کد خبر: ۷۶۸۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۱۱ شهريور ۱۳۹۱
نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار اطلاعیه کوتاهی ادعاهای مربوط به توطئه سوء قصد به جان 'عبدالله گل' رییس جمهوری این کشور و بستری شدن وی در بیمارستان را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از ترکیه آنلاین، در اطلاعیه نهاد ریاست جمهوری ترکیه آمده است که ادعای منتشر شده در روزنامه 'یورت ' چاپ این کشور در ارتباط با سوء قصد و وضعیت سلامتی 'عبدالله گل' کذب است. 
 
' رجب آکداغ' وزیر بهداری ترکیه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی ترکیه 'آناتولی' در مورد وضعیت جسمانی ' عبدالله گل' و احتمال انجام عمل جراحی وی گفت: عبدالله گل نیازی به عمل جراحی ندارد. 
 
روزنامه' یورت' چاپ ترکیه روز چهارشنبه نوشت : 'عبدالله گل' رییس جمهوری ترکیه که از روز جمعه گذشته در بیمارستان 'حاجت تپه 'آنکارا بستری و تحت مداوا است ، مورد سوء قصد قرار گرفته است. 
 
به ادعای این روزنامه، پزشکان معالج گل ، بیماری وی را ' اندونمپاتیک هیدروس' عنوان کرده اند،ولی رییس جمهوری ترکیه به علت مسمومیت ناشی از یک سوء قصد در بیمارستان حاجت تپه بستری شده است. 
 
روزنامه 'یورت ' به نقل از یک منبع بسیار نزدیک به کاخ ریاست جمهوری ترکیه ادعای مسموم شدن' عبدالله گل' را مطرح کرد و نوشت : پس از اینکه پزشک همراه گل در سفر به قرقیزستان این مسمومیت را تشخیص داد ، رییس جمهوری ترکیه به سرعت سفر خود به قرقیزستان را نیمه تمام گذاشت و به ترکیه بازگشت. 
 
به نوشته این روزنامه، پزشک همراه گل در این باره با برخی پزشکان در بیمارستان 'جراح پاشا ' در استانبول مشورت هایی به عمل آورد. 
 
این روزنامه به نقل از یکی از پزشکان گوش ، حلق و بینی نوشت: بیماری گل که از سوی پزشکان اعلام شده در مدت دو روز معالجه می شود. 
 
این پزشک با ادعای اینکه روش های مداوای بیماری گوش گل اشتباه است در پاسخ به این سوال که آیا ' عبدالله گل' با 'سم مسموم شده است ؟' گفت: بیماری گل در افرادی که بیماری قلب و عروق نداشته باشند، با مسمومیت نمایان می شود. 
 
وی گفت: برای معالجه عبدالله گل در بیمارستان حاجت تپه روش مداوای ' استئورید' انجام می شود ولی طول مدت این مداوا حداکثر دو روز است و پس از آن باید قطع شود. 
 
این پزشک با تاکید بر اینکه برای صحت تشخیص اولیه در مورد بیماری گل کمیسیون پزشکی تشکیل نشده است ، اظهارداشت : مداوا با روش ' استرئورید' یک مداوای بسیار سخت است و بیمار پس از مداوا با اضافه وزن ، فشار خون، فشار در سر، سرگیجه مداوم و عصبی بودن شدید مواجه خواهد شد و شاید پزشکان به همین دلیل رییس جمهوری ترکیه را 5 روز در بیمارستان نگه داشته اند. 
 
این متخصص گوش ، حلق و بینی با عنوان اینکه بیماری' اندونمپاتیک هیدروس' بصورت دوره ای خود را نشان می دهد ،افزود: این بیماری مداوای قطعی ندارد و تمامی موارد مداوا در مورد ' عبدالله گل' نتیجه قطعی نخواهد داد و وی متاسفانه شنوایی یک گوش خود را از دست خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها