کد خبر: ۷۸۲۰
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۰۶ دی ۱۳۸۹
معاون امور قوای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام عاشورا را همانند دوره انقلاب و دفاع مقدس در9 دی الهام بخش و حماسه ساز عنوان کرد و افزود: ایستادگی ملی با محوریت ولایت در برابر تشدید فشارهای خارجی اخیر به موازات مراقبت از برخی فتنه گران خاموش شده از تکالیف مردم و نخبگان در شرایط کنونی است.

رضا طلایی نیک در گفتگو با خبرنگار مهر، به مناسبت فرا رسیدن ششم دی ماه سالروز هتک حرمت عاشورا و همچنین درپیش بودن حماسه نهم دیماه، اظهار داشت: عاشورا همانند دوره انقلاب و دفاع مقدس در 9 دی نیز الهام بخش و حماسه ساز شد.

وی با بیان اینکه 9 دی اوج حرکت مردم با اتکاء به هدایت های رهبر انقلاب در خاتمه دادن به فتنه ها و توطئه ها بود، گفت: دو رکن هدایت های رهبر انقلاب و حرکت هوشمندانه مردم که در ناکامی فتنه ها و توطئه های دشمنان موثر بود در تاریخ انقلاب ثبت شد چرا که مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نظام در ولایتمداری و دشمن شناسی و هوشمندی سیاسی نقش اصلی خود را در 9 دی نشان دادند.
 
نماینده مجلس هفتم با اعلام اینکه حماسه 9 دی اوج غلبه مردم و نظام بر جریان فتنه و فرصت سازی برای دولت و کشور با اتکاء به فرهنگ عاشورایی بود، گفت: بدون حماسه 9 دی فرصت ها برای خدمت دولت و پیشرفت کشور به شدت آسیب می دید و مردم ولایتمدار ایران با حماسه 9 دی علاوه بر خاموش کردن فتنه فرصت پیشرفت و بهره مندی از خدمات دولت دهم را مهیا کرده اند چون یکی از اهداف و اثرات طولانی شدن فتنه ها ضربه به دولت و پیشرفت کشور بود.
 
وی با اشاره به اینکه جریان فتنه آگاهانه یا ناآگاهانه با توطئه های خارجی پیوند خورده بود و پیوند فتنه داخلی با توطئه خارجی در جریان انتخابات برای هویت زدایی اسلامی و انقلابی و اختلال در پیشرفت و ثبات کشور بود، گفت: برآیند رویکردها و اقدامات کانون های فتنه و توطئه در متزلزل کردن هویت پیشرفت و ثبات کشور در 2 سال گذشته آشکارا قابل ارزیابی است.
 
این استاد دانشگاه با تاکید مجدد براینکه هدایت های رهبر انقلاب و همچنین حرکت آگاهانه مردم در شکست فتنه ها موثر بود، گفت: رهبرانقلاب با اتمام حجت در نشست با نمایندگان چهار نامزد و مسئولان انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم و نیز خطبه های جامع 29 خرداد و فرصت سازی مضاعف برای رسیدگی قانونی به شکایات انتخاباتی و همچنین با تدابیری مانند دستور تعطیلی کهریزک و روشنگری های شفاف، عمیق، دقیق و منظم، کارآمدترین راهبردها و اقدامات را برای مهار فتنه اتخاذ کردند که همراهی هوشمندانه و ولایتمدارانه مردم و اوج آن در 9 دی جریان فتنه را با ناکامی مواجه کرد.
 
وی با بیان اینکه مردم با حماسه 9 دی کم کاری بخشی از نخبگان را جبران کردند، گفت: فتنه داخلی بر پایه انحرافات فکری، رفتاری و معنوی برخی از سیاسیون و در بستر اجتماعی تحریک شده با غلبه دنیا طلبی بر تکلیف گرایی شکل گرفت که جریان توطئه خارجی شامل شبکه های صهیونیستی استکباری و عناصر ضد انقلاب خارج نشین با حلقه های وصل غربگرایان به دنبال تداوم تقویت و بهره برداری کامل از فتنه داخلی بود.
 
معاون امور قوای دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اما مردم با اتکا به فرهنگ عاشورایی و رهنمودهای ولایی جریان فتنه و توطئه را در سی امین سال انقلاب در ایران ناکام گذاشتند.
 
وی با بیان اینکه تعرض به بنیادهای اعتقاد مردم در حوادث تلخ عاشورای 88 علاوه بر خوش خدمتی به کانون فتنه و توطئه صبر و شکیبایی ملت ایران را لبریز کرد، گفت: تعرض عوامل فتنه تحت تاثیر شبکه های بیگانه به احساسات و باور عاشورایی مردم از عوامل موثر در واکنش حماسی مردم در 9 دی بود.
 
نماینده مجلس هفتم با تاکید براینکه باید ضمن مراقبت از بقایای متزلزل فتنه خاموش شده، ایستادگی ملی در برابر توطئه های متنوع خارجی را در سالگرد 9 دی برجسته کرد، گفت: در شرایط کنونی ایستادگی ملی با محوریت ولایت در برابر تشدید فشارهای خارجی اخیر به موازات مراقبت از برخی فتنه گران خاموش شده از تکالیف مردم و نخبگان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها