کد خبر: ۷۸۱۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
موسسه کاتو در گزارشی با اشاره به افزایش تعداد حملات افغان‌ها به نیروهای نظامی آمریکا و ائتلاف نوشت که این نشان دهنده افزایش خشم و عصبانیت افغان‌ها از آمریکا است بنابراین زمان بازگشت ارتش به خانه فرارسیده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه موسسه کاتو، در سال 2012 بیش از 30 حمله داخلی در افغانستان صورت گرفته است و طی این حملات سربازان و پلیس افغانستان با یونیفرم نظامی بیش از 45 نیروی ائتلاف را کشته‌اند.

براساس این گزارش، نزدیک به یک چهارم نیروهای آمریکا و ائتلاف درمعرض حملات نیروهای داخلی افغان هستند. این موضوع به یکی از چالش‌های سربازان ائتلاف تبدیل شده است که نگران حمله از سوی کسانی هستند که درحال آموزش نظامی تحت نظر نیروهای ائتلاف هستند.

مطالعات ناتو نشان می‌دهد که تنها تعداد انگشت شماری از این حملات نتیجه نفوذ طالبان است و 75 تا 90 درصد حملات ناشی از خشم و عصبانیت مردم بومی و نارضایتی شخصی است.

براساس یافته‌های طبقه بندی شده ناتو که سال گذشته انجام گرفته است نسبت به سرعت افزایش تهدیدات سیستمیک و بحران بی اعتمادی هشدار داده شده است. در واقع داشتن «متحدان وفادار مشکوک» به عنوان یک خطر نه تنها برای سربازان ائتلاف بلکه تهدیدی برای آینده افغانستان باقی خواهد ماند.

براساس این گزارش، «باراک اوباما» 30هزار سرباز بیشتر برای محافظت از مردم افغانستان اعزام کرد تا اذهان و قلب‌های مردم این کشور را بدست آورد اما این استراتژی شکست خورد. واقعیت این است که افزودن بر تعداد نیروهای نظامی نمی‌تواند خاطرات حوادثی مانند قرآن سوزی و کشتار بی دلیل 17 غیرنظامی افغان توسط یک سرباز آمریکایی را از یادها ببرد.

براساس گزارش کاتو، بعد از 12 سال جنگ در افغانستان بیش از 2 هزار آمریکایی کشته شده اند، بیش از 5 میلیارد دلار هزینه شده است و طالبان همچنان شکست نخورده باقی مانده‌اند و بدبختانه کاخ سفید همچنان به حضور ارتش در افغانستان اصرار دارد.

کاتو نوشت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر آمریکائی‌ها از طرح خروج نظامیان آمریکا از افغانستان حمایت می‌کنند و جنگ در افغانستان را عامل کاهش تهدید تروریسم نمی‌دانند.

اکثر آمریکائی‌ها از کاخ سفید می‌خواهند ارتش را به خانه برگرداند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها