کد خبر: ۷۷۳۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
رهبر حزب کاديما، حزب مخالف در اسرائيل از لفاظي‌هاي جنگ‌طلبانه نخست وزير این رژيم عليه ايران انتقاد کرده و گفت که نخست وزير جنگ طلب، «فهم و شعورش را از دست داده است.»
پرس تی وی، به دنبال ديدار هفته گذشته شائول موفاز با نتانياهو و گفت‌وگو درباره موضوع ايران، موفاز روز يکشنبه (۱۲ شهريور) اظهار داشت: «به نظر مي‌آيد وي (نتانياهو) به جاي تفکر و اتخاذ تصميم‌هاي مسئولانه، فهم و شعورش را از دست داده است، وي حس بروز جنگي قريب‌الوقوع را القا مي‌کند.»

موفاز افزود، نتانياهو بر سر مسئله ايران، «سراسيمه، مضطرب و غيرمتمرکز» به نظر مي‌آيد.

موفاز گفت: «نخست وزير اعتمادش به سران امنيتي، باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا و شيمون پرز رئيس اسرائيل را از دست داده است.»

موفاز تصريح کرد: «وي (نتانياهو) يک رهبر شکست خورده است.»

وي افزود، رابطه مستقيمي ميان لفاظي‌هاي جنگ‌طلبانه تل آويو عليه ايران و مشکلات اقتصادي در اسرائيل وجود دارد.

موفاز گفت: «نمي توان کشور را در آشوب جنگ قرار داد. رابطه مستقيمي ميان صحبت از جنگ، شرايط اقتصادي و نوميدي مردم وجود دارد.»

هزاران اسرائيلي اخيرا با برگزاري اجتماعي در تل آويو، عليه نابرابري‌هاي اجتماعي و سياست‌هاي رياضتي دولت تظاهرات کرده‌اند.

معترضان اسرائيلي که درباره حمله احتمالي تل آويو به تهران نگران و خشمگين بودند، همچنين عليه سياست‌هاي جنگ‌طلبانه رژيم اسرائيل در ماه‌هاي اخير، تظاهرات کردند.

موفاز همچنين از اظهارات صبح يکشنبه الياهو وينوگراد، قاضي پيشين دادگاه عالي اسرائيل که اظهارات نتانياهو و ايهود باراک وزير نيروهاي مسلح رژيم اسرائيل درباره تجاوز به ايران را «کاملا غيرمسئولانه» خوانده بود، حمايت کرده است.

به گفته موفاز، وينوگراد نيز به «فهرست بلند افرادي پيوست» که با حمله احتمالي اسرائيل عليه جمهوري اسلامي به شدت مخالفت کرده‌اند.

موفاز گفت: «بحث اوليه وينوگراد عليه حمله، پيش‌تر از سوي همه سران تاسيسات دفاعي، رئيس جمهور امريکا مطرح شده بود.»

امريکا، اسرائيل و برخي از متحدان شان تهران را دنبال کردن اهداف نظامي در برنامه انرژي اتمي‌اش متهم مي‌کنند و تل آويو بارها تهران را به تهاجم نظامي تهديد کرده است.

ايران ضمن رد اين ادعاها، تاکيد دارد که به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان پي تي) و يکي از اعضاي متعهد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري اتمي براي اهداف صلح‌آميز را دارد.

مقامات ايراني همچنين گفته‌اند، هر گونه تجاوز نظامي به کشور، با پاسخي دندان‌شکن روبرو خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها