کد خبر: ۷۸۲۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کمبود پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده بیان داشت: کمبود پزشک داریم ولی زیاد نیست.
به گزارش 598 به نقل از فارس، محمد شریعتی بعدازظهر امروز در بازدید از روند اجرایی طرح پزشک خانواده شهری در مازندران بیان داشت: اجرای طرح پزشک خانواده شهری از پشتوانه بسیار قوی برخوردار است.

وی با اعلام اینکه طرح پزشک خانواده شهری در چهار استان کشور در حال اجرایی شدن است، بیان داشت: برداشت ما این است که اجرای این طرح در مازندران بهتر از سایر استان‌ها در حال پیگیری است.

قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه در حال حاضر استان‌های زیادی در کشور اعلام آمادگی اجرای پزشک خانواده کردند، گفت: تعداد زیادی از استان‌ها خواهان اجرای این طرح هستند ولی افتتاح اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌ها منوط به تایید ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده در وزارت بهداشت است.

وی دلیل این سخت‌گیری را مشکلات به وجود آمده در برخی استان‌ها به خاطر اجرایی نادرست طرح پزشک خانواده اعلام کرد.

این مسئول در ادامه خواستار اجرایی شدن مفاد طرح پزشک خانواده شهری در مازندران شد و بیان داشت: کال‌سنتر که با شماره 1590 به مازندران معرفی شد باید در مازندران پیگیری و اجرایی شود.

شریعتی تاکید کرد: اجرای کال‌سنتر به نوعی کمک به طرح پزشک خانواده است و نیز تیم سلامت و مردم را برای اجرای درست طرح پزشک خانواده کمک می‌کند.

این مسئول در ادامه درباره وضعیت روستاهای متصل به شهر بیان داشت: ارائه خدمت به بیماران در طرح پزشک خانواده با نوع دفترچه‌هایی که دارند انجام می‌شود.

قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش  دیگری از سخنانش درباره کمبود پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده بیان داشت: کمبود پزشک داریم ولی زیاد نیست که با اجرای طرح پزشک خانواده و با افزایش منابع ملی طرح پزشک خانواده، این مشکلات برطرف می‌شود.

وی خطاب به مسئولان حاضر بیان داشت: شما مشکلات امروز را حل کنید. در آینده نیازمندی‌ها برطرف می‌شود.

این مسئول در مورد هماهنگی برای زیر پوشش گرفتن خدمات دندان‌پزشکی در طرح پزشک خانواده بیان داشت: راهکار زیر پوشش قرار گرفتن خدمات دندان‌پزشکی در این طرح تامین منابع مالی است.

شریعتی درباره تعیین تکلیف برای پزشکانی که در روستاها مطب دارند، گفت: بر اساس دستورالعمل دولت خدمات پزشکی اولیه در روستاها نباید کمتر از شهرها باشد و در حال پیگیری دستورالعملی هستیم که این مشکل حل شود.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت بهداشت به راحتی تن به افتتاح طرح پزشک خانواده نمی‌دهد و همه دستورالعمل‌های طرح پزشک خانواده و بلوک‌بندی‌های تعیین‌شده باید اجرایی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها