کد خبر: ۷۸۵۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

درحالی مسئولان وزارت ارشاد طی روزهای گذشته از اعلام اسامی خبرنگاران واجد شرایط برای دریافت وام مسکن در سایت سمان خبرداده‌اند که مراجعه به سایت مذکور بیانگر عدم وجود فهرست اسامی خبرنگاران واجد شرایط است.

به گزارش آنا، طی هفته‌های گذشته معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسامي واجدان شرایط دریافت "وام مسکن خبرنگاران" شنبه ۱۸ شهریور ماه اعلام می‌شود.
 
همچنین در چند روز اخیر اعلام شد که تمام پرونده خبرنگاران واجد شرایط بررسی شده و خبرنگارانی که برای دریافت وام مسکن خبرنگاران ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت سمان به آدرس www.saman-gov.ir نتیجه درخواست خود را ببینند.
 
این اخبار درحالی در محافل خبری مطرح شد که مراجعه به سایت سمان برای مشاهده اسامی خبرنگاران واجد شرایط از روز (18 شهریور) اعلام شده تا کنون بی نتیجه مانده است چراکه از روز شنبه تا به امروز هیچگونه اطلاعات یا فهرستی از اسامی خبرنگاران در سایت سمان به چشم نمی خورد.
 
اما بد نیست مروری داشته باشیم به فرایند تصویب و ابلاغ وام مسکن خبرنگاران؛ ماجرا به 17 مرداد سال 90 مربوط می‌شود در تاریخ مورداشاره رئیس جمهور در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار با خبرنگاران داشت از هدیه‌ای رو نمایی کرد که در ابتدا موجب خوشحالی اصحاب رسانه شد.
 
در آن مقطع احمدی نژاد اعلام کرد که دولت برنامه دارد به خبرنگاران وام مسکن پرداخت کند؛ از آن تاریخ تا کنون بیش از یک سال می‌گذرد اما هنوز خبرنگاری موفق به دریافت وام مسکن خبرنگاری نشده است. شاید هنوز فرآیند اداری این امر طی نشده است.
 
از سوی دیگر باید به نحوه اطلاع‌رسانی و اخبار اعلام شده در اینباره توجه‌ای ویژه داشت؛ در برخی مقاطع اخبار پیرامون وام مسکن به بانک مرکزی و تعیین بانک‌های عامل مربوط می‌شود و در برخی مواقع هم پرونده وام مسکن خبرنگاران به وزارت ارشاد و سایت سمان.
 
در آخرین خبری که در این مورد رسانه‌ای شد با خبر شدیم که قرار است وزارت ارشاد اسامی خبرنگاران واجد شرایط وام مسکن خبرنگاران را در تاریخ 18 شهریور در سایت سمان قرار دهد اما مراجعه به این سایت برای مشاهده اسامی تا تاریخ انتشار این گزارش (روز سه‌شنبه) بی نتیجه مانده است.
 
به گزارش آنا، تسهیلات پیش بینی شده برای خرید مسکن 30 میلیون و برای ساخت مسکن 45 میلیون تومان است و با توجه به ظرفیت محدود آن، تعهد دولت مبنی بر اعطای 5000 فقره از این تسهیلات به خبرنگاران است.
 
برهمین اساس مهمترین پیش شرط ثبت نام برای دریافت وام مسکن خبرنگاری در وهله اول شرط تاهل و برخورداری از رابطه استخدامی در روزنامه و یا خبرگزاری است که این دو گزینه جز اولویت‌بندی‌های اصلی برای دریافت وام خبرنگاران به حساب می‌آید.
 
البته این مساله موجب نگرانی خبرنگاران مجرد نیز شده است چراکه تعداد زیادی از خبرنگاران مجرد هستند و یکی از دغدغه های اصلی آنها "نداشتن مسکن" است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها