کد خبر: ۷۷۵۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۵ شهريور ۱۳۹۱
بان کي مون، دبير کل سازمان ملل مي‌گويد، کشورهايي که سلاح طرف‌هاي درگير در سوريه را تامين مي‌کنند تنها بر رنج و بيچارگي در اين کشور مي‌افزايند
پرس تی وي، روز سه‌شنبه (۱۴ شهريور، ۴ سپتامبر) در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: «اين نزاع به به شکلي ویژه به تعارضي بي‌رحمانه تبديل شده است.»

دبير کل سازمان ملل افزود: «با تشديد و گسترش نبردها در سوريه، کشورهاي تامين‌کننده تسليحات هر يک از طرف‌هاي درگير در اين کشور تنها به رنج و بيچارگي بيشتر در سوريه و خطر پيامدهاي ناخواسته آن کمک مي‌کنند.»

بان کي مون يادآور شد: «نزاع در حال تشديد است. هر چه اين نزاع طولاني‌تر شود، دشواري‌هاي آن نيز بيشتر خواهد شد و يافتن راه حلي سياسي نيز دشوارتر و چالش‌هاي بازسازي اين کشور و اقتصاد آن نيز بيشتر.»

وي تصريح کرد: «تا پيش از آن که همه طرف‌ها بر سر پايان خشونت و ويراني به توافق برسند، چند فرزند بايد در مراسم تشييع جنازه والدين خود شرکت کنند؛ چند والدين بايد در مراسم تشييع فرزندان خود گريه و زاري کنند؟ »

دبير کل سازمان ملل گفت: «مردم سوريه مدتي طولاني است که انتظار مي‌کشند و اکنون مردم منطقه نيز در حال غرق شدن در تکاپوي پيچيده اين نزاع هستند.»

وي در ادامه تلاش‌هاي بين‌المللي بيشتري را براي پايان دادن به نزاع جاري در سوريه و نيز بحران انساني و پناهندگان در داخل و اطراف اين کشور خواستار شد.

بان کي مون تصريح کرد: «رهبران منطقه‌اي نقشي کليدي در ايجاد شرايط سازنده براي يافتن راه‌حلي در سوريه ايفا مي‌کنند.»

همچنين، اخضر ابراهيمي، نماينده جديد سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه، روز سه‌شنبه در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني کرد.

ابراهيمي گفت: «شمار تلفات رو به افزايش، ويراني‌ها فاجعه‌بار و درد و رنج بي‌اندازه است.»

وي افزود در چند روز آينده به دمشق سفر خواهد و براي حل بحران سوريه به کمک همه کشورهاي منطقه نيازمند است.

بشار جعفري، نماينده دائمي سوريه در سازمان ملل نيز گفت که دمشق آماه همکاري با اخضر ابراهيمي است و به طور کامل به ماموريت وي براي پايان دادن به خشونت‌ها در اين کشور و نيز راه‌حلي سياسي براي پايان دادن به بحران متعهد است.

سوريه از مارس سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي خونين است. دمشق خرابکاران، شورشيان و تروريست‌هاي مسلح را مسئول اين ناآرامي‌ها مي‌داند، و عقيده دارد تمامي اين هرج و مرج‌ها از خارج رهبري و کنترل مي‌شوند .

همچنين، دمشق عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به تامين سلاح شورشيان مسلح متهم مي‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها