کد خبر: ۷۸۱۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از فارس، جمعی از مردم متدین روز سه‌شنبه (13 شهریور‌ماه) همزمان با شروع توزیع فیلم‌ سینمایی «گشت‌ ارشاد» در شبکه نمایش خانگی، به طرح شکایت از موضوع توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی به دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه 9 پرداختند.

این در حالی است که روز گذشته خبری مبنی بر جمع‌آوری نسخه‌های منتشر شده از این فیلم در سطح کشور منتشر شد.

این افراد شکوائیه‌ای را مبنی بر پیگیری توزیع فیلم «گشت ارشاد» و شکایت از عوامل توزیع‌کننده فیلم تنظیم کردند. در این شکوائیه توقیف، توزیع و جمع‌آوری نسخه‌های این فیلم، همچنین محاکمه کسانی که مجوز این توزیع را صادر کردند، عنوان شده بود.

در پی این شکوائیه، نامه‌ای از سوی دادگستری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مهدی عظیمی‌میرآبادی» قائم مقام اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال شد که در آن خواسته شده بود عوامل توزیع‌کننده فیلم «گشت ارشاد» معرفی و علت توزیع این فیلم در شبکه پخش خانگی توضیح داده شود.

در نهایت هم روز گذشته حکم ابطال مجوز توزیع و توقیف توزیع فیلم سینمایی «گشت ارشاد» و جمع‌آوری نسخه‌های این فیلم از سطح کشور صادر شد.

اما این اتفاقات در حالی رخ داد که اظهارات متناقضی از سوی «مهدی عظیمی میرآبادی»  عنوان شد. وی گفت: خبر توزیع بدون سانسور فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در شبکه نمایش خانگی کذب محض است. اصلاحاتی برای فیلم در زمان اکران در نظر گرفته شده بود که بخشی از آن انجام شد و بخشی از آن در زمان اکران انجام نشده بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ضمن اینکه اصلاحاتی که شورای پروانه نمایش به فیلم داده است به صورت کامل انجام شد، اصلاحات دیگری هم‌ شورای پروانه نمایش خانگی به آن داده است که آن‌ها را هم انجام داده است و در واقع فیلم دو بار اصلاح شده است.

عظیمی در ادامه گفت: با انجام تمام اصلاحات و با مجوز اداره کل نظارت و ارزشیابی فیلم روانه شبکه خانگی نمایش شده است.

اما یک روز بعد قائم مقام اداره کل نظارت و ارزشیابی به تخلفات در توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و گفت: پس از بازبینی نسخه منتشرشده فیلم سینمایی «گشت ارشاد» انجام تخلفات در ضمائم اثر مشاهده شد که بررسی‌های تکمیلی توسط کارشناسان جهت جمع‌بندی نهایی ادامه دارد. بدیهی است گزارش نهایی به مراجع مربوطه تحویل داده خواهد شد و با متخلفان براساس ضوابط و آیین‌نامه‌های موجود برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

متن کامل این شکوائیه در زیر آمده است:

دادستان محترم تهران

سلام علیکم؛

احتراما بدین وسیله به استحضار می‌رساند پس از اعتراضات گسترده امت حزب‌‌الله، بسیجیان، علما و ائمه محترم جمعه، به خصوص حضرات آیات «جنتی»، «علم‌الهدی» و «خاتمی» به فیلم توهین‌آمیز «گشت ارشاد» ‌که به حق از سوی آیت‌الله خاتمی مستجهن قلمداد گردید، نمایش این فیلم با همت افراد یاد شده و نیز اقدام شایسته سازمان تبلیغات اسلامی به سرعت‌ در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها از جمله مشهد مقدس متوقف شد. این در حالی است که در کمال ناباوری فیلم موهن و سرزنش شده مذکور از تاریخ 13 شهریور ماه 1391 در قالب لوح فشرده و به شکل گسترده در شبکه نمایش فیلم خانگی در سرتاسر کشور توزیع گردیده است.

لازم به ذکر است این نسخه از فیلم گشت ارشاد ضمن نمایش صحنه‌های حذف شده قبلی، اقدام به تهیه گزارشی تصویری از مجموعه اعتراضات مردمی در بخش پایانی فیلم توزیع شده نموده و در خلال آن به توهین و استهزاء اقدام شایسته و انقلابی آیات عظام، علما و مردم پرداخته است.

لذا از آن مقام محترم تقاضا داریم ضمن صدور قرار توقیف موقت و جلوگیری از توزیع و جمع‌آوری نسخه‌های توزیع شده، نسبت به تعقیب قضایی مسئولان وزارت ارشاد که اقدام به صدور مجوز تولید و پخش این فیلم مستهجن نموده‌اند، مبادرت نموده و اقدامات لازم را مبذول فرمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۵
۰
چرااااااااااا هر چیزی که گوشه ای از حقیقت رو بیان میکنه میشته مستهجــــــــــــــــن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
مطمئنید که اونها مردم بودند؟؟؟؟؟ یکی از رفقا ویدیو کلوپ داره می گه استقبال خیلی خوبی ازش کردند خیلی فروش کرده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها