کد خبر: ۷۸۹۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
نيروي دريايي امريکا، دو فروند ناوشکن مجهز به موشک‌هاي هدايت شونده و يک يگان ۵۰ نفره از نيروي دريايي خود را به سواحل ليبي اعزام کرده است .
به گزارش 598 به نقل از Press TV ، يک مقام ارشد امريکايي که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه( ۲۲ شهريور، ۱۲ سپتامبر)، گفت، ناو يو اس اس لابون و يو اس اس مک فائول، در راستاي اجراي تدابير پيشگيرانه در حومه ليبي مستقر مي‌شوند.
 
کريستوفر استيونز، سفير امريکا در ليبي و سه نفر از کارکنان کنسولگري امريکا روز سه شنبه (۲۱ شهريور، ۱۱ سپتامبر) در حمله‌اي به ساختمان کنسول‌گري این کشور در شهر بنغازي لیبی کشته شدند.
 
درهمين حال، جرج ليتل سخنگوي پنتاگون نيز گفت، اقدامات پيشگيرانه ارتش امريکا « نه فقط در برخي از شرايط منطقي بلکه بنابر احتياط لازم» انجام می‎شوند.
 
حادثه کنسول‎گري امريکا در لیبی پس از آن روي داد که مسلمانان جهان از جمله مسلمانان لیبی عليه ساخت فيلمي موهن و ضد اسلامي که در امريکا تولید شده است، تظاهرات کردند.
 
اين درحالي بود که پيش‌تر نيز، تظاهرات مشابهي در مصر برگزار شده بود.
 
هزاران مصري روز سه شنبه ( ۲۱ شهريور، ۱۱ سپتامبر) در مقابل سفارت امريکا در قاهره، تظاهرات گسترده‌اي برگزار کردند. معترضان با بالارفتن از ديوارهاي سفارت، پرچم امريکا را پايين کشيدند و همچنين اخراج سفير امريکا را از قاهره خواستار شدند. 
 
در پي حمله به کنسول‎گری امریکا در لیبی، واشنگتن بيشتر کارکنان ديپلماتيک خود را از این کشور خارج و به آلمان منتقل کرده است.
 
باراک اوباما، رئيس جمهوري امريکا نيز در تلاش براي بالابردن ضريب امنيتي، انجام ماموريت‌هاي ديپلماتيک را در ديگر کشورها خواستار شده است .
 
اين فيلم موهن امريکايي که براي ساخت آن ۵ ميليون دلار هزينه شده، خشم جهان اسلام را به همراه داشته است. بيش از ۱۰۰ يهودي هزينه ساخت اين فيلم ضد اسلامي را تامين کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها