کد خبر: ۷۷۱۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
مسئولان امنیتی فرانسه در گفت‌وگو با مجله تایم امریکا اعلام کردند که اسنادی در اختیار دارند که نشان می‌دهد شماری از افراد مسلح از فرانسه به سوریه رفته‌اند تا به جمع اسلام‌گرایان تندروی مسلح مخالف اسد بپیوندند.
خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ایلاف نوشت: این مقام‌های مسئول تاکید کرده‌اند که این نگرانی وجود دارد که بدین ترتیب سوریه به پایگاه نیروهای افراطی برای آموزش نیروهای تازه نفس و اعزام آنها به افغانستان، عراق و یمن در آینده نزدیک تبدیل شود.

در همین رابطه تایم گزارش می‌دهد که بنا به اطلاعات سازمان‌های امنیتی احتمال وقوع جنگ داخلی در سوریه به شدت افزایش یافته است و حتی این نگرانی وجود دارد که دامنه آن به اروپا برسد و عناصر تندرو و افراطی در این قاره نیز فعال شوند و عملیات تازه‌ای را در اروپا انجام دهند.

در این میان فرانسوی‌ها از تبدیل شدن سوریه به کانون پرورش تروریست و اعزام آن به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی ساحلی دریای مدیترانه به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته آنها اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد مجموعه‌ای از جوانان فرانسوی با هدف انضمام به اسلام‌گرایان مسلح به سوریه رفته‌اند و در عملیات مسلحانه علیه نظام اسد فعال شده‌اند. به گفته آنها تعداد این افراد کم نیست و آنها با سفر به ترکیه خود را به سوریه رسانده‌اند.

این مقام‌های مسئول همچنین می‌گویند تا کنون چندین گروه فرانسوی از فرانسه رهسپار سوریه شده‌اند که جدیدترین آنها یک گروه شش نفره بوده که از طریق اینترنت توانسته است با جریان‌های اسلامی تندرو ارتباط برقرار کند و خود را به اردوگاه پناهندگان سوری در مرز ترکیه برساند و با جریان‌های مسلح مخالف اسد ارتباط برقرار کند.

یک مقام عالی‌رتبه فرانسوی که به دلیل حساسیت مسئولیتش نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «اکنون پارادوکسی در فرانسه به وجود آمده است، از یک سو این افراد برای مبارزه با اسد و سرنگونی نظام او به سوریه می‌روند و از سوی دیگر همین افراد دست به عملیات تروریستی می‌زنند، دولت فرانسه در تعامل با این موضوع کاملا سر در گم شده است.»

این مقام فرانسوی تاکید می‌کند، اوضاع سوریه به تدریج به سمتی پیش می‌رود که شبیه اوضاع بوسنی هرزگوین در دهه نود شود. زمانی که جوان‌های اروپایی به گروه‌های جهادی تندرو می‌پیوستند تا علیه نیروهای صرب وارد عمل شوند. ما آن موقع آنها را شورشی می‌دانستیم و علیه آنها فعالیت می‌کردیم.

وی همچنین گفت: «تا کنون افراد کمی از فرانسه به سوریه رفته‌اند ولی این رقم در حال افزایش است و در صورت ادامه روند جاری در سوریه ممکن است تعداد قابل توجهی را شامل شود که این مساله به تنهایی باعث ایجاد مشکلات تروریستی برای سراسر قاره اروپا خواهد کرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها