کد خبر: ۷۷۲۸۳
زمان انتشار: ۰۲:۴۳     ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه- ۱۴ شهریور
رهبر انقلاب: مى‌‌‌‌‌‌‌بینم صف‌‌‌‌‌‌‌آرائى‌‌‌‌‌‌‌ها را، مى‌‌‌‌‌‌‌بینم دها‌ن‌هاى با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌هاى با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام را، چه بکنم اگر کسى نمى‌‌‌‌‌‌‌بیند.

*پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از فرهیختگان و هنرمندان تاکید کردند: "در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود." ایشان تصریح کردند: "در حوادثِ فتنه‌‌‌‌‌‌‌گون، شناخت عرصه دشوار است، شناخت اطراف قصه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع دشوار است، شناخت ظالم و مظلوم دشوار است، شناخت دشمن و دوست دشوار است. اگر بنا باشد یک شاعر هم مثل دیگران گول بخورد، فریب بخورد و بى‌‌‌‌‌‌‌بصیرتى به سراغش بیاید، این خیلى دون شأن یک انسان هنرى و یک انسان فرهنگى است. پس باید حقیقت را فهمید؛ بعد هم باید همان حقیقت را تبلیغ کرد. نمیشود با شیوه‌‌‌‌‌‌‌هاى سیاسى - شیوه‌‌‌‌‌‌‌هاى سیاستگزاران و سیاستمداران - در عالم فرهنگ حرکت کرد، این خلاف شأن فرهنگ است. در عالم فرهنگ بایستى گره‌‌‌‌‌‌‌گشائى کرد؛ بایستى حقیقت را باز کرد، بایستى گره‌‌‌‌‌‌‌هاى ذهنى را باز کرد. و این تبیین لازم دارد، یعنى همان کار انبیاء ... جنگ نرم یک واقعیت است، یعنى الان جنگ است.

البته این حرف را من امروز نمی‌زنم، من از بعد از جنگ - از سال 67 - همیشه این را گفته‌‌‌‌‌‌‌ام؛ بارها و بارها. علت این است که من صحنه را مى‌‌‌‌‌‌‌بینم؛ چه بکنم اگر کسى نمى‌‌‌‌‌‌‌بیند؟! چه کار کند انسان؟! من دارم مى‌‌‌‌‌‌‌بینم صحنه را، مى‌‌‌‌‌‌‌بینم تجهیز را، مى‌‌‌‌‌‌‌بینم صف‌‌‌‌‌‌‌آرائى‌‌‌‌‌‌‌ها را، مى‌‌‌‌‌‌‌بینم دهانهاى با حقد و غضب گشوده شده و دندانهاى با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه‌‌‌‌‌‌‌ى این آرمانها و علیه همه‌‌‌‌‌‌‌ى آن کسانى که به این حرکت دل بسته اند را."

* احمد کارگر نجاتی که طبق ادعای سایت نوروز، در قطعه 213 ردیف 15 شماره 35 بهشت زهرای تهران دفن شده بود، با مطلبی که در وبلاگ شخصی خود منتشر کرد به صورت طنز به این موضوع پرداخت و نوشت: «چند وقتیه حرف از دفن مخفیانه اجساد میزدن و من باور نمیکردم! اما واقعا این دفن مخفیانه رو به قدری استادانه انجام دادن که حتی خود من هم نفهمیدم کی دفن شدم. اصلا اونقدر کارشون خوب بلد بودن که نفهمیدم کی کشته شدم. عجب دنیائیه این دنیای بعد از مرگ. همه چی عین قبل از مردنه و اصلا هیچی تغییر نکرده. البته هنوز کسی برای سوال و جواب سراغم نیومده. یا شاید سوال و جواب هم مخفیانه انجام شده که خودم نفهمیدم! نکته جالبتر اینکه  علت مرگم رو ضرب و شتم در بیمارستان عنوان کردند. و باز نکته بسیار جالبتر اینکه الان من در قطعه 213 ردیف 15 شماره 35 دفن شدم!»

* بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با فارس گفت: «چند هفته پیش آقایان بهشتی و الویری با حضور در کمیسیون امنیت ملی لیست 69 نفری از کشته‌شدگان حوادث اخیر را بدون مشخصات دقیق از جمله نام پدر و شماره شناسنامه ارائه کردند که در مقابل از آنان خواستیم به دلیل اینکه این اسامی بدون مشخصات دقیق فاقد ارزش قانونی است، مشخصات دقیق آنان را به ما ارائه کنند. پس از گذشت یک هفته این اقدام از سوی آنان ارائه نشد و پس از پیگیری‌های متعدد دبیر کمیسیون آنان دوباره طی نامه‌ای به کمیته ویژه پیگیری مجلس اسم این افراد را بدون مشخصات اولیه و ضروری ارائه کردند. پس از گذشت یک ماه از حضور این افراد در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و پیگیری‌های متعدد این کمیسیون و کمیته ویژه مجلس هنوز علی‌رغم اینکه 3 نفر به لیست 69 نفره آنان افزوده شده است و کشته‌ شدگان را 72 نفر اعلام کرده‌اند اما نام پدر و شماره شناسنامه آنان را که مراجع ذیربط می‌توانند از این طریق نام آنان را پیگیری کنند، هنوز واصل نشده است.» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در پایان تاکید کرد: «ادعاهای مطرح شده در این زمینه با توجه به عدم ارائه مشخصات اولیه آنان به شدت زیر سئوال است»

 

* مهندس موسوی در یازدهمین بیانیه خویش از ادامه حرکت بوجود آمده پس از انتخابات سخن گفت و بر ضرورت رفع ناامیدی و سردرگمی جریان متبوع خویش تاکید کرد. وی از راه اندازی تشکیلاتی به نام «راه سبز امید» برای ادامه مسیر در پیش گرفته خبر داد: «اینجانب برای رسیدن به آرمان‌هایی که پیش روی خویش داریم به جز ادامه راه سبزی که در این چند ماهه دنبال کرده‌اید پیشنهاد نمی‌کنم؛ راه سبز امید.»

 

* سحام نیوز: مهدی کروبی در مراسم افطاری که از سوی ناصر قوامی در شهر قزوین برگزار شد طی سخنانی گفت :«تا زمانی که زنده باشم از آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب و نظام و منافع ملی و جامعه دفاع خواهیم کرد و لحظه‌ای آن را رها نمی‌کنم.» کروبی تصریح کرد: «مطبوعاتی ها هیچ گاه نگران نباشند چرا که اگر یک روزنامه تعطیل شد یک روزنامه دیگر راه اندازی می‌شود و هیچ گاه شرایط این گونه نخواهد ماند.»

 

* رجانیوز: «مهدی کروبی که با طرح و انتشار ادعای تجاوز به زندانیان در بازداشتگاه کهریزک تهران، بازی با آبروی جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده بود، پس از آنکه با برخورد اصولی رئیس قوه قضائیه مواجه شده و در جلسه کمیته ویژه پیگیری این مسئله نیز هیچ سند قابل اعتنایی ارائه نداده است، گشت خانه به خانه‌ای را برای سندسازی آغاز کرده است. به همین منظور وی شب گذشته (جمعه) در منطقه شهرک فرهنگیان (کیلومتر 5 جاده کرج) حضور یافته و به‌دنبال گفت‌وگو با افرادی بوده است که به وی خبر داده شده بود در جریان بازداشت دچار آسیب شده‌اند.

با این حال، کروبی در شرایطی به فکر مستندسازی ادعاهای خود افتاده که رفتار ابتدایی وی در طرح اتهامات علیه جمهوری اسلامی از موضعی بود که برخی رسانه‌ها و محافل را در خصوص میزان دسترسی او به اطلاعات مستند دچار اشتباه کرد و این تصور ایجاد شد که کروبی اسناد مهمی در اختیار دارد اما پس از طرح این ادعاها و اعتراض برخی فعالین سیاسی و ائمه جمعه به شیوه کروبی در متهم کردن نظام و سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی، رئیس جدید قوه قضائیه به‌منظور بررسی دقیق این ادعاها و اجازه ندادن به شیوع اظهارنظرهای غیرمستند، دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای مرکب از معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه را داد. کروبی در صورت عدم اثبات ادعاهایش، می‌تواند از سوی دستگاه قضایی به اتهام ایراد افترا علیه نظام اسلامی تحت پیگرد قرار گیرد.»

* قدرت الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: «در شرایط فعلی کشور، مطرح کردن چنین اتهامات سنگینی به هیچ عنوان به نفع نظام و انقلاب نیست چرا که طرح این مسایل، به عدم آرامش در کشور دامن زده می‌زند.»

* کریستین‌ساینس مانیتور: «پخش فیلمی از آخرین لحظات زندگی و مرگ ندا آقا سلطان دلیل معرفی شدن سایت توییتر برای دریافت جایزه صلح نوبل است.» این روزنامه در ادامه تصریح کرد: «نقش تویتر در هماهنگی حوادث پس از انتخابات ایران بی‌نظیر بود، به طوری که از نقش یک شبکه فراتر رفت و فرصت‌های فراوانی را در اختیار معترضان قرار داد و آن‌ها به‌راحتی می‌توانستند هماهنگ شوند.»

منبع: کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها