کد خبر: ۷۶۳۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۹     ۲۹ آذر ۱۳۸۹
سفیر پاکستان در آمریکا طی اقدامی مغایر با روابط دوستانه اسلام‌آباد – تهران، میزبان ضیافت شام کنفرانس ضد ایرانی 'مقابله با تهدید ایران' بود.

به گزارش 598 به نفل از مشرق، در جریان کنفرانس ضد ایرانی بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی در واشنگتن، ضیافت شامی نیز در محل سکونت سفیر پاکستان در آمریکا برگزار گشته و برای مخالفین جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های آن‌ها کمک مالی جمع‌آوری شد.

سفیر پاکستان در آمریکا
این گزارش حاکیست، کنفرانس "مقابله با تهدید ایران" که از سوی بنیاد دفاع از دموکراسی به مدت دو روز و نیم و از 8 تا ده دسامبر سال جاری میلادی برگزار شد، شاهد حضور گسترده مقامات سیاسی، اطلاعاتی و نظامی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی همچون رابرت مک‌فارلین مشاور امنیت ملی دولت ریگان، مایکل لدین مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا و یوری لوبرانی آخرین سفیر رژیم‌صهیونیستی در ایران بود.
در این نشست همچنین بر لزوم به کارگیری روش‌های خرابکارانه برای مقابله با ایران تاکید شد.
بر اساس این گزارش، در پایان برنامه‌های دومین روز نشست مقابله با تهدید ایران، ضیافت شامی در محل اقامت "حسین حقانی" سفیر پاکستان در آمریکا برگزار شد که مهمانان برای حضور در آن می‌بایست دست‌کم 5 هزار دلار به بنیاد دفاع از دموکراسی پرداخت می‌کردند. همچنین از حضور خبرنگاران در این ضیافت شام نیز جلوگیری شد.
نکته قابل توجه آنکه در برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی بنیاد دفاع از دموکراسی نامی از سفیر پاکستان برده نشده و تنها این نکته ذکر شده است که این ضیافت شام در منزل یکی از سفرای قابل توجه حاضر در واشنگتن برگزار می‌شود.
اما پس از آنکه برخی رسانه‌های آمریکایی محل ضیافت جمع‌آوری اعانه برای فعالان ضد ایرانی را فاش کردند، "عمران گردزی" سخنگوی سفارت پاکستان در آمریکا با تاکید بر روابط دوستانه و برادرانه ایران و پاکستان گفت: ما به هیچ وجه قصد برگزاری یک ضیافت جمع‌آوری اعانه را نداشتیم و به صراحت می‌گویم که ما چیزی در مورد این کنفرانس نمی‌دانستیم.
در همین حال، "کلیفورد می" رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی نیز در مصاحبه با خبرگزاری "اینتر پرس" با رد جمع‌آوری کمک‌های مالی در مهمانی سفیر پاکستان گفت که این ضیافت هیچ ارتباطی با کنفرانس مقابله با تهدید ایران نداشته است. این در حالی است که در برنامه‌های اعلام شده از سوی بنیاد دفاع از دموکراسی به صراحت اعلام شده است که شرکت‌کنندگان در ضیافت شام می‌بایست حداقل 5 هزار دلار کمک نقدی کنند.
شایان ذکر است، سفیر و روابط عمومی سفارت پاکستان در آمریکا تاکنون به تماس‌های خبرنگار مشرق در رابطه با اقدام غیر قابل درک حقانی در میزبانی یک ضیافت ضد ایرانی که در تناقض آشکار با سیاست‌های خارجی تصریح شده مقامات پاکستانی است، پاسخی نداده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها