کد خبر: ۷۷۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۴ دی ۱۳۸۹
به نظر می رسد ایشان علیرغم ادعای ارادت به امام و خط امامی بودن هنوز به درستی و دقت حتی وصیت نامه امام را نخوانده اند...

مهدی کوچک زاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جدیدترین مطلب وبلاگ شخصی خود نوشت: آقای موسوی لاری وزیر کشور دوران اصلاحات در مصاحبه مفصلی با روزنامه مردمسالاری (اینجا) این جمله معروف حضرت امام (رحمه الله علیه) که فرموده اند "میزان حال فعلی اشخاص است" را نقل نموده و سپس در مورد آن نتیجه گیری کرده اند که : "این جمله امام (ره) برای جذب بود نه برای دفع". به نظر می رسد ایشان علیرغم ادعای ارادت به امام و خط امامی بودن هنوز به درستی و دقت حتی وصیت نامه امام را نخوانده اند و یا خود را به ندانستن زده اند تا طبق معمول همفکرانشان ضمن تازه به دوران رسیده نامیدن دوستداران واقعی امام از امام به نفع خود بهره برداری نمایند. اینجانب بدون هیچ توضیح و تفسیری به منظور اثبات استفاده ابزاری ایشان از فرمایشات امام روحی فداه ضمن انعکاس سخن ایشان، فرمایشات امام در همین مورد که 3 جا، از جمله در پایان وصیتنامه سیاسی الهی امام در صحیفه آمده نقل می کنم و قضاوت در مورد اینکه قصد امام از طرح این جمله در همه جا جذب بوده و یا در جاهایی هم قصد دفع و طرد سوء استفاده گران از سوابق اسلامی و انقلابی را داشته را به عهده خوانندگان می گذارم .

موسوی لاری:

متاسفانه امروز از این جمله امام (ره) به تعبیری دیگر و برای حذف نیروهای انقلاب و وابسته و دلبسته به امام (ره) به کار برده می شود. یعنی امروز با نیروهای ریشه دار انقلابی برخورد می شود و می گویند، میزان حال فعلی اشخاص است. باید همه ما بدانیم این جمله امام (ره) در چه شرایط زمانی، مکانی و چه فضایی مطرح شده است. ایشان این جمله را وقتی به کار بردند که از ناحیه طرفداران انقلاب در برخورد با کسانی که متهم به تحکیم مبانی رژیم پهلوی بودند ولو کارمندان عادی برخورد تند می شد، از ادارات به خصوص آموزش و پرورش اخراج می شدند، کمیته های پاکسازی بخصوص در آموزش و پرورش خیلی تند رفتند; در این شرایط امام (ره) این جمله را مطرح کردند که میزان حال فعلی اشخاص است که الان در جمهوری اسلامی خدمت می کنند و نباید این افراد را از گردونه کار و بازدهی حذف کنند. در اصل نگاه انسانی امام (ره) به کسانی بود که متهم بودند; یعنی به عوامل انقلاب تاکید می کردند که اگر روزی تخلفی انجام داده و مثلا در جشن روزهای پهلوی شرکت کردند، آن را ملاک قرار ندهید. در یک جمله باید گفت که این جمله امام (ره) برای جذب بود نه برای دفع. راهی برای حضور همگان زیر چتر جمهوری اسلامی نه بهانه ای برای خارج کردن بهترین نیروها از متن جامعه. البته اگر افرادی با سوابق مثبت دچار خلافی شوند یا مرتکب جرم و جنایتی شوند حتما قانون باید با آنها برخورد کند. این به معنای مصونیت دادن به افراد در برابر قوانین کشور نیست اما استفاده کردن از این جمله امام (ره) برای حذف کسانی که با بعضی سلیقه ها همراه نیستند نیز ظلم به امام (ره) و جمله امام (ره) است.

حالا سرنوشت این جمله چه شده است؟ برخی این جمله را به کار می برند برای حذف بچه های انقلاب. امروز می گویند درست است که این افراد در زمان رژیم طاغوت افراد به زندان رفته و شکنجه شدند و سابقه مبارزاتی و مدیریتی در سطوح مختلف نظام دارند، امروزش برای ما ملاک است; چون همراه و همفکر ما نیست و سلیقه ما را قبول ندارد و بر نمی تابد، باید کنار بروند. باید در پاسخ به این افراد گفت، مگر سلیقه این افراد شاخص و ملاک است ؟
در این کشور دو یا سه جریان سیاسی عمده وجود دارد; هرجریانی ممکن است سلیقه جریان دیگری را قبول نداشته باشد. بچه های انقلاب را با همین جمله امام (ره) در سطوح مختلف مدیریتی حذف می کنند. ببینید در اداره ها، دانشگاه ها چگونه رفتار می کنند و استادان دانشگاه و دانشجویان با چه سرنوشتی مواجه شدند؟ امروز یک عده ای تازه به دوران رسیده این جمله امام (ره) به دست گرفته اند تا افراد مخالف سلیقه خودشان را حذف کنند.

امام خمینی :

- رسیدگى به صلاحیت قضات و دادستانها و دادگاهها با سرعت و دقت عمل شود تا جریان امور، شرعى و الهى شده و حقوق مردم ضایع نگردد. و به همین نحو رسیدگى به صلاحیت سایر کارمندان و متصدیان امور، با بیطرفى کامل بدون مسامحه و بدون اشکال تراشیهاى جاهلانه که گاهى از تندروها نقل مى‏شود، صورت گیرد تا در حالى که اشخاص فاسد و مفسد تصفیه مى‏شوند اشخاص مفید و مؤثر با اشکالات واهى کنار گذاشته نشوند. و میزان، حال فعلى اشخاص است با غمض عین از بعض لغزشهایى که در رژیم سابق داشته‏اند، مگر آنکه با قرائن صحیح معلوم شود که فعلًا نیز کارشکن و مفسدند. (صحیفه امام ج‏17 ص139)

امام خمینی :

- چنانچه قبلًا تذکر داده‏ام میزان درگزینش، حال فعلى افراد است، مگر آنکه از گروهکها و مفسدین باشند، یا حال فعلى آنها مفسده جویى و اخلالگرى باشد. و اما کسانى که در رژیم سابق به واسطه جو حاکم یا الزام رژیم ستمگر مرتکب بعضى نارواها شده‏اند ولى فعلًا به حال عادى و اخلاق صحیح برگشته‏اند، تندرویهاى جاهلانه درحق آنها نشود که این ظلم است و مخالف دستور اسلام، و باید ممنوع اعلام شود. (صحیفه امام ج‏17 ص220)

امام خمینی :

- من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسى و اسلام نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‏ام، که بعد فهمیدم از دغلبازى آنان اغفال شده‏ام. آن تمجیدها در حالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى‏نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هرکس حال فعلى او است . (صحیفه امام ج‏21 ص 452 وصیتنامه سیاسى - الهى.)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها