کد خبر: ۷۶۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۳۰ آذر ۱۳۸۹
كلیساهای خانگی، خانه هایی هستند كه مبلغان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالكیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند.

ندای انقلاب - محمد رهنما /تذكر رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم قم در خصوص تلاش دشمنان براي حذف دين از زندگي مردم به ويژه جوانان، بيانگر اوج گيري اين تحركات در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگي است. موضوعي كه دين و اعتقاد مردم را در بالاترين نقطه از هدف گيري دشمنان قرار داده است.
موضوع از آنجا شروع شد كه رهبر فرزانه انقلاب در سفر خود به شهر مقدس قم، خطر هدف گيري دشمنان عليه دين را به صراحت اشاره كردند و در آن از موضوع كليساي خانگي به عنوان يكي از ابزارهاي رسيدن دشمنان به اين هدف نام بردند. ايشان در سخنان خود فرمودند: اين، دو تا نقطه‌ى اصلى است؛ دين و مردم. لذا دشمن هم همينها را آماج حملات خود قرار داده است؛ دين را يك جور، وفادارى و اعتقاد مردم را يك جور. اينكه شما ملاحظه ميكنيد از سالهاى دهه‌ى 60، از دوران حيات بابركت امام، چه دشمنان بيرونى و چه مزدوران يا نوكران بى‌مزد و منت آنها از داخل، مقدسات دينى را، حقايق دينى را، بيّنات اسلامى را مورد ترديد و انكار قرار دادند، اين يك چيز تصادفى نبوده است؛ روى اين تكيه داشته‌اند. اين مسئله از ماجراى سلمان رشدى آغاز شد تا فيلمهاى ضد اسلام هاليوودى، تا كاريكاتورها، تا قرآن‌سوزى، تا حوادث گوناگونى كه عليه اسلام در اين گوشه و آن گوشه اتفاق افتاد، براى اينكه ايمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى كم كنند. در داخل كشور، از طرق مختلف، پايه‌هاى ايمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل كنند؛ از اشاعه‌ى بى‌بندوبارى و اباحيگرى، تا ترويج عرفانهاى كاذب - جنس بدلى عرفان حقيقى - تا ترويج بهائيت، تا ترويج شبكه‌ى كليساهاى خانگى؛ اينها كارهائى است كه امروز با مطالعه و تدبير و پيش‌بينى دشمنان اسلام دارد انجام ميگيرد؛ هدفش هم اين است كه دين را در جامعه ضعيف كند.
كليساي خانگي چيست؟
كلیساهای خانگی، خانه هایی هستند كه مبلغان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالكیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل‌ها از سوی سازمان‌های كلیسایی وابسته به غرب و صهيونيست‌ها با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسط مالك، امور شناسایی و جذب جوانان در آنها صورت بگیرد. این مكان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند كه موقعيت بسيار خوبي را براي مبلغ پديد مي‌اورد كه از اين جوان يك مهره مطيع بسازد.متاسفانه در حال حاضر اين پديده به شدت در حال ترويج در كشور است و به گفته منابع امنيتي بیشترین آمار در خصوص كلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، كرج و رشت است. اين موضوع در حالي است كه چندي پيش رسانه‌ها از شناسايي و كشف 200 كليساي خانگي در مشهد خبر دادند.
چرا كليساي خانگي
شايد شما نيز همانند ساير ران با شنيدن نام كليساي خانگي اين سوال در ذهن بسياري پيش بيايد كه چه طور يك كليسا مي‌تواند يك خطر براي دين ستيزي و حذف اين عنصر الهي از زندگي مردم باشد. مگر دين مسيحيت جزو اديان رسمي جمهوري اسلامي ايران نيست و در قانون اساسي به آن اشاره نشده است؟ شايد بتوان پاسخ اين سوال‌ها را با اين سوال داد كه چرا با توجه به وجود صدها كليساي فعال در سطح كشور و اجازه برگزاري آزادانه مراسمات مذهبي، كليسهاي خانگي كه جنبه مخفي دارند، در حال شكل گيري است؟
ان چيز كه برخي از دستگير شدگان كليسهاي خانگي به آن اعتراف كرده‌اند، اين است كه اين اماكن كه نام كليسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مكاني براي عبادت نيست بلكه به مكاني براي ترويج عقايد ضد ديني به ويژه اسلامي و مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است. به گفته اين افراد، مسئولان اين كليساها به هيچ وجه دین مسیح را تبلیغ نمیکنند و فقط قصدشان کم کردن تعداد جوانان مسلمان و دین گریز كردن انها است و تحت هيچ شرايط برایشان مهم نیست که چقدر به مسیح ایمان دارند. بنابراين اين اماكن به محلهاي براي ترويج موضوعات غيراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب تبديل شده است.
پروژه‌اي براي اسلام ستيزي
مبارزه با اسلام و تبلیغات منفی علیه این دین بزرگ آسمانی ، سالهاست به یک راهبرد در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی تبدیل شده است. چراكه آنها به خوبي دريافته‌اند كه افزايش ضريب نفوذ اسلام در جوامع مختلف باعث كاهش امكان استعمارگري آنها مي‌شود.  اما در سال های اخیر بویژه بعد از حادثه 11 سپتامبر ، مقابله با اسلام ، در قالب پروژه های " اسلام هراسی " و " اسلام ستیزی " ابعاد تازه ای به خود گرفته است . از سال 2001 به بعد ، طراحان پروژه اسلام ستیزی ، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا چهره ای خشن از اسلام ارائه کنند و مسلمانان را تروریست و خشونت طلب نشان دهند . در این سالها در غرب ، تهدید و فشار علیه مسلمانان افزایش یافته و زندگی آنها با دشواری مواجه شده است . اما به رغم چهره مخدوشی که دستگاه هاي تبليغاتي غرب از اسلام و مسلمانان ترسيم می کنند، امروزه دین اسلام ، مورد استقبال بسياري از غربي ها قرار گرفته است . این مسئله ، طراحان پروژه اسلام ستيزي را در غرب ، نگران ساخته است . چرا که آنها علیرغم استفاده از روش های مخرّب و نفوذ رسانه های خود ، نتوانسته اند مانع گسترش اسلام در غرب شوند. بنابراين تصميم گرفتند با پروژه ترويج مسيحيت آن هم از نوعي كه ساخته و پرداخته خود آنان است،‌ مانع ترويج اسلام و همچنين توسعه نفوذ خود شوند. آنها در اين راه از هيچ عملي نيز فرو گذار نكردند. نگاهي به نوع ترويج اين نوع مسلك با بهره گيري از موسيقي، رقص و آواز وبه كارگيري افراد خوش چهره و خوش صدا و در مقابل آن خشن نشان دادن دين اسلام همه نشان دهنده برنامه ريزي دقيق براي استفاده از اين حربه ديني است.
شيوه‌هاي تبليغ چيست؟
اما برنامه ريزان اين طرح براي جذب افراد به كليساهاي خانگي جهت ساختن يك مهره كارآمد از شيوه‌هاي مختلفي تبليغي بهره مي‌گيرند.
تبليغات شهري: تبليغات شهري مسيحيت شامل طيف وسيعي از اقدامات مي‌شود. ديوارنويسي، ترسيم صليب بر روي ديوار اماكن عمومي و خصوصي، توزيع رايگان كتاب‌ها، سي‌دي‌ها و محصولات فرهنگي تبليغ مسيحيت در اماكن مختلف به ويژه اماكن مذهبي مسلمانان نظير امامزاده‌ها و همچنين اقناع كلامي افراد در اماكن عمومي نظير پارك‌ها، اتوبوس‌، مترو و حتي تاكسي‌ تنها بخش شناخته‌ شده اين نوع تبليغات براي ترويج اين فرقه است. آنها در اين راه از طيف وسيعي از اغواگران زن با چهره‌هاي زننده استفاده و از اين گروه براي جذب افراد مذكر بهره‌برداري مي‌كنند.
  اينترنت: برخي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اينترنت، زمينه‌اي را فراهم آورده است تا بسياري از گروه‌ها و جريان‌هاي غيرقانوني از آن به عنوان وسيله‌اي امن، جهت تبليغ و جذب بهره‌برداري كند. فعاليت مبلغان اين فرقه در اينترنت با استفاده از حجم انبوهي از سايت‌ها و وبلاگ‌ها جريان دارد. تالار گفت‌وگوي اين سايت‌ها به محلي براي جذب ايرانياني تبديل شده است كه تبليغي را دريافت و پس از مدتي به محافل خانگي دعوت مي‌شوند. همچنين از ديگر كارايي‌هاي اينترنت براي گروه‌هاي مبلغ مسيحيت مظلوم‌نمايي، تشويش اذهان عمومي، و ... از طريق انتشار اخبار كذب و بزرگ‌نمايي شده است.
تبليغات تلويزيوني: اين نوع تبليغ شايد مهمترين بخش ترويج فرقه دست كاري شده مسيحيت است. اين مجموعه‌هاي تلويزيوني كه به صورت شبكه‌اي و كاملا هماهنگ به تحرك مي‌پردازند به شيوه‌هاي گوناگوني، به صورت مستقيم و غير مستقيم تبليغات وسيعي را براي مسيحيت به مرحله اجرا در مي‌آورند. از جمله اين رسانه‌ها كه با هزينه‌هاي بسيار گزافي راه‌اندازي و اداره مي‌شوند مي‌توان به شبكه‌هاي «محبت تي‌ وي»، «نجات»، « ست 7 پارس» اشاره كرد كه به صورت مستقيم كار ترويج اين فرقه را در دستور كار خود دارند و در كنار اين مجموعه، مروجان با اجاره كردن بخشي از برنامه‌هاي شبكه‌هاي لس آنجلسي نظير اميد ايران سعي مي‌كنند كار خود را در پوشش شبكه‌هاي غير تبليغي انجام دهند. محورهاي القاي اين تلويزيون‌ها شامل اين موارد است:
تبليغات مسيحيت صهيونيستي كه در آن مخالفت با اين رژيم جعلي را گناه جلوه مي‌دهند كه خود اين موضوع نشان دهنده ريشه واقعي اين برنامه است.
انجام تبليغات ويژه معتادان و معلولان و با استفاده از تصاوير ساختگي و مجعول و انتشار موسيقي و تصاوير هيجان‌آور كه به صورت مدام از اين شبكه‌ها پخش مي‌شود و در كنار آن پخش شفا شو‌ها كه در آن برخي افراد ادعا مي‌كنند كه به كمك مسيح شفا پيدا كرده‌اند.
نشان دادن مسيحيت به عنوان يك دين فراگير كه توانسته است تمامي نژادها را به خود جذب كند.
متاسفانه اين گونه اقدامات عوام‌فريبانه اغلب با انتشار نماهنگ‌هايي از درون ايران نيز همراه مي‌شود.
از اين رو غربي‌ها با به كارگيري تمامي اين شيوه‌ها،‌سعي مي‌كنند تا پروژه اسلام زدايي خود را به مرحله اجرا دربياورند و اين حركت در حالي صورت مي‌گيرد كه متاسفانه هنوز برنامه‌اي مدون و دقيق براي ترويج دين مبين اسلام نه تنها در خارج از مرزهاي بلاد اسلامي بلكه در داخل كشور نيز وجود ندارد. بي شك بخش بزرگي از موج گسترش اسلام در كشورهاي مختلف به خطار درك حقيقت اسلام توسط افراد بوده و مروجان اسلامي كمترين نقش در اين خصوص را داشته‌اند. تمامي اين جريانات باعث شده كه رهبر انقلاب بارديگر زنگ خطر را به صدا دربياورند و ضرروت نگرش تازه به موضوع ترويج اسلام براي مقابله با توطئه‌هاي غرب و ترويج اين دين مبين را بار ديگر گوشزد كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها