خودرو استفاده کرده و پس از اتمام کار آن را خاموش کنید تا قادر به ردیابی شما نباشند."
بنا به گفته گوئرا، راه حل انتخابی شامل دکلهای بزرگ تلفن همراه با برد زیاد و فرستنده هایی با شعاع بسیار کوچک است که یک کاربر می تواند آنرا به سرعت روشن و خاموش نماید.
به ادعای این مقام آمریکایی ، از زمان جنگ سرد، ایستگاه های پخش خبر در صدد بالا بردن تکنولوژی خود برای پخش خبر در کشورهایی بودند که رسانه های مستقل در آن کشورها با محدودیت روبرو بوده اند. امروزه، رادیو آزاد اروپا و رادیو آزادی از اینترنت، پیام متنی، رادیوی ماهواره ای، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر برای ارائه اخبار بدون سانسور در 21 کشور جهان از جمله ایران ، عراق ، افغانستان ، پاکستان و روسیه استفاده می کنند.
این گزارش می افزاید: شبکه های خبری آمریکا در حال حاضر از تکنولوژی های پیشرفته و خدمات رسانه های جدید برای عبور از محدودیت رسانه ها در رژیم های مخالف آمریکا استفاده می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها