کد خبر: ۷۸۵۷
زمان انتشار: ۲۳:۴۰     ۱۰ دی ۱۳۸۹
واحد مرکزی خبر، صدها تن از اعضای خانواده های دانشجویان مسلمان ایرانی و غیرایرانی در این نشست چهار روزه که به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار شد، شرکت داشتند.

در این یادواره که با شعار " از نهضت حسینی تا انقلاب خمینی" برگزار شد، جمعی از استادان حوزه و دانشگاه درباره تاثیر نهضت ظلم ستیز عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران سخنرانی کردند.

تشریح زندگی و مجاهدات شهید چمران، به ویژه اقدام وی در تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی آمریکا و کانادا که در مبارزه برون مرزی مردم ایران برضد رژیم ستم شاهی پهلوی بسیار موثر بود، از دیگر بخشهای مراسم امسال این انجمن فرهنگی بود.

حجت الاسلام سوداگر، خطیب قرآنی، سید محمد کاظم نیکنام و حجت الاسلام سکالش فر، از جمله سخنرانان ایرانی این نشست بودند.

در این یادواره همچنین جمعی از استادان مسلمان دانشگاههای آمریکا مانند سید عباس ایلیا، امام محمد العاصی، عفیف خان و منصور انصاری، درباره انقلاب اسلامی مردم ایران و شخصیت ملکوتی امام خمینی (ره) به ایراد سخن پرداختند.

انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا از قدیمی ترین تشکلهای دانشجویان ایرانی خارج از کشور است که در دوران قبل از انقلاب، با انتشار بیانیه های امام خمینی (ره) و برگزاری نشست ها و تجمعات در برابر سفارتخانه رژیم پهلوی در آمریکا، نقش بسزائی در معرفی انقلاب اسلامی مردم ایران داشت.

این انجمن همه ساله با برپائی یادواره های مختلف، به فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود ادامه می دهد.

اخبار و فعالیتهای این انجمن در پایگاه اینترنتی این موسسه به نشانی http://msapsg.itrat.org منتشر می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها