کد خبر: ۷۸۳۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه ساعت 18 و 30 دقیقه در بیروت به مصاف لبنان می رود تا سومین دیدار خود را در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل انجام دهد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان فردا از هفته سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 18:30 به وقت کشورمان در ورزشگاه کمیل شمعون بیروت به مصاف هم می‌روند.

شاگردان کارلوس کی‌روش پس از پیروزی در دیدار اول مقابل ازبکستان، در دیدار دوم که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مقابل قطر به تساوی بدون گل بسنده کردند تا 4 امتیاز حاصل برگزاری دو دیدار تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل باشد.

در سوی دیگر تیم قعرنشین گروه اول رقابت‌ها یعنی لبنان که همراه قطر در این گروه یک بازی بیشتر نسبت به سایر تیم‌ها انجام داده‌، با یک امتیاز حاصل از دو شکست مقابل کره‌جنوبی و قطر و تساوی مقابل ازبکستان امیدهای خود را برای صعود به جام جهانی کمرنگ می‌بیند و در ادامه رقابت‌ها بیشتر به فکر دفاع از حیثیتش است تا صعود.

*تیم همیشه بازنده؛ حریف فردای ایران

ایران و لبنان فردا در حالی با هم دیدار می‌کنند که در تاریخچه دیدارهای دو تیم از سال 2000 به بعد تیم ملی کشورمان در 6 دیداری که مقابل لبنان برگزار کرده، همواره به برتری رسیده است. نکته قابل توجه این است که در این 6 دیدار برگزار شده تیم ملی لبنان حتی یک گل هم وارد دروازه کشورمان نکرده و نکته دیگر این که دو تیم پس از 8 سال یک بار دیگر در یک رقابت رسمی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

* 70 رده اختلاف فوتبال ایران و لبنان

در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فیفا، تیم ملی ایران با 6 پله سقوط در رده 54 جهان قرار گرفت. لبنانی‌ها نیز در این رده‌بندی 3 پله صعود کردند و تا جایگاه 124 خود را بالا کشیدند. با این حال اختلاف رده 70 پله‌ای تفاوت فنی سطح فوتبال دو کشور را نشان می‌دهد.

 

 

* مصاف با محرومان و مصدومان و حضور دورگه‌های جدید

در دیدار فردا، تیم ملی ایران چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد. آندرانیک تیموریان دو اخطاره یکی از غایبان سرشناس تیم ملی در بازی مقابل لبنان است، ضمن اینکه بازیکنانی مانند مهرداد پولادی، خسرو حیدری و البته مجتبی جباری که در چند بازی اخیر عصای دست کی‌روش بوده‌اند به دلیل مصدومیت در دیدار فردا غایب هستند. اشکان دژاگه هم مصدوم است و در اردو حضور ندارد.

رضا قوچان‌نژاد و امید نظری نیز در اردوی تیم ملی حضور دارند و احتمال اینکه در این دیدار دورگه‌های بیشتری به طور رسمی به فوتبال ایران اضافه شوند نیز وجود دارد.

*تقابل اندیشه‌های پرتغالی – آلمانی در بیروت

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران از یک سو در چند وقت اخیر در تمرینات «به گلزنی ملی‌پوشان به هر ترتیب ممکن» تاکید زیادی کرده و از سوی دیگر تئو بوکر آلمانی قرار دارد که گفته «فوتبال لبنان حق ندارد خود را در حد ایران بداند».

به گزارش فارس در دیگر دیدار این گروه از ساعت 17:30 فذدا ازبکستان با کره‌جنوبی دیدار می‌کند. قطر این هفته استراحت دارد.

از گروه دوم رقابت‌ها ژاپن با عراق و اردن با استرالیا دیدار خواهند کرد. در این گروه نیز ژاپن استراحت می‌‌کند.

*جدول رده‌بندی گروه اول:

1-کره‌جنوبی 6 امتیاز

2- ایران 4 امتیاز؛ تفاضل 1+

3-قطر 4 امتیاز؛ تفاضل 2- (یک بازی بیشتر)

4-ازبکستان یک امتیاز

5-لبنان یک امتیاز  (یک بازی بیشتر)

*جدول رده‌بندی گروه دوم:

1-ژاپن  7 امتیاز  (یک بازی بیشتر)

2-عراق  2 امتیاز

3-استرالیا  2 امتیاز

4-عمان 2 امتیاز  (یک بازی بیشتر)

5-اردن یک امتیاز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها