کد خبر: ۷۷۸۷۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال قم با حضور استاندار،‌ معاونان وی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی اظهار کرد: فضای مجازی هر روز تاثیر بیشتری بر زندگی انسان‌ها گذاشته و به همین دلیل مقام معظم رهبری نیز دستور تشکیل شورای فضای مجازی را صادر فرمودند.

وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت در قم نسبت به جمعیت استان بالا بوده و استان ما از نظر میزان کاربران و پهنای باند نسبت به سایر شهرها وضعیت بهتری دارد.

در ادامه کرم‌رضا پیریایی استاندار قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به استقبال مردم قم از فضای مجازی ابراز کرد: امروز عرصه رسانه‌های دیجیتال بسیار گسترده شده و کشوری چون آمریکا برای حمله به عراق ابتدا از همین طریق اذهان مردم جهان را با خود همراه می‌سازد.

وی ادامه داد: توسعه فضای دیجیتال و برنامه‌های مربوط به فضای مجازی و توسعه شبکه‌ها سبب ایجاد اشتغال از نوع فرهنگی می‌شود که این امر نیز برای کشور مفید است.

پس از این مراسم افتتاحیه،‌ استاندار،‌ معاونان وی و دیگر مدیران استان قم وارد فضای نمایشگاه شده و از غرفه‌های متعدد سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قم بازدید کردند.

سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قم برای نخستین بار به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود و در نمایشگاه کنونی بیش از 54 شرکت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه فناوری‌های نوین دیجیتال در معرض نمایش عموم قرار داده‌اند.

غرفه‌های ویژه کودکان،‌ نوجوانان و بانوان از بخش‌های متنوع این نمایشگاه به شمار می‌رود ضمن اینکه برخی از شرکت‌ها قطعات سخت‌افزاری نوینی چون شبیه‌ساز صفحه کلید بر روی تمام سطوح را نیز در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبه‌رو شده است.

سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قم از 17 تا 22 شهریورماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم علاقه‌مندان و شهروندان خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها