کد خبر: ۷۸۸۴۸
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
کارشناس فوتبال ايران گفت: فوتبال ما در حال تنزل از درجه دو به تيم درجه سه آسيا است.
قاسم پناهگر، در مورد نمايش ضعيف تيم ملي برابر لبنان گفت: تيم ملي در دو سه بازي گذشته کيفيت لازم را نداشته، وحدت گروهي در بين بازيکنان تيم ملي وجود ندارد و بازي بسيار کندي را ارائه مي‌کنند. درست است که زمين ورزشگاه شهر بيروت کيفيت بدي داشت اما توجيه خوبي براي بد بازي کردن ما نيست. با اين باخت خيلي متضرر شديم و اگر نتوانيم کره را ببريم و لبنان هم به قطر ببازد وضعيت ما خيلي بدتر مي‌شود.

وي افزود: تيم ملي هيچ برنامه‌اي نداشت و مدام اصرار به ارسال از جناحين براي تک‌مهاجم تيم ملي داشتيم و مي‌ديدم اين روش هيچ نتيجه‌اي در بر ندارد. سرعت لازم بين بازيکنان تيم ملي وجود ندارد. لبناني‌ها به خوبي مي‌دانستند ما چطور بازي مي‌کنيم.

اين کارشناس عنوان کرد: شجاعي که دو سال از فوتبال دور بوده و عمل جراحي روي پاي خود انجام داده را 90دقيقه در زمين نگه داشتيم. مشکلات دفاعي روي ارسال‌ها و جاگيري بد بازيکنان ما همچنان وجود دارد. ليگ را تعطيل کرده‌ايم و 16روز به اردو رفته‌ايم، اردو مثل کلاس تقويتي است که بايد تأثير آن مشاهده شود اما عملاً مي‌بينيم تيم ملي هيچ فرقي نمي‌کند.

پناهگر تصريح کرد: روزنامه‌نگار اين چيزها را مي‌نويسد اما متهم به جناح‌بندي مي‌شود، کارشناس به خداشناس و خدانشناس تقسيم مي‌شود و مي‌گويند برخي از آنها مغرض هستند. خيلي ناراحت هستم وقتي که بازيکنان اينقدر ضعيف ظاهر شدند و وقتي نه خوب دويدند و نه خوب کار ترکيبي انجام دادند چه مي‌توانيم بگوييم؟

وي اظهار داشت: کي‌روش يک مربي دنيا ديده است اما از بازيکناني استفاده مي‌کند که فقط اسم دارند و کارايي لازم را ندارند. مي‌توانستيم در بازي با لبنان از ترکيب خلعتبري، محمد نوري و يک تک مهاجم استفاده کنيم تا با تشکيل يک مثلث در خط جلو براي خود موقعيت‌سازي کنيم.

وي افزود: فوتبال ما در حال تنزل از درجه دو به يک تيم درجه سه آسيا است. فوتبالي که در ليگ آن ميلياردها تومان پول خرج مي‌شود واقعاً نبايد چنين کيفيتي را ارائه کند. لبنان را نمي‌توانيم ببريم آن وقت توقع داريم انگليس و پرتغال را شکست دهيم؟ در کنار ما کشورهاي ترکيه، کره و ژاپن وجود دارند که مي‌بينيم چقدر خوب برنامه‌ريزي مي‌کنند و نتايج خوبي مي‌گيرند.

پناهگر در مورد اردوهاي بلندمدت تيم ملي عنوان کرد: زمان پروين دهداري، طالبي و پورحيدري اردوهايي بلندمدت برگزار مي‌کرديم اما امروز در فوتبال دنيا اين کار منسوخ شده است. در اروپا ليگ کيفيت لازم را به تيم ملي مي‌دهد و اين ليگ است که تيم ملي را مي‌سازد اما کي‌روش وقتي مي‌بيند ليگ ما کيفيت ندارد به فکر برگزاري اردو مي‌افتد تا بتواند تيم ملي را بسازد. با اين حال قبلاً ديده بوديم اردوي بلند مدت تأثير مناسبي روي بازيکنان ايراني ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها