کد خبر: ۷۸۳۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و طراح الحاق یک بند به ماده واحده بودجه91 که کلیات آن در صحن علنی مجلس رای نیاورد، در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: جالب است دو فوریت این طرح 173رأی داشت اما کلیات آن در صحن علنی رای نیاورد.

وی با تاکید بر مخدوش بودن رای‌گیری درباره  این طرح که به موجب آن ردیف کمک‌های مالی به مؤسسات در بودجه حذف می‌شود، تصریح کرد: هنگام رای گیری درباره کلیات این طرح، آقای رئیس اعلام کرد دستگاه خراب شد و دستور جلسه را تغییر داد. بعد از مدتی اعلام کرد با دستگاه دیگری رای گیری می‌شود که در نهایت این طرح رای نیاورد.

کوچک زاده تصریح کرد: بعد از اینکه طرح حذف بودجه موسسات رای نیاورد، بنده با استناد به ماده 133 آئین‌نامه داخلی مجلس که مطرح شدن مجدد طرح‌های تصویب نشده را با امضای 50 نماینده ممکن می‌کند، برای بررسی مجدد این طرح در صحن علنی اقدام کردم که تاکنون 90 امضا جمع آوری شده است البته فرصت کافی نبود و  می‌توان بیش از 100 امضاء برای طرح مجدد آن در صحن علنی از نمایندگان جمع آوری کنم چرا که نمایندگان با این طرح موافق هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود هفتصد میلیارد تومان یعنی یک چهارم اختلاس اخیر در قالب کمک به برخی موسسات از پول بیت‌المال تخصیص داده شده است و قابل کنترل نیست که چگونه مصرف می‌شود. نباید این طور باشد که برخی موسسات با پول بیت‌المال هرکاری دوست دارند انجام دهند، باید این سؤال را مطرح کرد که آیا کشور در شرایطی است که پول بیت‌المال را با رابطه به مؤسسات مختلف بدهند؟

کوچک زاده گفت: چرا باید کانون نویسندگان قم بودجه بگیرد اما کانون نویسندگان کاشان نگیرند، چرا باید شرکت عمرانی فلان منطقه بودجه بگیرد اما شرکت مناطق دیگر نه. مشخص است که تخصیص این بودجه‌ها سفارشی و ضابطه‌ای است.

وی در پایان گفت: برخی نمایندگان مجلس از جمله کسانی هستند که از بودجه موسسات استفاده می‌کنند و در این امر ذی‌نفع هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها