کد خبر: ۷۷۸۱۰
زمان انتشار: ۲۲:۴۵     ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
واژه کاوی واکنش ها نسبت به سخنان اخیر محمود احمدی نژاد:
محمود احمدی نژاد در گفت‌وگوي زنده چهارشنبه شب خود با مردم كه از شبكه يك سيما پخش مي‌شد مباحث مختلفی را از تغییر ساختار مدیریت جهانی گرفته تا مباحث داخلی و سیاسی بیان نمودند. هرچند سخنان رئیس جمهوری در خصوص حکومت جهانی و همچنین اجلاس عدم تعهد همانند گذشته با ادبیات انقلاب اسلامی همراه بود اما برخی از سخنان پایانی ایشان و حواشی به وجود آمده به واسطه این سخنان بار دیگر بر طبل اختلاف بین قوا و همچنین مباحث فرعی کوبید.
سرویس سیاسی پایگاه 598، محمود احمدی نژاد در گفت‌وگوي زنده چهارشنبه شب خود با مردم كه از شبكه يك سيما پخش مي‌شد مباحث مختلفی را از تغییر ساختار مدیریت جهانی گرفته تا مباحث داخلی و سیاسی بیان نمودند.

هرچند سخنان رئیس جمهوری در خصوص حکومت جهانی و همچنین اجلاس عدم تعهد همانند گذشته با ادبیات انقلاب اسلامی همراه بود اما برخی از سخنان پایانی ایشان و حواشی به وجود آمده به واسطه این سخنان بار دیگر بر طبل اختلاف بین قوا و همچنین مباحث فرعی کوبید.



البته سخنان رئیس جمهوری در دفاع از تهمت ها و دخالت های افراد غیرمسئول در فعالیت های اجرایی و تحت اختیار دولت، با اینکه در بسیاری از موارد به جا بود اما توصیه های مکرر رهبری معظم انقلاب مبنی بر لزوم وحدت مسئولان نظام و دوری جستن از ایجاد اختلاف میان سران سه قوه از مواردی بود که در میان مغفول ماند.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال مجری برنامه جمله ای را با مضمون " شما از كجا مي‌دانيد يكسال بيشتر از دولت نمانده است؟" را بیان نمود. جمله ای که به ذائقه بسیاری از جریان ها خوش نیامده و شاهد آن بودیم که با مطرح کردن مقاومت این دولت برای تداوم مسئولیت و یا اینکه دولت به دنبال طرح پوتین مدودف است در رسانه ها دنبال گردید.

هرچند که سخن احمدی نژاد را می توان در بد بینانه ترین حالت حمایت از کاندیدایی خاص در انتخابات آتی دید اما به نظر نگارنده منظور از این سخن همان تداوم جریان سوم تیر و آرمان خواهی مردم را دنبال می کند.

حال با نگاهی بر واکنش دو نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری مهر و خبرآنلاین می توان به اثبات عینی سخنان رئیس جمهوری مبنی بر تهمت، افترا و فحاشی بسیاری از سیاسیون نسبت به این دولت می توان پی برد.

دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با مهر با حمله بر سخنان رئیس جمهوری این گونه می گوید: " دلیل اصلی رئیس جمهور برای حضور در صدا و سیما استفاده از رسانه ملی برای طرح انتخاباتی پوتین - مدودف است.اما رئیس جمهور باید بداند ایران روسیه و ایشان هم پوتین نیست و مدودف مورد نظر آقای احمدی نژاد نیز چنین جایگاهی در میان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت.

برخی از بحث هایی که در این برنامه از سوی رئیس جمهور مطرح شد متاسفانه شائبه تکرار افکار جریان انحرافی را در ذهن متبادر ساخت، زیرا مواضع وی درباره بیداری اسلامی و انقلابهای مردمی در کشورهای اسلامی با مواضع نظام تطابق نداشت و بیشتر با مواضع جریان انحرافی هماهنگ بود."

اکنون به بررسی برخی از واژه هایی که آقای دهقان در مصاحبه اخیرشان که مورد استقبال بالای رسانه های بیگانه هم قرار گرفت می پردازیم که خود گویای اثبات سخن رئیس جمهوری مبنی بر تهمت و افترا علیه این دولت می باشد.

1- رئیس جمهور فرافکنی می کند.

2- بی اخلاقی ها [ی رئیس جمهور] در سال آخر نسبت به سالهای اول بیشتر هم شده.

3- دلیل وی [رئیس جمهور] برای حضور در صدا و سیما استفاده از رسانه ملی برای طرح انتخاباتی پوتین - مدودف است.

4- برخی از بحث هایی که از سوی رئیس جمهور مطرح شد همان افکار سابق جریان انحرافی بود.

5- من وقتی صحبت رئیس جمهور را شنیدیم آرزو کردم این دولت هر چه زودتر تمام شود.

6- این دولت صادق نیست و حقایق را کتمان می کند.

7- مجری نباید فرصت را برای تبلیغات یک جانبه دولت برای اهداف انتخاباتی فراهم کند.

8- ایشان [رئیس جمهور] این اجلاس را که برآمد همت همه قوا و مسئولان و در راس آن رهبری بود به نام دولت زد.

9- [در این برنامه] همه سوالات برنامه ریزی و حساب شده مطرح می شد.

10- [رئیس جمهور] با سخنان تفرقه افکن کام شیرین ملت از این اجلاس را تلخ کرد.

همچنین علی مطهری در گفتگو با خبرآنلاین نیز تهمت های اثبات نشدهای را برای چندین بار علیه دولت بیان می دارد. به سه جمله از مصاحبه روز گذشته ایشان توجه کنید:

1- اختلاس[سه​هزار میلیاردی] با توصیه​های مقامات دولتی همراه بوده است.

2- دولت 12 هزار هکتار از جنگل​های شمال را به گروه آریا برای اشتغالزایی واگذار کرده بود.

3- این دولت یکی از بی انضباط ترین دولت ها در امور مالی بوده است.

لازم است بار دیگر مسئولین نظام با خواندن کتب اعتقادی دین مبین اسلام و تاکیدات مبانی دینی بر لزوم رعایت اخلاق و دوری جستن از افترا و تهمت به غیر بار دیگر فاصله خود را با آرمان ها و ارزش های نظام زیادتر ننمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها