کد خبر: ۷۷۳۷
زمان انتشار: ۱۶:۳۰     ۰۲ دی ۱۳۸۹
محمدی گفت: با آغاز طرح هدفمند سازی یارانه‌ها مسوولیت بزرگی بر عهده رؤسای دانشگاهی است، نباید به دشمنان فرصت سوءاستفاده را داد تا یک جریان مرده را احیاء کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، در شصت‌وپنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر ایران که صبح امروز در ساختمان مرکزی علوم پزشکی تهران انجام شد، حجت‌الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به واقعه کربلا گفت: مشکل این است که بسیاری از افراد شکم‌های‌شان از مال حرام پر شده است. این افراد در امر سیاست‌گذاری دارای مشکلات عظیم هستند زیرا ریشه بسیاری از انحرافات، نه بحث اعتقاد، نه سیاست و نه اختلاف دیدگاه بوده و همه اینها بهانه ای برای خوردن مال حرام است.

وی افزود: اگر ریشه افرادی که از جمهوری اسلامی حمایت می کردند و در حال حاضر در مقابل انقلاب ایستاده اند را پیدا کنیم؛ می بینیم که گرفتار پول بیت المال شده اند و این سوء استفاده و بهره برداری باعث ایجاد فاصله بین آنها و مردم شده است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: منکر بصیرت سیاسی نیستم، اما آنجایی که آدمی به پول بیت‌المال وصل می شود و بیش از حد خودش استفاده می کند، به مشکلات اساسی گرفتار می شود. علاوه بر مشکلات شخصی بیت‌المال، مشکل بزرگ‌تر این است که ما مسوولان دانشگاهی که در رأس امور هستیم، در تقسیم این پول مسوولیت داریم.


وی با بیان اینکه اکنون در جامعه ما کمتر کسی به خود اجازه می دهد از مال دیگران استفاده کند، گفت: به فرهنگ استفاده از بیت المال، بیشتر از آن چیزی که در حال حاضر در دست داریم، محتاجیم؛ زیرا این اموال مختص به 70 میلیون انسانی است که بسیاری از آنها نمی توانند حتی ذره ای از آن را استفاده کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به طرح تحول اقتصادی افزود: با آغاز طرح هدفمند شدن یارانه ها مسوولیت بزرگی بر عهده شما است که امیدواریم آن را به نحو احسن انجام دهید. زیرا این وظیفه خطیر در دولت های سازندگی و اصلاحات نادیده گرفته شده است و اکنون به عنوان یک خادم باید با تدبیر مناسب و پیش بینی صحیح دولت را در این امر یاری کنیم.

وی گفت: در شرایطی که بیشترین تحریم ها بر کشور اعمال شده است، درصدد اجرای این طرح برآمدیم. به عنوان رؤسای دانشگاه ها نباید فرصتی را به دست دشمنان دهیم که جریانی مرده را در دانشگاه ها احیا و از آن سواستفاده کنند.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی جزء دانشگاه های برجسته به حساب می آیند، ادامه داد: باید برای هر دانشگاه ماموریتی ویژه تعیین شود تا آن دانشگاه بتواند شاخص‌های خود را ارایه دهد. زیرا هر دانشگاه علوم پزشکی، قطبی پزشکی تلقی می‌شود که باعث شور و نشاط دانشجویان است. شیوه جذب هیأت علمی در دانشگاه ها باید با معیار شایستگی های علمی منتبق باشد تا افراد با سواد و متدین وارد دانشگاه شوند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: در گذشته مشکل بزرگ این بود که افراد شایسته نمی توانستند به هیأت علمی دانشگاه ها راه پیدا کنند. این مسأله باید جدی بررسی شود تا راه برای استعدادهای علمی باز شود.

وی با اشاره به دوری دانشجویان از خانواده های آنها اظهار داشت: ارتباط مدیران دانشگاه‌ها با خانواده دانشجویان نیاز به بررسی های اساسی دارد تا مشکلات دانشجویان در جهت امر تحصیل، سیاسی و عقیدتی برطرف شود.


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان داشت: یکی دیگر از معضلات دانشجویان بحث طولانی بودن دوره تحصیل آنها است. زیرا با افزایش دوران تحصیل، اوقات فراغت جوانان نیز افزایش می یابد. در این زمینه باید بررسی های لازم صورت گیرد تا برخی از رشته هایی که می توان سال تحصیلی آن را به جای چهار سال به 2 سال تقلیل داد را شناسایی کرد تا این سرمایه جوان بتواند هر چه سریع‌تر از وقت خودش بیشتر استفاده کند و وارد بازار کار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها