کد خبر: ۷۸۸۹۰
زمان انتشار: ۰۰:۴۳     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
به نظر می رسد دکترین حرکت زیگزاکی با هدف کاهش هزینه های فردی، در دستور کار فتنه گران قرار گرفته است.
به گزارش 598 به نقل از «ندای انقلاب»، پس از انتشار نامه های منتسب به مصطفی تاج زاده در سطح رسانه های حامی فتنه ۸۸، به نظر می رسد دکترین حرکت زیگزاکی با هدف کاهش هزینه های فردی، در دستور کار فتنه گران قرار گرفته است.
حرکتی که مبنا و اساس خود را بر حرکت جمعی اما متغییر با هدف دستیابی به ۲ منظور پیگیری می کند : نخست ایجاد جبهه رسانه ای پارتیزانی در مقابل نظام و دوم کاستن از تمرکز نظام بر فردی خاص.
در این راستا شاهد آن هستیم که پس از باب شدن سنت نامه نگاری از سوی برخی بستگان عوامل فتنه ۸۸ ، پس از آغاز محدودیت ها برای سران فتنه ، این حرکت به چهره های شاخص حامی این جریان نظیر محمد نوری زاد و مصطفی تاج زاده سپرده شد و تا اینکه امروز شاهد آن هستیم، به لایه سوم فتنه گران تسری پیدا کرده است.
این حرکت خزنده از نامه توهین آمیز و موهن ابوالفضل قدیانی در دیماه ۱۳۹۰ آغاز شد و در آخرین مورد آن طی هفته های اخیر شاهد انتشار گسترده نامه سه کارگزار رسانه ای دربند جریان فتنه به ریاست سازمان صدا و سیما هستیم.
آنچه که در تبیین ابعاد پشت پرده طراحی چنین سناریویی به نظر می رسد نهفته است بازمی گردد به چند نکته اساسی ذیل:
- جریان فتنه با ریزش بدنه اجتماعی خود مواجه شده و تکرار ادعاهای واهی و سخنان تکراری گذشته آن هم از سوی افرادی معدود و شناخته شده بیش از گذشته این موضوع را علنی می کند. لذا باید برای پیشگیری از این عارضه، جبهه گسترده ای از فعالیت های رسانه ای و خبرسازی را دنبال کرد.
- جریان فتنه وحامیان آن به خوبی می دانند که علیرغم سعه صدر نظام در سالهای گذشته ، همیت دلسوزان اجازه نخواهد داد تا این بی بندوباری سیاسی نقش آفرینان حوادث سال ۱۳۸۸ که نشان از تداوم مسیر گذشته دارد بی پاسخ بماند لذا برای کاستن از هزینه های احتمالی مجریان چنین اقداماتی، پیشنهاد تنوع بخشی و متکثر سازی قانون شکنان و هنجار ستیزان را دنبال می کنند.
- جریان فتنه و حامیان رسانه ای خارج نشین آن به خوبی می دانند که حیات آنها به جریان سازی رسانه ای بسته شده است. اما این جریان سازی خبری می بایست از جانب کسانی باشد که قبلا برای آن مشروعیت سازی رسانه ای صورت گرفته باشد و این محقق نمی شود مگر با طرح چهره های متنوع در قالب پرداخت رسانه ای به یادداشت و نامه های آنان در سطح رسانه ها. لذا همانگونه مرتضی کاظمیان در یادداشت خود با عنوان «جنبش سبز و رهبری دیگر» در رسانه فتنه گران (جرس) یاد آوری کرده امروز برای فتنه گران امثال «قدیانی، رهبری دیگر برای جنبش سبز است.»
البته فتنه گران در این مسیر با موانعی نیز مواجه اند که مهمترین آنها خطر تناقض گویی. به طوریکه آنها از یک سو مدعی فشار بر زندانیان خود هستند و از سوی دیگر هر روز نامه ای منتسب به آنها را منتشر می کنند!
جالبتر آنکه برای دفاع از اصالت نامه های منتشر شده حتی حاضر به قبول این نظریه در خصوص نوشته شدن نامه ها در خارج از زندانها نیز نیستند!
حال باید ماند و دید مسابقه دو امدادی که فتنه گران برای دستیابی به اهداف خود به راه انداخته اند، علیرغم تمامی تناقضات درونی آن، تا چه زمانی دوام خواهد آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها