کد خبر: ۷۹۱۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس کمیسیون اروپا در پایگاه خبری خود(یورواستات) جدیدترین آمار مربوط به واردات نفت اروپا از ایران را منتشر کرده است که نشان می دهد در ماه ژوئن(خرداد) واردات نفت ایران توسط اروپا با رشد 25 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری میلادی طرح تحریم نفت ایران را به تصویب رسانده و فرصتی شش ماهه را برای اعضای این اتحادیه در نظر گرفته بود تا وابستگی خود به نفت ایران را به صفر برسانند.

بر اساس این گزارش کل واردات نفت اروپا از ایران در ماه می(اردیبهشت) بالغ بر 1.3 میلیون تن معادل 336 هزار بشکه در روز بوده است که این رقم با رشد 25 درصدی به 1.627 میلیون تن معادل 420 هزار بشکه در روز طی ماه ژوئن رسیده است.

در ماه می3 کشور و در ماه ژوئن 4 کشور اروپایی از ایران نفت وارد کرده اند. مشتریان نفتی ایران در ماه ژوئن عبارتند از یونان، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه. اتریش که در ماه می 58 هزار تن نفت از ایران وارد کرده بود در ماه ژوئن این رقم را به صفر رسانده است اما در مقابل، واردات نفت یونان و اسپانیا از صفر در ماه می به ترتیب به 102 هزار تن و 409 هزار تن در ماه ژوئن رسیده است. واردات نفت ترکیه از ایران نیز طی این دو ماه تغییر محسوسی نداشته است. ترکیه در ماه می 682 هزار تن و در ماه ژوئن 684 هزار تن نفت از ایران وارد کرده است. واردات نفت ایتالیا از ایران نیز در ماه ژوئن 22 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته و از 560 هزار تن به 432 هزار تن رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها