کد خبر: ۷۸۱۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در ایران بسیار با شکوه و معنادار برگزار شد. اجلاسی که دول استکباری را منزوی  و به چالش کشاند و از همه مهمتر از عزم جامعه جهانی برای محو رِیم صهیونیستی حکایت کرد. غربی ها همچنان برای برای برون رفت از این شکست بزرگ دیپلماتیک سعی در خلق مسائل و طرح های حاشیه ساز دارند. دولت کانادا بعنوان یکی از حامیان رژیم نامشروع صهیونیستی برای به حاشیه رانده افکار عمومی جهان از این موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام ناگهانی اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و سفارتش در تهران را تعطیل می‌کند. این خبر شادی آفرین برای ملت ایران و ناراحت کننده برای برخی آقازاداگان با واکنش های صریح مسئولین کشورمان همراه بود. رئیس مجلس شورای اسلامی در اعتراض به سیاست‌های صهیونیستی و ضدایرانی رژیم کانادا و تعطیلی سفارت این کشور در تهران، سفر خود به این کشور برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس را لغو کرده است و نمایندگان مجلس خبر از برخورد محکم ایران در قبال این موضوع دادند.

 فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی پیرامون موفقیت ایران در برگزاری اجلاس غیرمتعهدها به خبرنگار " بی باک" گفت: نشست ها، جلسات و به ویژه اجلاس های این شکلی برای همه ی کشورها از جمله کشور ما یک فرصت بسیار مناسبی است. خوشبختانه این اجلاس 16 در تهران هم از حیث کمی و کیفی شرکت کنندگان و نحوه برگزاری به خوبی برگزار شد. در این اجلاس موضوعاتی مطرح و بررسی شد که نیاز ضروری جوامع بشری بود. در این اجلاس سخنان پرمغز و دقیق مقام معظم رهبری گل سرسبد اجلاس بود که بازتاب آنرا در سطح جهان مشاهده کردیم.

وی گفت:  مردم کشورمان و دنیا نیز از این اجلاسی که در تهران برگزار شد، برداشت بسیار خوبی دارند. به هر حال همه یک پشتوانه ی قوی برای کشور ما شد تا در آینده ی مسئولین به خوبی بتوانند از این فرصت خوبی که ایجاد شده است برای ادامه ی خدمت رسانی به مردم کشورمان استفاده کنند.

بشیری اظهار داشت: رسالت مسئولین خدمت رسانی بر اساس آموزه های دینی و الهی می باشد و یقینا ریاست ایران بر این جنبش می تواند بهترین ابزار برای انتقال آموزهای انقلابی و اسلامی مان به سراسر دنیا باشد و حقیقتا یک فرصت استثنایی است.

نماینده اصولگرای مجلس پیرامون برخی اظهارات بان کی مون و مرسی در ایران اظهار داشت: این موضوعات کاملا طبیعی است. به هر حال دول استکباری برای این افراد خط و نشان می کشند. تمام سعی شان را کردند که آنها به ایران نیایند اما در قبال دیپلماسی ایران کم آوردند. نهایتا با تماس های مکرر با این افراد سعی کردند که خطوط فکری خود را بر آنا تحمیل کنند که در این زمینه نیز در حد زیادی شکست خوردند اما باید توجه داشت که آقای مرسی تازه کار است با این حال ادبیات او و اقای بان کی مون در اجلاس تهران بسیار متفاوت بود و آنها تحت تاثیر افکار و اندیشه های رهبر معظم انقلاب سخنانی را بر زبان جاری کردند که خشم صهیونیستها و دولت های استکباری را در پی داشت و این نشان از موفقیت ایران در ترویج و تقویت روحیات ضدصهیونیستی در دنیا دارد.

نماینده مردم پاکدشت همچنین درباره برنامه مجلس برای عملیاتی شدن مفاد بیانیه این اجلاس در تهران گفت: علی القاعده عمده ی کار در این زمینه به مسئولین اجلاس بر می گردد و دولت محترم این وظیفه را بر عهده دارد.

وی همچنین درباره نحوه تعامل مجلس با دولت در این راستا اظهار داشت: در ارتباط با این موضوع هر جا مصوبات  و قوانینی نیاز باشد، با همکاری و تعامل خوبی که این اجلاس در بین مسئولین کشور ما ایجاد کرد؛ مجلس تمام سعی و تلاش خود را خواهد کرد و قطعا وظیفه ی مجلس هم مساعدت تمام در این زمینه می باشد.

بشیری افزود: مطالبه مردم؛ همدلی و همراهی دولت و مجلس است و این فرصتی که اجلاس در اختیار کشور قرار داد؛ متعلق به فرد و مجموعه خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم ایران است و همگی باید با هم تلاش کنیم تا از این فرصت تاریخی کمال استفاده را بکنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها