کد خبر: ۷۸۵۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
یک کارشناس مسائل نظامی سوریه تاکید کرد، عدم هماهنگی عملیاتی و اختلافات داخلی تروریست‌ها را به بمب ساعتی تبدیل کرده است که هر آن انتظار انفجار آن می‌رود.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، یک کارشناس نظامی سوری در گفت‌وگو با شبکه «برکینگ نیوز»‌ تاکید کرد که ارتش سوریه به تازگی استراتژی جدیدی را جهت غلبه بر گروهک‌های تروریستی اتخاذ کرده است.

این کارشناس مسائل نظامی سوریه درباره این استراتژی توضیح بیشتری نداد، اما تاکید کرد که با اتخاذ این تاکتیک ارتش سوریه خواهد توانست امنیت را به مناطق مختلف این کشور باز گرداند.

وی گفت: گروهک‌های تروریستی سوری هم اکنون بیش از هر زمان دیگری در محاصره ارتش سوریه هستند و هیچگونه هماهنگی بین آنها مشاهده نمی‌شود تا بتوانند تضمین‌کننده بقا و محافظت از جان خود باشند.

این کارشناس مسائل نظامی سوریه که نخواست نامش فاش شود، در ادامه افزود: فرماندهان ارتش آزاد از «ریاض الاسعد» گرفته تا مابقی آنها هیچ اطلاعاتی از گروهک‌های خود و وضعیت آنها ندارند و عدم هماهنگی بین تروریست‌ها تمام حملات آنها را با ناکامی مواجه خواهد کرد.

وی به نقل از یکی از تروریست‌های مسلح گفت که نبود هماهنگی بین گروهک‌های تروریستی درگیری بین افراد مسلح و این گروهک‌ها را افزایش داده است.

منبع مذکور در این ارتباط به نقل از افراد مسلح تاکید کرد که طی ماه ژوئن گذشته درگیری‌های بیمشاری بین گروهک‌های تروریستی در مناطق مختلف سوریه از جمله در «الغوطه» دمشق روی داد و دو گروهک تروریستی فقط به این دلیل که همدیگر را نمی‌شناختند و از ماهیت یکدیگر خبر نداشتند، به جان هم افتاده و یکدیگر را در منطقه «جسرین» قتل عام کردند و تنها با ورود ارتش سوریه به منطقه بود که آنها دریافتند، چه برسر خود آورده‌اند.

این کارشناس مسائل نظامی سوریه افزود: تاکید معارضان خارج بر انجام عملیات‌های ترویستی در مناطق مختلف سوریه و عدم ارتباط آنها با گروهک‌ تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» به شدت افراد مسلح را در داخل عصبانی و خشمگین کرده است، چون آنها اعتقاد دارند که معارضان خارج دید و برداشت مناسبی از فضای داخل نداشته و نمی‌توانند، طرح‌های مناسب ارائه دهند و همین موجب بروز اختلاف بین افراد مسلح داخل سوریه و تقسیم آنها به دو گروه موافق و معارض مخالفان خارج شده است.

وی تاکید کرد که این اختلاف نظرها و شکاف‌ها ضمن ضعیف کردن صفوف تروریست‌ها در داخل آنها را به جان یکدیگر نیز انداخته است و هم اکنون تروریست‌های داخل سوریه چون بمب ساعتی هستد که هر آن احتمال انفجار آنها از داخل می‌رود.

این کارشناس نظامی سوری در پایان تاکید کرد که اکثر فرماندهان و رهبران گروهک‌های تروریستی فعال در سوریه به طور مستقیم با رهبران و فرماندهان غربی در ارتباط هستند و اوامر آنها را در سوریه دیکته می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها