کد خبر: ۷۷۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۲ دی ۱۳۸۹
اتحادیه‌های انگلیس در ادامه مخالفت با افزایش شهریه‌ دانشگاه‌ها، برای تظاهرات گسترده در 29 ژانویه (نهم بهمن) فراخوان دادند.
به گزارش پرس‌تی‌وی، "شبکه فعالان امور آموزش و مبارزان ملی علیه کاهش بودجه تحصیلی و افزایش شهریه‌ها در انگلیس" از حمایت اتحادیه‌های کارگری برای اعلام یک روز ملی و برگزاری اعتراضی گسترده علیه طرح‌های اخیر دولت برخوردار شده‌اند.
بنابراین گزارش، ده‌ها هزار نفر از مردم در روز 29 ژانویه در مرکز لندن حضور خواهند یافت تا در پیامی هماهنگ، مخالفت و اعتراض خود را با کاهش کمک هزینه‌های آموزشی دولت و افزایش شهریه دانشگاه‌ها ابراز کنند.
یکی از سازمان‌دهندگان درباره این اعتراض گفت: "ما باید در تظاهرات آتی با انتقال پیامی مشخص به دولت نشان دهیم برای حمایت از بخش آموزشی و تحصیل متحدانه تلاش می‌کنیم."
"پائول کنی"، دبیر کل اتحادیه کارگری عمومی انگلیس (جی ام بی) نیز حمایت همه‌جانبه این اتحادیه را از گروه‌ها و فعالان مخالف در اعتراض علیه اقدامات توهین‌آمیز و غیراخلاقی دولت به بخش آموزش و تحصیلات عالی این کشور اعلام کرد.
کنی تصریح کرد، شورای اجرایی مرکزی این اتحادیه از فعالانی که در برابر افزایش شهریه‌ها و پافشاری سیاستمداران بر سیاست خود ایستاده‌اند، حمایت می‌کند.
لن مک کلاسکی، رهبر اتحادیه یونایت نیز گفته است: "موج مخالفت‌های دانشجویان باعث آگاهی اتحادیه‌ها شده است."
وی افزود: "اعتراضات گسترده آن‌ها در برابر افزایش شهریه‌ها باعث آگاهی نهادهای سیاسی شده است که صدها گفت‌وگو، نشست‌ و صدور بیانیه و قطعنامه‌های بسیار هم نمی‌توانست این آگاهی را ایجاد کند."
مک کلاسکی تصریح کرد که اتحادیه‌های صنفی باید برای مبارزات گسترده‌تر با دانشجویان همکاری کنند، زیرا اگر قرار باشد این دولت برکنار شود، جنبش مهم دانشجویی باید طنین قوی‌تری در جامعه بیابد.
پلیس لندن در ابتدای ماه جاری میلادی (دسامبر 2010) همزمان با نشست نمایندگان انگلیس برای رأی گیری درباره لایحه افزایش شهریه دانشگاه‌ها، با دانشجویان معترض درگیر شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها