کد خبر: ۷۷۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۰۲ دی ۱۳۸۹
در دومين روز از حضور ناو گروه رزمي نيروي دريايي سپاه در دوحه فرمانده منطقه چهارم دريايي سپاه و فرمانده نيروي دريايي قطر با يكديگر ديدار و گفتگو كردند.
به ‌گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سپاه نيوز، سرتيپ دوم پاسدار عليرضا ناصري و جمعي از فرماندهان شناورهاي نيروي دريايي سپاه با حضور در ستاد نيروي دريايي قطر با "‌سرتيپ محمد ناصر المهندي " فرمانده نيروي دريايي اين كشور ديدار كردند.

سردار سرتيپ دوم پاسدار عليرضا ناصري فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه با تشكر از استقبال برادران قطري گفت: حضور ناو گروه نيروي دريايي سپاه در دوحه و اين استقبال گرم حاكي از عمق روابط دو جانبه جمهوري اسلامي ايران و قطر در ابعاد مختلف به ويژه در زمينه همكاري‌هاي نظامي است.

سردار ناصري افزود: همكاري هاي كشورهاي منطقه با يكديگر مي تواند امنيت منطقه را به دنبال داشته باشد چرا كه كشورهاي منطقه اين توانمندي را دارند كه امنيت منطقه را تامين كنند‌.

وي گفت: نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي دريايي قطر مي‌توانند در بسياري از زمينه هاي اطلاعاتي، امنيتي ، آموزشي و ... همكاري نزديكي داشته باشند.

فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه خاطر نشان كرد: قطر و جمهوري اسلامي ايران دو كشور همسايه، برادر و مسلمان هستند و مشتركات فرهنگي ، اقتصادي، سياسي و اعتقادي فراواني با يكديگر دارند و با تكيه بر آنها مي توانند روابط في مابين را توسعه و تعميق بخشند.

در ادامه اين ديدار فرمانده نيروي دريايي قطر با خير مقدم به هيأت ايراني اظهار داشت: تبادل هيأت‌ها از جمله حضور ناو گروه نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوحه مي‌تواند همكاري‌هاي دو كشور در عرصه هاي دفاعي و نظامي را توسعه دهد.

وي افزود: بي‌ترديد اين بازديد‌ها در گسترش روابط تعامل في مابين دو كشور خواهد توانست تاثيرات فراواني را رقم زند.

سرتيپ محمد ناصر المهندي تصريح كرد: دو كشور ايران و قطر براي ارتقاي زمينه هاي همكاري و تعامل در حوزه دفاعي و نظامي گامهاي مثبتي را برداشته‌اند و اين روند مي‌تواند در سطح نيروهاي زميني و هوايي نيز توسعه يابد.

در ادامه فرماندهان نيروي دريايي سپاه با حضور در يكي از ناو چه هاي موشك انداز نيروي دريايي قطر از توانمندي‌هاي رزمي اين نيرو بازديد كردند.

همچنين در دومين روز از اين بازديد، سفيران صلح و دوستي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ضيافت ناهار فرمانده نيروي دريايي اميري قطر شركت كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها