کد خبر: ۷۹۰۰۷
زمان انتشار: ۲۱:۴۵     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
گزارش‌های رسیده از دو استان حلب و ریف دمشق از پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در این دو استان و پاکسازی آن از وجود افراد مسلح درحالی خبر می‌دهد که مردم با شاخه‌های گل از ورود این نیروها به این مناطق استقبال کردند.

سرتیپ «تیسیر»، از فرماندهان ارتش سوریه در شهر «حلب» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر گفت: پاکسازی مناطق مختلف شهر حلب به واسطه نیروهای امنیتی و ارتش سوریه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: دقایقی پیش نیروهای ارتش سوریه صدها تروریست مسلح را در منطقه ما بین میدان «قاضی» و «الحاووز» در یک عملیات بی‌نظیر به هلاکت رساندند.

منطقه «سیف الدوله» در حلب

سرتیپ تیسیر با بیان اینکه در این عملیات اهالی این منطقه نیز با نیروهای ارتش سوریه همکاری داشتند، افزود: این تروریست‌های مسلح خود را برای انجام یک عملیات تروریستی و با استفاده از خودروهایشان آماده می‌کردند که مجهز به تیربارهای دوشکا بود.

منطقه ما بین میدان «قاضی» و «الحاووز» در حلب

این فرمانده ارتش مصر در حلب در ادامه توضیح داد که روز گذشته پاکسازی کامل منطقه «میسلون» و به طور مشخص منطقه نظامی «هنانو» و مناطق اطراف آن به پایان رسید تا نیروهای ارتش سوریه امروز به پیش‌روی خود به سمت منطقه «سیف الدوله» برای پاکسازی کامل این منطقه از وجود تروریست‌های مسلح ادامه دهند.

کشته شدن تروریست‌ها در حلب

سرتیپ تیسیر درباره حضور افراد مسلحی از تابعیت‌های غیر سوری در میان این تروریست‌ها گفت: اکثر افراد مسلح غیرسوری که در سوریه حضور دارند، ترک تبار و لبنانی الاصل هستند و براساس اطلاعات موثق به دست آمده هم اکنون بین تروریست‌های موجود در حلب اختلاف‌های شدیدی پیش آمده است.

وی از جمله دلایل بروز اختلاف بین افراد مسلح در حلب را آتش زدن و از بین بردن اجساد تروریست‌های لیبی برای عدم برملا شدن تابعیت واقعی آنها و اثبات مشارکت آنها در عملیات‌های تروریستی در سوریه بیان کرد که موجب اعتراض برخی از افراد مسلح ترک تبار و بازگشت آنها به کشورشان شده است.

دستگیری تروریست‌ها در حلب

افزون بر آن سرتیپ تیسیر مهمترین دلیل موفقیت ارتش سوریه در حلب و فراهم شدن امکان پیشروی آن در این شهر را «ایستادگی» و «مقاومت» مردم این شهر و «همکاری» آنها با نیروهای امنیتی و ارتش سوریه برای غلبه بر تروریست‌ها دانست که با ورود خود به حلب و دیگر مناطق و شهرهای سوریه تنها خرابی و قتل و کشتار را به همراه آوردند.

وی به همین منظور از اهالی شهر حلب به دلیل استقبال پرشور و گرمشان از نیروهای ارتش سوریه قدردانی و تشکر کرد و در این ارتباط توضیح داد که روز گذشته هزاران نفر از اهالی حلب از منطقه نظامی «هنانو» گرفته تا «سیف الدوله» با شاخه‌های گل و شادی و سرور از نیروهای ارتش سوریه استقبال کردند.

دستگیری تروریست‌ها در حلب

این فرمانده ارتش سوریه در این راستا اعلام کرد که نیروهای سوری به پیش‌روی خود در منطقه سیف الدوله ادامه می‌دهند، با اینکه افراد مسلح برسر راه پیش‌روی ارتش سوریه بسیاری از مناطق را بمبگذاری کرده است،‌ اما یگان‌های مهندسی ارتش در حال حنثی کردن این بمب‌ها و پاکسازی منطقه هستند.

اما در استان «ریف دمشق» نیز خبرنگار فارس در دمشق گزارش داد که ارتش سوریه پیش‌روی چشمگیری را در این مناطق داشته و یگان‌های ارتش سوریه امروز تلاش افراد مسلح برای نفوذ و اشغال منطقه «زینبیه»(س) را ناکام ساخته و هم اکنون کنترل کامل این منطقه را به دست دارند.

ارتش سوریه در حلب

این ناکامی افراد مسلح آنها را وادار به فرار به مناطق غرب ریف دمشق مانند «الدیابیه» و «نجها» و «الحسینیة» و «سبینه» کرد و هم اکنون آنها در منطقه سبینه در محاصره کامل ارتش سوریه هستند و انتظار می‌رود، این منطقه شاهد درگیری‌های شدید نیروهای امنیتی و ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها