کد خبر: ۷۹۱۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱

رهبر بزرگترین حزب معارض ترکیه، با انتقاد از دیدار وزیر کشور با «آنجلینا جولی» پشت درهای بسته، این ستاره هالیوود را مامور سیا دانست و خواستار استیضاح وزیر کشور ترکیه شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری روسی «نووستی»، «محمد قاسم اوغلو» رئیس حزب ترکی «الشعب الجمهوری» یکی از احزاب معارض برجسته در این کشور، خواستار استیضاح وزیر کشور در پارلمان شد.
 
 
دلیل این درخواست، دیدار روز گذشته «ادریس شاهین» وزیر کشور با «آنجلینا جولی» ستاره هالیوود در آنکارا در پشت درهای بسته و به دور از چشم رسانه‌ها است.
 
پایگاه‌های اینترنتی دو روزنامه «حریت» و «جمهوریت» با اعلام این خبر نوشتند که آنجلینا جولی پنجشنبه گذشته (13 سپتامبر) به همراه «آنتونیو گوتریس» کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان، از یک پایگاه نظامی آوارگان سوری در جنوب شرق ترکیه بازدید کرد و دیروز با «عبدالله گل» رئیس جمهور و وزیر کشور ترکیه دیدار کرد.
 
محمد قاسم اوغلو که خود یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه است، در خطاب به شاهین، این سوال را مطرح کرد: چرا با آنجلینا جولی به دور از چشم رسانه‌ها دیدار کردی؟ آیا قصد نداری افکار عمومی را در جریان جزئیات گفت‌وگوهای صورت گرفته قرار دهی؟
 
وی در ادامه پرسید: آیا می‌توان سفر جولی به ترکیه را در امتداد سفرهای «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه و سپس رئیس سیا به این کشور دانست؟ آیا دولت ترکیه اطلاعاتی در دست دارد که نشان دهد آنجلینا جولی مزدور سیا است و دستگاه اطلاعاتی آمریکا در سایه سیاست جنگی خود در منطقه به دنبال جلب توجه بیشتر افکار عمومی جهان و رسانه‌های بین‌المللی به شرایط پناهجویان سوری است.
 
قاسم اوغلو این سوال را طرح کرد که آیا دولت ترکیه اطلاعاتی دارد که نشان دهد این ستاره هالیوود که فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان معرفی شده، مزدور سیا نیست؟
 
وزیر کشور ترکیه تاکنون هیچ پاسخی به این رهبر معارضان آنکارا که همواره سیاست‌های کنونی ترکیه در قبال سوریه را مورد انتقاد قرار می‌دهد، نداده است.
 
آنجلینا جولی از سال 2001 از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است. وی چند روز پیش نیز، برای جلب توجه بیشتر افکار عمومی جهان و رسانه‌های بین‌المللی به شرایط پناهجویان سوری از یکی از اردوگاه‌های آنان در نواحی مرزی اردن دیدار کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
پس توقع داشتی مامور واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران باشه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها