کد خبر: ۷۶۷۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۱ شهريور ۱۳۹۱
سازمان اطلاعات ارتش لبنان موفق شد که عملیات قاچاق سلاح از لبنان به سوریه را خنثی کرده و یک افسر بلندپایه ارتش را در این ارتباط بازداشت کند.
فارس، شبکه تلویزیونی المنار لبنان به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: سازمان اطلاعات ارتش توانست عملیات قاچاق مقادیر زیادی سلاح به سوریه را خنثی و یک افسر ارتش را که در تلاش برای خرید سلاح و قاچاق آن دست داشت، بازداشت کند.

این منابع افزودند: سرگرد وسام – ع از اهالی شهرک مجدل عنجر درحال تلاش برای خرید سلاح از یکی از نواحی بیروت بازداشت شد.

به گفته این منابع، این افسر هنگام بازداشت 50 هزار دلار با خود داشت و یکی از نزدیکانش او را همراهی می کرد.

این منابع گفتند: این سرگرد فرزند یک سرتیپ بلندپایه بازنشسته ارتش است که به علت سرسپردگی خود به یکی از جریان های سیاسی از سال 2008 میلادی از سمت مهم خود در دستگاه نظامی برکنار شده بود.

پیش از این یک مسئول جریان المستقبل لبنان از هدیه 4 میلیارد دلاری قطر و عربستان به سعد حریری رئیس این جریان در سایه وجود برخی اتهامات مبنی بر حمایت مالی و تسلیحاتی وی از شورشیان سوری، خبر داد.

شاه سعودی در فوریه گذشته نیز دو میلیارد دلار به سعد حریری برای نجات شرکت سعودی اوجیه از ورشکستگی قرض داده بود.

این کمک مالی عربستان درحالی به سعد حریری شد که مسئولان عربستان و قطر پیش از این به طور علنی خواهان کمک مالی و تسلیحاتی به شورشیان سوریه شده بودند و یک مسئول دولت لبنان حریری را به اقدام برای تسهیل روند حمایت مالی و تسلیحاتی از این شورشیان متهم کرده بود.

"علی قانصو" وزیر مشاور دولت لبنان چندی پیش گفت: "سعد حریری" رئیس جریان المستقبل لبنان که به تازگی راه عبور تروریست ها و قاچاق سلاح به سوریه را تسهیل می کند؛ با اتهام زنی به دمشق سعی در پنهان ساختن اقدامات خود دارد.

وی در اظهار نظری در بیروت، سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان و رئیس جریان المستقبل را به دست داشتن در قاچاق سلاح و عبور تروریست ها از مرز لبنان به سوریه متهم کرد.

روزنامه الدیار لبنان نوشت: سعد حریری در راستای حمایت از مخالفان دولت سوریه 200 میلیون دلار به آنها داده تا برای مبارزه با دولت سوریه سلاح تهیه کنند.

این روزنامه افزود: حریری یک تیم غیر نظامی و نظامی در ترکیه دارد و یکی از سرتیپ های بازنشسته ارتش لبنان نیز برای او کار می کند. او از بهترین افسران ارتش بوده و به صورت مستقیم به سرهنگ ریاض الاسعد فرمانده ارتش آزاد سوریه کمک رسانی می کند.

این درحالی است که دستگاه قضایی سوریه قصد دارد حکم تعقیب برخی مسئولان لبنانی را به اتهام حمایت تسلیحاتی از تروریست ها در سوریه صادر کند.

قاضی محمد مروان اللوجی دادستان کل در شهر دمشق پایتخت سوریه به شبکه خبری المنار لبنان گفت: دستگاه قضایی سوریه خود را برای صدور احکام پیگرد و بازجویی از برخی مسئولان لبنانی به اتهام ارایه تسلحیات به گروههای مسلح و تامین پناهگاه برای آنها آماده می کند.

مسئولان لبنانی پیشتر نیز یک کشتی حامل سلاح برای شورشیان سوریه را در آبهای لبنان توقیف کردند.

تاکنون چند نفر در لبنان به اتهام خرید و فروش و قاچاق سلاح بازداشت شده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها