کد خبر: ۷۶۶۷۹
زمان انتشار: ۰۱:۳۵     ۱۱ شهريور ۱۳۹۱
دبيركل سازمان ملل گفت: ايران به عنوان يكي از بنيانگذاران سازمان ملل به پيگيري نقش كليدي خود در ايجاد ابتكارات خلاق به ويژه در منطقه عاري از تسليحات هسته اي در خاورميانه و گفت وگوي ميان تمدن ها مشهور است.
به گزارش کیهان دبيركل سازمان ملل گفت: ايران به عنوان يكي از بنيانگذاران سازمان ملل به پيگيري نقش كليدي خود در ايجاد ابتكارات خلاق به ويژه در منطقه عاري از تسليحات هسته اي در خاورميانه و گفت وگوي ميان تمدن ها مشهور است.
«بان كي مون» عصر جمعه در نشستي خبري كه در حاشيه برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاري اظهار داشت: همانطور كه به دفعات در خلال ديدارهايم گفته ام، با پذيرش مسئوليت رياست جنبش عدم تعهد، اين موضوع براي ايران فرصتي به وجود آورده تا بتواند يك نقش معتدل و بسيار سازنده اي را در سطح جهاني ايفا كند.
وي افزود: ايران داراي تمدن بشري و داراي سبقه تاريخي بسيار زيادي است و به عنوان يكي از اعضاي بنيانگذار سازمان ملل، به پيگيري نقش كليدي خود در ايجاد ابتكارات خلاق به ويژه در منطقه عاري از هرگونه سلاح هاي هسته اي در خاورميانه و گفت وگوي ميان تمدنها مشهور است.
دبيركل سازمان ملل متحد در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: ايران نقش بسيار مثبتي در كمك به مردم افغانستان در دوران ناآرامي و آشوب ايفا كرده است. اين بدان معناست كه ميزباني و حمايت ميليونها آواره افغاني را داشته كه كار بسيار مهمي است و چالش هاي عمده اي را مي طلبيد. من دوست و تمايل دارم ديدار خود را از ايران با اين موضوع مطرح كنم كه مذاكره و گفت وگو و ديپلماسي نقش بسيار مهمي دارد.
به گفته وي، از طريق گفت وگو و ديپلماسي، ما انتظار داريم كه ايران بتواند به صورت معناداري به برنامه هاي جهاني و منطقه اي و صلح و امنيت جهاني توجه كند.
بان كي مون افزود: به همين دليل من به تهران آمدم و با چالش ها آشنا شدم و همچنين خرسند از اين هستم كه پيام ها را انتقال دادم و اين پيام ها صرفا در اين مقطع حساس مي توانست انتقال داده شود.
دبيركل سازمان ملل متحد ادامه داد: هدف ديپلماتيك ما، ايجاد صلح و پايان دادن به خشونت در سوريه است و در اين مقطع آنچه كه حائز اهميت است اينكه تمام طرفين بايد از اين خشونت ها دست بردارند و درگيري ها را متوقف كنند.
خاطرنشان مي شود؛ بان كي مون عصر ديروز تهران را ترك كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها