کد خبر: ۷۶۴۱۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
حاشیه‌های حضور بان کی مون در بهارستان
حضور دبیر کل سازمان ملل در مجلس شورای اسلامی با حاشیه‌های جالب و خواندنی همراه بود.

فارس، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل امروز وارد تهران شد و بعد از استقبال از وی در فرودگاه مهرآباد، دبیرکل و هیات همراه راهی میدان بهارستان شدند تا بان‌کی‌مون اولین دیدار رسمی خود در ایران را با رئیس مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

قرار بود بان کی مون و هیئت همراه ساعت 13 در مجلس حضور داشته باشند اما به دلیل تاخیری که در پرواز به وجود آمد بان کی مون و همراهانش حدود یک ساعت و 30 دقیقه رئیس مجلس و هیات استقبال کننده مجلس ایران که متشکل از برخی نمایندگان مجلس بود را منتظر گذاشت و در نهایت بان کی مون و همراهان که حدود 20 نفر بودند حوالی ساعت 14:30 دقیقه وارد مجلس شدند.

* عکاسان و تصویر برداران و خبرنگاران که از حدود 2 ساعت پیش منتظر ورود دبیرکل سازمان ملل به مجلس بودند از همان لحظه ورود اتومبیل‌های بان کی مون و همراهانش شروع به عکاسی کردند.

* بیش از 50 تصویربردار، عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی برنامه حضور بان کی مون در مجلس ایران را پوشش می‌دادند.

* بان کی مون و هیئت همراه بعد از ورود به مجلس شورای اسلامی به محل تالار مشروطه آمدند، لاریجانی، بروجردی، آشوری، محمد صادقی، عزیزی و قشقاوی از جمله استقبال کننده از آنها بودند.

* اتومبیل حامل دبیرکل سازمان ملل مقابل درب مجلس مشروط توقف کرد اما قبل از بان کی مون محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل بود که از اتومبیل پیدا شده و بعد از او، بان کی مون از اتومبیل بنز تشریفات پیاده و مورد استقبال علی لاریجانی قرار گرفت.

* بعد از استقبال لاریجانی و هیات پارلمانی ایران وی با همراهی رئیس مجلس به تالار تشریفات رفت تا اولین دیدار رسمی بان کی مون در ایران بعد از دبیر کلی وی در سازمان ملل انجام شود.

* در طول مسیری که لاریجانی و بان کی مون با هم طی کردند رئیس مجلس و دبیر کل سازمان ملل به گپ و گفت و خوپ و بش پرداختند.

* بعد از ورود بان کی مون و هیئت همراه به تالار تشریفات مجلس و استقرار همه افراد در صندلی‌ه،ا محمد خزاعی به همراه بان کی مون، هیات همراه دبیر کل سازمان ملل را به لاریجانی معرفی کرد و لاریجانی هم به آنها خوش آمد گفت. 

* در میزهای کوچکی که روبه روی مهمانان قرار داشت ظرف‌های پسته و شکلات گذاشته شده بود تا مهمانان از خود پذیرایی کنند.

* همزمان با رسمی‌تر شدن مذاکره میان لاریجانی و بان کی مون از خبرنگاران خواسته شد که محل دیدار را ترک کنند و بعد از حدود 30 دقیقه بود که لاریجانی و بان کی مون از تالار تشریفات مجلس بیرون آمده و در نشست خبری برای خبرنگاران سخن گفتند.

در ابتدای این نشست علی لاریجانی توضیحاتی در خصوص محور مسائل مطرح شده با بان کی مون به خبرنگاران ارائه داد و بعد از آن یکی از خبرنگاران سؤالی را در خصوص مواضع بان کی مون در خصوص مسائل مربوط به حقوق بشر از جمله سوریه مطرح کرد.

* بان کی مون در پاسخ به سؤال مطرح شده در ابتدا توضیحات کلی در خصوص سفرش به ایران ارائه داد و گفت که خاطرات خوبی از ایران دارد و در پایان اظهاراتش هم تنها اشاره‌ای کوچک به سؤال خبرنگاری که از وی سؤال پرسیده بود، داشت.

هر چند که تعداد دیگر از خبرنگاران سؤالات خود را از بان کی مون آماده کرده بودند و قصد داشتند در این نشست از فرصت به دست آمده استفاده و نظر بان کی مون را در خصوص مسائلی همچون ترور دانشمندان هسته‌ای، انجام اقدامات ضد بشری توسط رژیم اسرائیل، تحریم‌های یک جانبه علیه ایران و مسائلی از این دست مطرح کنند اما این بار هم کمبود وقت بهانه‌ای شد تا همه این سؤالات بی پاسخ بماند.

و این چنین بود که بان کی مون به همراه لاریجانی نشست خبری را ترک و در ضیافت ناهار رئیس مجلس شرکت کرد.

حاشیه نگاری از مقداد زکی‌زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها