کد خبر: ۷۹۳۱۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۶     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
کافه سینما- ماجراهای فیلمی که دنیا را در این روزها به هم ریخته، پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و شواهد جدید از وجود توطئه‌ای حساب شده خبر می‌دهد.


به گزارش کافه سینما، نمایش و پخش تریلر یک فیلم موهن و ضداسلامی در یوتیوب، دو روز قبل خشم تمام مسلمانان دنیا را بر انگیخته و اعتراضات و واکنش‌های خشونت آمیزی را در کشورهایی همچون مصر و لیبی به همراه داشته‌است. اما بیانیه‌ای که روز گذشته عوامل تولید این فیلم موهن منتشر کرده‌اند، ابعاد تازه‌ای را از این ماجرا آشکار می‌کند. تمامی عوامل این فیلم آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای با شرمساری و تاسف از محتوای فیلم و عواقب آن یاد کرده‌اند.

در بیانیه‌ی عوامل تولید این فیلم که س‌ان‌ان برای حفظ امنیت از افشای نام آنها خودداری کرده، اشاره شده که تیم تولید توسط تهیه‌کننده مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌ و آنها از محتوا و عواقب آن اطلاع نداشته‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده: «ما 100 درصد پشت این فیلم نیستیم و به‌طرز شرم آوری از اهداف و ومحتوای آن گمراه شده‌ایم. ما از تغییر کامل و بازنویسی فیلمنامه و دروغ‌هایی که به تمام ما گفته‌اند، بهت زده‌ایم. ما عمیقا از این تراژدی پیش آمده احساس تاسف می‌کنیم».

به گزارش کافه‌سینما فراخوان تولید این فیلم جولای سال گذشته در مجله‌ی "بک استیج" با عنوان "مبارز صحرا" منتشر شده‌است. در این فراخوان از "مبارز صحرا" به‌عنوان یک فیلم ماجراجویی-تاریخی در...صحرای عربستان نام برده شده‌است. یکی از بازیگران زن فیلم که خواسته تا هویتش افشا نشود، اعلام کرده که فیلمنامه‌ی اولیه هیچ ارتباطی به دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) نداشته و دیالوگ‌های آنها پس از فیلمبرداری تغییر کرده‌ است. این بازیگر اشاره کرده شخصیتی که در حال حاضر از آن به‌عنوان حضرت محمد(ص) نام برده می‌شود، در فیلمنامه و در زمان فیلمبرداری جرج، نام داشته است. به گفته‌ی این بازیگر زن بعد از پایان فیلمبرداری از تیم بازیگران درخواست شده تا دیالوگ‌های جدیدی را در استودیو ضبط کنند که احتمالا همین دیالوگ‌ها برای تغییر داستان و محتوای فیلم مورد استفاده قرار گرفته‌است.

"وال استریت ژورنال" فردی با نام سم باسیل را به‌عنوان تهیه کننده و سازنده‌ی اصلی این فیلم موهن و شرارت آمیز معرفی کرده‌است. به گزارش وال استریت ژورنال باسیل یک سرمایه‌گذار امور ملکی اسرائیلی-آمریکایی است. باسیل در گفتگوی تلفنی خود با ژورنال فیلم خود را به‌جای اثری ضد دین، پروژه‌ای سیاسی خوانده است.

بازیگر زن پروژه و سایر عوامل اعلام کرده‌اند که اخیرا با باسیل گفتگو کرده‌اند، اما سی‌ان‌ان و سایر رسانه‌ها تاکید کرده‌اند که تلاش آنها برای یافتن شخصی به نام سم باسیل بی‌نتیجه بوده و هیچ سابقه‌ای از او در دسترس نیست. وزیر امور خارجه‌ی رژیم اشغالگر قدس نیز اعلام کرده که چنین شخصیتی اصلا وجود خارجی ندارد و آنها از وجود فردی اسرائیلی با این هویت کاملا بی‌اطلاع هستند!

همان‌طور که واکنش‌ها و اعتراضات مسلمانان دنیا نسبت به این اقدام موهن ادامه دارد، ابعاد تازه‌ای هم از این پرونده در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

مشخصات فیلم را چنین گزارش کرده است:

مشخصات فیلم

نام فیلم: برائت از مسلمانان (زندگی محمد رسول اسلام)

سناریست، تهیه کننده و کارگردان: سام باسیل (به انگلیسی: (Sam Bacile

محصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریکا

زمان: 120 دقیقه

حامیان مادی: صهیونیست‏ها.

حامیان معنوی: «عصمت زقلمه» رییس دولت خودخوانده قبطی (هیئت عالی حکومت قبطیان مهاجر در آمریکا) ـ «موریس صادق» وکیل قبطی دادگستری ـ «تری جونز» کشیش قرآن‏سوز آمریکایی.

داستان فیلم

این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است.

فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.

گذشته از صحنه‏ های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنت های فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏ گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود.

در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد.

در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند.

روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
خوزستان رامهرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۲
۰
بریده باد دست و زبان انها خدا لعنت کند این افراد پلید را
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
تاسف بازیگران فیلم چه سودی به حال مسلمانان داره.به نظر من این هم دروغه چون میخوان خودشون رو از خشم مسلمانان جهان برهانند.من که دلم خنک شد سفیر امریکا توی لیبی رو به درک واصل کردن.درود بر غیرت مسلمانان لیبی.
پاسخ
امیرمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
لعنت بر سام باسیل
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۲:۵۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
لعنت خدابردشمنان اسلام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها